30 Nisan 2013 Salı

Kara Lahana Sarması

Iyi akşamlar,

Sabah yürüşümden dönerken bi de ne göreyim, geçen sene kaldırılan, özel çöpkonteyneri yerleri,tekrar yapılıyor.

Empati yapmaya çalışıyorum ama kaldırılıp, tekrar yapılan bu çalışmalara harcanan nakit herhalde dış borç açığımızı birhayli hafifletirdi.

Yahu madem tekrar kaldırımları oyup çöp konteynerları için yer açacaktınız, niye o zaman geçen sene olan yerleri tekrar kaldırım yapıp çöp konteynerlerini oraya buray atmıştınız???

Akıl sağlığımızı koru Ya Rabbim.

Buyrun sarmaya,

Okul anneleri grubundan sevgili Melek in kayınvalidesi Adapazarı nda kırsal da yaşıyor. ( Iyi ki)
Bahçesinde yetişen ve henüz toplanmış olan ( 1 gün) Kara Lahana yaprakları, Melek sayesinde bizim mutfağımıza da girdi.

Bu bizim için bir ilkti, amma çok hoş bir ilk deneyimimiz oldu.

Yaklaşık yarım kilo yaprak ı, üzerine sıcak su dökerek 15 dakika beklettim.

 

Sonra bir güzel keserek damarlarını çıkardım, ikiye böldüm ve üst üste dizdim.








Bildiğimiz dolma içini hazırladım. Soğan,sarımsak,et, pirinç ( GDO suz) yağ, kimyon,karabiber, tuz, salça ve çok az limon suyu.



Hepsini bi güzel kardım ve başladım sarmaya. Ama üzüm yaprağı sardığım gibi sarmadım. İki ucunu açık bıraktım. Kalan içi de Ada kız sever diyetopak yaptım, üzerine bir tabak, biraz su, biraz yağ hoop düdüklüde 20 dk da pişti. 15 de olur, ben ilk defa Kara Lahana pişirdiğim için riske atmayayım dedim.



Ada da sarma yaptı, hatta onun sarmaları benimkilerden ince oldu. Kendisi söyledi :-)

Pişmeye hazır;





Sonuç, mükemmel. Teşekkürler Melek cim.




İpek Hanım Çiftliğinden gelen yeni yağlarım ve meyveler ( son Portakallar, nefis Armut lar) . Şişeler eski.
Plastik bidonda gelmişti ki, bundan hoşlanmıyorum. Cam da gelmeli.





 Geçen sabah Ada ne istedi benden, yine çiftlikten gelen tereyağ vardı, ekmeğini batırıp dene diye kendisine verdim, demez mi bana; annecim, süt reçelini içinde eritip verirmisin. Eee kimin torununun kızı, Cicoş un tabi.





Götürdü hepsini valla. Bu aralar çukulata veya tatlı bişi ister oldu benden. Yerine meyve ile veya kuru kayısı ile ikame edeceğim diye akla karayı seçiyorum vallahi.

Bugün de soruyor, anne yarın tatil, nereye gidiyoruz.
:-)

Kalın sağlıcakla
Gezerek aile annesi

25 Nisan 2013 Perşembe

Büyükada gezisi ve Bahar

Merhaba,

Bugün Cem izinliydi. Ada kız ı okula o götürdü, Ada keyiften yarıldı. Hemen havaya girdi ve babam beni hergün okula götürsün dedi. Olur canım dedik :-)

Biz de hemen yola çıkarak Gebze ye gittik, fakat orada ilgili servis olmadığı için maalesef hemen İzmit e devam ettik ve saat 12,20 de dönüp Ada yı okuldan aldık. Herişimizi hallettik. İnanılır gibi değil. Ne yapsak dedik ve hoop 13,30 motoruna atlayarak Büyük Ada ya gittik. Iyiki gittik, hava çok güzeldi. Bahar heryerde hissediliyordu.



Motor da aldı kızım çubuk krakerini ve yerleşti kendince en güzel noktaya.


Güzelim Marmara nın pisliği ise görülmeye değerdi doğrusu. Bugün Marmara göl gibiydi ama maalesef elbirliği ile iç ettiğiz denizimiz çok kirliydi. Çocukluğumda pavuryaları seyrettiğim iskeleden simitler, deniz anaları ve bolca pislik seyrettim. Deniz nefes alamıyordu, hissettim desem bilmem bana gülermisiniz.


Ada şenlikliydi, bir lokantanın yerine Deniz bank açılmış, girip iki porsiyon kalamar isteyesim geldi valla.

Balık kurutma ise bugün ''instagram'' da tavan yapmıştır herhalde.. Foto çekmek için sıra bekledim desem yeridir.


Ada kız ın objektifinden.


Yan foto olmazzsa olmaz. Herbarium açılmış.
Çamlarda ki tırtıllarla mücadelede %90 başarıya ulaşılmış. Inşallah. Ellerine sağlık.


Dalyan da böyle bir çerçeve yapmalı, odalardan birine çevre bitkilerle.
Bu gidişimizde tersten dolaştık Ada yı. Bunca senedir gider geliriz, bugün yeni bir bölge keşfettik ve çok memnun olduk. Bazı arkadaşlarım var bana soran. Yine mi Ada ya gittiniz diyen, e cevap veremiyorum tabi.

 

Kesilmiş Palmiyeler. Ne enteresan bir iç oluşum.


İlginç.


Rezene leri mideye indirdik Ada ile. Ah bir yumurta- bir de tava olaydı. Ne omlet olurdu. Anne buraya köpekler çişlerini yapmıyorlar mı?  Yapmıyorlar kızım. En kirli yaratık maalesef insan kızım.


Kızım da çok keyif aldı, Kenger lerin çiçeklerini  birlikte topladık ( ayrı bir yazı  konusu).   Kenger çiçeklerini arılarla paylaşamadık resmen :-)

Kenger ler coşmuştu. Ada kız geri dönüp sakız almak istedi ama anlattım ona, kızım o sakızı sen çiğneyemessin çok sert olur. O Yıldız teyzenin işi :-)

Sonra annemin bana anlattığı hikayeyi anlattım kızıma; anneanne ve Yıldız,  Malatya da bağa üzüm e giderken kenger i bir sopayla vurarak keserler ve dönüşte de çıkan sakızları toplar önce suya koyar sonra da çiğnerlermiş. 


Baba - kız.
Cem beni öpünce bağırarak geliyor, ve bana diyorki seni Afrika ya gönderceğim, biz babamla kalacağız. Baba beni neden öpmüyorsun, hep annemi öpüyorsun. Külliyen yalan onu daha çok öpüyor . Nasıl :-)


Tam da hoplarken nasıl yakalamış kediyi.


Baba - kız.


Atlar.


Ah Tay ı da varmış. 


Gelir sandım ama gelmedi.


Maceraymış, çok seviyor araştırsın, eski evlerin içine girsin ve patikadan yürüsün istiyor hep Ada.


Eski evin içi. Sanırım eski Yetimhanenin yan binaları idi bunlar.



Genel görünüm.


Ada 2 yaşındayken de burada foto çektirmiştik. Taşlar yerinde duruyordu, biz de aynı pozu verelim dedik.



Sanatsal çalışmalarım.


Baba - kız.


Final bölümü 1.


Tavsiye ediyorum. Yalnız öğlen diil akşam gidin çünkü yolları taşla döşüyorlar. Önce arnavut kaldırımı idi, asfalt yaptılar şimde de tekrar paket taşlara dönüş var. Paralar bol, kararsızlıklar bol.


Bu aralar kokoreç e düştüm.


Olmazsa olmaz zararlı yiyecek.


Kızım bide pilav istedi. Babası bugün bırak kızı dedi, biraktık bakalım.


Kendilerini çekiyorlar. Yolların hali malum. Bir de gündüz ta..ta..ta.. bir alet kırıyor oraları. Oturmak mümkün değil yani. Akşam rahattı ama.


Final 2.
Almayayım dedim ama anne herkes dondurma yiyor canım istiyor diyince çözüldük. Oysaki burnu şelale gibi akıyor ve gece uykusunda öksürüyor.



Bademcikleri gözüküyor yaw.




Ay süper bu gece, tutulma varmış, saat 21.00 den bu yana takipteyim ama bişi yok, sadece hafif bi gölgelenme o kadar. Sonunu göremem sanıyorum.

Ne demişler erken kalkan yol alır. Sabah saat 07,00 den bu yana ne çok şey yaptık. Şehir bile değiştirdik yaw.

Gezerek anne
Kalın sağlıcakla





24 Nisan 2013 Çarşamba

23 Nisan ve nefis düzenlenmiş yeni Göztepe 60. yıl Parkı

Günaydın,

Kızım 23 Nisan dan bir önceki gece uyuyamadı, nasıl heyecanlı, bir titremediği kaldı hani.
Kuzum stress yaptı, bu beni endişelendirdi, hayatı boyunca yaşayacağı her önemli olayda böyle stress yaparsa yandı valla.

Giysiler giyildi, prova yapıldı, hah tamam dedi. Saçını annem beceremez ki, keşke büyükanne olsaydı dedi. Kız haklı :-)

Sabah kalktık, neyse ki eksiksiz işlerimizi hallettik ve okula gittik. Okul cıvıl cıvıl, birbirlerini hiç görmemiş gibi sarılmalar, çığlıklar ooo pek keyifliydi. Biz büyükle bunlar ne bağırıyorlar böyle desekde onlar heyecanlarını sonuna kadar yaşadılar.



Okul da çok güzel hazırlanmış, tabiki aksaklıklar vardı ama önemsiz. Tören başında yapılan aygı duruşu ve konuşmaarda gözlerim bile sulndı. Teşekkürler Atam.



Oyun oynuyorlar, aman elbisem kirlenmesin gibi dertleri yok.


Kuzular hepbirlikte. Bazı çocuklar hastalık v.s nedenlerden katılamadılar. Üzüldük.
Onca emek ve nakit boşa ama önemli olan sağlık.


Büyük teyze ve Ada.


Anneanne ve Ada.


Büyükanne ve Ada.
Kırmadılar geldiler sağolsunlar.



Yan Ada kız bale kıyafeti ile.



Oyunlar bitmez.


Hava da kıyak yaptı, üşümedi kızlar. Kızımın karnı ağrıyor, ekşi surat ondan.


 Yan fotoğraftaki güzel öğretmenimiz Nuran hnm.

Anasınıflarını biraz fazla beklettiler ama sahneye çıktıklarında herşey çok güzel oldu, cıvıl cıvıl, utanma yok, toplum baskısı yok. Ohhh..

Gösteriden sonra günlük kıyafetlerini giyerken kızımın karın ağrısı arttı. Eve gelmek zorunda kaldık, diğer sınıfların gösterilerine katılamadık, kimseye doğrudürüst güle güle diyemedik affola.

Meğer kızım sabah gelen kakasını teyir etmiş oda sıkıntı vermiş çocuğa. Babasına çekmiş bana çekse teyir kelimesinin anlamını bilmezdi yavrucak :-)

Neyse rahatladık ve günü kurtardık.

Hemen çıktık, tren ve ver elini Cadde. Orada burada birsürü aktivite. Kadıköy belediyesi  sağolsun çok güzel hazırlanmış. Yol boyunca firmalar aktiviteler düzenlemiş. Çocuklara hediyeler verenler, ücretsiz çekilen fotolar, yapılan müzikler  v.s harikaydı. Fakat tatminsiz Ada kız a şimdi ne olacak diyip durdu ( Cem de sen Dalyan da görürsün hanyayı konyayı dedi ama bakalım) ama bu arada Göztepe ye kadar yürümüştük, eskiden Cami yapılacak denen çocukluğumun lunapark alanı yeniden park olarak düzenlenmiş. Bayıldık. Kesin haftaarası sınıfıda toplayıp gitmem lazım. Tek eksik küçük bir Beltur parkta.

Fotoğraf makinam yanımda değildi, ama çok güzel fotolar buldum, buyrun.

 


Foto kaynak.

Akvaryumlar çok hoş ve değişik olmuş ancak sıcak havalarda suları çok ısınır diye düşünüyorum.

Parkın düzenlemesi mimar Şennur Yılmaz tarafından yapılmış. Eline sağlık. Parka 4,5 milyon Tl harcanmış. Tematik bir parkmış. Çocuk oyun alanları ve çeşitleri harika. Umarım bizde çok iyi bakar, tahrip etmeyiz kolayca.

Parkın alanı bir hanım tarafından Istanbul Belediyesine sadece yeşil alan olarak kullanılmak üzere bağış edilmiş. Adını ve kim olduğunu bulamadım.:-(

Park 80-97 dönüm arasında. Bu yıl 1 milyonun üzerinde lale dikilmiş. Emirgan a gitmeye gerek yok artık. Malum trafik. Tren istasyonuna uzak - Göztepe - ( tek başınaysanız rahatlıkla yürünür)  ama otobüs veya dolmuşla gidip gelinebilir.  Kadıköy den veya Kadıköy e 4 nolu ve tüm Kadıköy otobüs, dolmuşları zaten tam da arada kalan parkın ya önünden ya arkasında ki yoldan geçiyor. Engelliler unutulmamış. Çocuklara acaip kıyak geçilmiş.



foto kaynak.

Fiskıyeli havuz ise bence bu Yaz mevsiminin çocuklar için en eğlenceli yeri olacak. Ada kız geçen senelerde Bebek teki minik fiskiyede serinliyordu, bu sene Göztepe parkı olacak favori mekanımız.
Biz oradayken bu fiskiyeli havuzda kalsik müzik eşliğinde bir gösteri yapıldı ki, Yaz akşamları ışık ile birlikte muhteşem olabilir. Ayrıca bir havuz daha varmış ama biz onu görmedik. Tenis kortlarıda açılmıştı. 7 tane varmış.

Bence Kadıköy Belediyesi, şu yandan geçen yolu da trafiğe kapatsa orada cafe ler felan olsa süper olurdu ama arabalar bizden daha önemli değil mi?? :-(


Foto kaynak;


Göztepe 60.Yıl Parkı
Foto kaynak; 

Semazen dönüyor, çevresinde ki çiçekler de bu tarz budanmış. Şık.



Foto; kaynak
Burası zaten Emirgan mış, ben de allah Allah ne kadar benzetmişler dedim di. 

Biz bu gölet i görmedik,Ada kız hep parklarda oynamak isteyince sanırım aşağı kısımdaydı bu gölet.

En kısa zamanda gidiniz.

Bugün bir arkadaş ''face'' de parkın kendince olumsuzluklarınıda yazmış. Bizimde fikrine katıldığımız noktaları buraya ekleyeyim.

 Bir kere çok sıcaklarda gitmeyiniz çünkü oyun alanlarında gölge yok. Parkta gezerken de konuştuk Cem ile, burası ben 5-6 yaşındayken de parktı, o zamandan bu zamana habire oynayıp ağaçları bir söküp bir dikmeseler şimdiye ormandı bu park. 

Yerler epoksi diye bir maddeymiş, ki kokuyor, çok sıcaklarda iyice kokacak eminim.

Dönüşte bir yemek ve trenle eve dönüş, tabiki parkta olmazsa olmaz kısa bir oyun vakti ve hoop cumburlop yatak.

Bayramınız kutlu olsun.
Kalın sağlıcakla.
Mutlu anne