22 Aralık 2011 Perşembe

Evde yüz için nemlendirici ve göz altı kremi yapımı.

Merhaba,

Buyrun cadılığaaa, Cem malzemeleri içeren kutuyu mutfağa getirdiğimde, hep cadı gibisin diyor bana. Bu sabah aynı şeyi Ada söyledi.

Bundan en az bir 15 yıl önce Clinique vb. kremlere 80-100 Tl verirken ve memnunken. Ne de olsa çalışırken paralar harvurup harman savruluyor. Kendi kendime derdimki, ileride vaktim oldugunda, kendi kremlerimi kendim yapacağım, ekmek yapacağım v.s.

İşte o günlerdeyiz. Biraz sonra anlatacağım kremleri uzun süredir yapıyorum ve çok memnunum. Yüzümü çok güzel nemlendiryorlar ve bilebildiğim kadarı ile doğallar. yağları aktarlardan veya alabildiklerimi eczanelerden alıyorum. Kullandığım kitap ise kendini kanıtladı. Internetten edindiğim bilgiye göre Gülten Şenşafak, Ismek te epeyidir kurslar veriyormuş. Birkaç arkadaşıma hediye etmek için aradım ama maalesef kitabı bulamadım.

Evvet, ne demiştik nemlendirici, buyrun;


Kitabın ismi havalı ama kabul edin.


Yağlarım.


Herzaman kullandığım alet edevatım.


Nemlendirici için gerekli Mürver. Şirince de Nişanyan butik hotel inde kaldığımızda bu çiçeğin çok lezzetli içeçeğini yapmış ve şampanya kadehleri içerisinde bize hoşgeldin sunumu yapmışlardı. Pek güzeldi.



E vitamini kapsülü. tarifte yok ama ben ekliyorum.


Boraks.


Benmari usulü eriyen yağlar, balmumu v.s.


Mürver suyu boraks la demleniyor.


Boş krem kutuları.


Eriyen sıvıya, borakslı karışım eklendi.


Kızım da kendi kremini yapıyor, öyle dedi. Bu arada çaktırmadan bir tost yedi. Halk ekmeğinden yapılma.Aysun un kaşarı  ile.


Biraz karıştırdıktan sonra, krem kıvamına geldi bile.


Kutulara kondu ve hoop buzdolabına. Kış mevsiminde, buzdolabında bir süre beklettikten sonra banyoda kalabiliyor ama Yaz ın kesin buzdolabında muhafaza edilmeli. 


Çok kötü kokan Lanolin. ( Koyun sırtından mı, yununden mi oyle birşey) Cem yine mi cadılık, şunun kokusunu hallet bari diyor. Kayısı yağını bol tuttum bu sefer.


tatlı badem yağı.


Kayısı yağı dışında, Göz altı kremine de Melisa yağı koydum. Süper kokuyor. Bu göz altı kremini gündüz kullanamıyorum çünkü hiçbirşey okuyamıyorum o zaman. gece yatarken.



Buyrun, gözaltı kreminin tarifi.


Buda kuru ciltler için nemlendirici krem in tarifi.

Alttaki iki resimde gazetede gördüğüm tarifler. Saklamışım kitabın arasında.





Şampuan tarifi. cadıyım dimi.


Ayhan Sicimoğlu nu biz çok severiz. Gezi programlarını seyreder, değişik uslubuna hayran kalırdık. Beyefendi şarkı da söylüyormuş. Yemek kurslarıda yapıyormuş. Yeni albümünü aldık ve çok sevdik. Ada da ezberledi, söylüyor artık. Tavsiye ederim.


Göz kremi yapıldı ve soğuduktan sonra kaba koyuldu.



Kalan göz kremi sıvısı daha büyük bir kaba koyuldu. Buzdolabında kullanılmayı bekleyecek.

Cadı anne Çiğdem

33 yorum:

Sezo bigo dedi ki...

cadı değil becerikli valla başlıı sır göz altı kremi görerek koştum:)çok ihtiyacım var çok deniyeceğim bende aldıkların hepsi aktarda varmı ?eczanede demişsin ama.neyse ben ne yapar eder bulurum amksat güzellik olsun:)

gülay dedi ki...

Çiğdemm süpersin tatlım.En kısa zamanda denemekte fayda var;)

hayat izlerim dedi ki...

Valla denemk lazım Ççiğdem'cim sağol. Doğal ürünlere kafayı takmış durundayım zaten:))

Oglak Kizlari dedi ki...

Sezo bigo,

Ne kadar naziksin. Sağol bitanem.

Evet, var. Boraks ve Lanolin eczaneden al ltf.

Cadı anne Çiğdem
------------------------------------

Gulay,

Evet, butceye de bayagi faydali.

Tutumlu anne Çiğdem

-----------------------------------

Hayat izlerim,

Dene ltf.
Cem de kullaniyor trastan sonra. Memnun o da.

Karatay cı anne Çiğdem

Karyatid dedi ki...

Ben bi' gözaltı kremi,bi' şampuan reca ediyorum Cadı kardeşim:)

mine dedi ki...

ben de yapmak istiyorum ben de aştın yalnız olayı pekmezdi derken şimdi sıra kıremlerde
o kadar çok para gidiyorki içim eriyor üstüne üstlük düzenli kullanmıyorum bile dur bakayım not edeyim kitabın adını da inceleyeyim harikasın valla

Oglak Kizlari dedi ki...

Karyadit,

Goz altı kremi hazır. Kutu getir ltf.
şampuan yapmadım, yapınca ayırırım.

Oerim.

Hamarat bala Çiğdem

-------------------------------------

Mine,

Evvet yap ltf.
Ben son dört senedir kullanıyorum ve memnunum. Tabi bunlar kuru ciltler için.

Kuru anne Çiğdem

SABUN AGACI dedi ki...

Maaşallah diyorum. Resimlerinizde kendimi buldum :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Sabun ağacı, ben de çok şaşırdım.
Selamlar.

Şaşkın anne Çiğdem

Esra KC dedi ki...

ben de evde sürekli birşeyler yapıyorum. Oğluma geçen aktivite olarak bugün ne yapalım dedim? SABUN dedi :))) hehehe patlattım kahkahayı 2 yaşında çocuk öğrenmiş yaaa:)

Oglak Kizlari dedi ki...

Esra,

Sana ulaşamıyorum bana blog adresini gönderebilirmisin??


Beceriksiz anne Çiğdem

SABUN AGACI dedi ki...

ben esra mi? :) esra@sabunagaci.com
www.sabunagaci.com
www.facebook.com/sabuncevizi
www.esumom.blogspot.com

Oglak Kizlari dedi ki...

Teşekkür ederim Esra

Adsız dedi ki...

merhaba çiğdem'cim uzun zamandır bloğuna girmemişim ne güzel şeyler paylaşmışsın sağolasın,eğer kuru saçlar için kullandığın bir şampuan tarifin varsa rica edi cem,şimdiden teşekkürler NALAN

Oglak Kizlari dedi ki...

Nalan ım kitabı bulamıyorum. Bulur bulmaz sana döneceğim söz.

Mahcup anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Nalan ım ,
Buyrun; Malzeme;
1/2 fincan zeytinyağı, 1/2 tatl kaşığı lanolin, bir yumurta sarısı, birkaç damla limon suyu, bir tatlı kaşığı kurutulmuş ısırgan otu, bir tatlı kaşığı papatya.

Yapılışı;

Lonolin ve zeytinyağı ben-mari usulü eritilir, sonra bitkiler katılır. Hafif ateşte yarım saat bekletilir. Süzüldükten sonra birkaç damla limonsuyu ile çırpılan yumurta sarısı katılır. Saça sürülen bu karışım bir saat sonra yıkanır. Bu canlandırıcı karışım, dekolorasyon ve perma yüzünden diriliğini yitirmiş saçlara özellikle yararlıdır.

Kaynak; Gülten Şenşafak.

Güle güle kullan.
cadı anne Çiğdem


ilknur dedi ki...

Merhaba, bende bakımsız anne ilknur:) ben hiç para vermedim bu tür kremlere ama geçen gün işyerinde konuşurken öğrendim ki bizim kızlar ne paralar döküyorlar, ben çoook organik kalmışım yanlarında.Tabii bende kendi çapımda birkaç deneme yapıyorum evde, ama göz kremi tarifim yoktu, bunu deneyeceğim.Siz kullanıyormusunuz hala ve memnunmusunuz.Birde varsa kepekli saçlar için bir tarif istesem.:)Takipteyim :)

Oglak Kizlari dedi ki...

İlknur,

Hoşgeldin.
Tarif pek yakında.
Evet kullanıyorum. zaman zaman ara veriyorum tabi ama kullanıyorum.

Gururlu anne Çiğdem

moonlight dedi ki...

ya ben bu yüz için nemlendirici krem tarifinizi tam anlamadım :/ bnm için kullanılan malzemeleri ve yapılışını yazarmısınız ? resimlerle anlatım çok hoşta bn yazı şeklinde istiyorm mümkün müdür ? sema bn

Oglak Kizlari dedi ki...

mOONLİGHT,

Hoşgelmişssen.
Tarifler yazılı ya, kitabın resmini çektim be yaw.
Hangisi açık diil, belirtiniz, tekrar yazayımdır.

Sabırlı anne Çiğdem

moonlight dedi ki...

annelerin en sabırlısı bende o kitap yok. şuan için o kitabı bulucak bir yerde de değilm :S bana kullanılan malzemeler ve hazırlanışı lazım

Oglak Kizlari dedi ki...

Değerli Moonlight,

Buyrun o zaman;

Kuru Ciltler için;

Bir çorba kaşığı lanolin, iki tatlı kaşığı badem yağı, ( ceviz yağı veya bitkisel yağ da olabilir) İki tatlı kaşığı maden suyu, iki tatlı kaşığı tahin yağı

Yapılışı;

Tüm yağlar, hafif ateşte benmari usulu ısıtılır. Maden suyu ılık olarak eklenir. Soğuyuncaya kadar karıştırılır. Cilde yumuşaklık vermesi için yedirilinceye kadar sürülür. Bu krem iyi bir kırışıklık gidericisidir de.

Diğer krem, yine kuru ciltler için;

İki çorba kaşığı zeytinyağı, yarım çorba kaşığı ceviz yağı, bir çorba kaşığı susam yağı, bir çorba kaşığı badem yağı, yarım çorba kaşığı balmumu, üç buçuk çorba kaşığı mürver çiçeği losyonu, yarım tatlı kaşığı boraks, istenise bir veya iki damla esans.

Yapılışı;

Mürver çiçeği bir gün önceden suya konularak demlenir. Hani ıhlamur hazırlar gibi. Bu çiçeğin tozunu aktarlarda bulabilirsin. <daha sonra süzülüp, boraks eklenir. Tüm yağlar ve balmumu ben-mari usulü eritilir. Ateşten indirildikten sonra kap içine mürver suyu ilave edilir. Bu karışım soğuyuncaya kadar karıştıtılır ve kaplara konulur. Kaplar cam olmalı, sonrasında eski krem kutularına konulabilir. Buzdolabında saklanınca hem daha uzun dayanıyor hem de kıvamını koruyor.

İşte bölle.
Soru bekleyen anne Çiğdem

Adsız dedi ki...

boraks eğer iyi dozlanmazsa cilti tahriş eden zararlı bir maddeymiş...zehirlieyici olabiliyormuş bulaşık maknesi için ev yapımı deterjan ararken okumuştum bir araştırın... slmlar yağmur

Oglak Kizlari dedi ki...

Yağmur,

evet teşekkür ederim uyarına.
Boraks pek masum diil ancak tolore edilebilir, dışarıdan aldığımız kremler ve detarjanların içindeki maddeler göre, üstelik sadece yazılanları biliyoruz.

Bakınız diğer yazılarım.

Bilgili anne Çiğdem

Adsız dedi ki...

boraks balmumu mürver suyu ne kadar koyulacak

eda dedi ki...

kreme münver suyu boraks balmumu ne kadar koyulacak

Oglak Kizlari dedi ki...

Eda cım,

18. foto da var tarif. Ben okuyabildim, kafanı yan çevirirsen okunuyor ama yine de okuyamadım dersen mail adresini yaz yada bana mail at sana ileteyimdir.

Sabırlı anne

çiğdem kayabaşı dedi ki...

internetten keşke boraksın nasıl bir madde olduguna baksaydın!

çiğdem kayabaşı dedi ki...

internetten keşke boraksın nasıl bir madde olduguna baksaydın!

Alona Baykara dedi ki...

evde krem yapımı ararken tesaduften sizin sayfayı girdim.bi baktımki tam bana gore.ne guzel kremler var.tşk ederiz.

Adsız dedi ki...

Merhaba, cilt bakımım için tavsiye üzerine Bionem aldım kullanıyorum. Nemlendirme özelliği bir harika.

Oglak Kizlari dedi ki...

Alono,

Artık workshop da yapacağım. Dalyan a beklerim.

Çalışan anne

Oglak Kizlari dedi ki...

Çiğdem,

Biliyorum, boraks piyasadaki diğer koruyuculara göre çok masum. Krem iz üzerinde yazan küçük yazıları okumanı tavsiye ederim.

Çok bilen anne