2 Şubat 2012 Perşembe

Ada Karal Doğumgünü bölüm 2

Merhaba,

Ada kız in bu ikinci d.günü. Bence en gerçek ve eğlenceli olan d.günü bu bölüm oldu. Yalnız biz annelerin kafası şişti. Güzel sohbet te ettik. Her kafadan bir ses de çıktı, Acar bebek çok eğlendi, hiç sesi çıkmadı. Kızları takip etmekten helak oldu bebeğim. Nazar değmesin.

Menü de kısır ( az geldi), kurabiye, pırasalı ve tavuklu börek, Ada kızın beni suçlamayın ama harkulade Rapunzel li pastası ( tesekkürler Yaprak teyze)  ve Sibel in sodalı, bayatlamayan poğaçası vardı. Sosli kaşarlı ve peynirli. Bayatlamasına fırsat kalmadı bitti. Ayrıca çocuklara tam da kar menüsü; kurufasülye ve pilav vardı. Hiçbi çocuk yemedi tabi :-)

Akşam Hakan a kısmet oldu. Bi de güzel olmuştuki, ıhmm...Yanınada koca bir bardak ayran ve pilav.
Ellerime sağlık.




 Bu da sonuna doğru resim çekmeyi akıl ettiğim truf ( yanlış yazmış olabilirim.) süt kaymağı, cukulata, portakal kabuğu ve pötibör karışımı. Bunu da beğendik. Üstünde de hindistan cevizi. Ada ve Cem bayıldı.


Poğaçalar. tarifi Sibel in blog unda mevcut;
 http://www.sibelinkahvesi.com/2009/02/bayatlamayan-sodal-pogaca.html 




Malzemeler
  • 1 küp yaş maya
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ (soya yağı kullandım)
  • 1 şişe soda (oda sıcaklığında)
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • Alabildiği kadar un
İç malzemesi için:
  • Siyah zeytin ezmesi; kekik ve pul biber eklenmiş,
  • Haşlanıp ezilmiş patates; pul biber, karabiber ve tuz eklenmiş,
  • Maydanoz ve beyaz peynir karışımı
Yapılışı
  1. Derin bir yoğurma kabının içine ılık sütü ve şekeri koyup yaş mayayı eritin.
  2. Üzerine sıvıyağ, soda, tuz ve un koyup yoğurun, gerektikçe un eklemeye devam ederek elinize yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin.
  3. Hamurun üzerini streç filmle örtün, 50 derece ısıtılmış fırına alıp 45 dk kadar mayalandırın. Bu sürede 2-3 katı kabaracak.
  4. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp açın, ortasına dilediğiniz iç malzemeyi koyup yuvarlak şekilde kapatın. Ben hamuru 3 parçaya bölüp yazdığım alternatif 3 malzemeyi de kullandım.
  5. Poğaçaları yağlı kağıt serili fırın tepsilerine dizin (ben 30'dan fazla poğaça elde ettim, 2 büyük ve 1 küçük tepsi kullanmam gerekti). Tepside de tekrar kabarıncaya kadar bekletin. Yaklaşık yarım saatte kabarıyorlar.
  6. Poğaçalarınızın üzerine yumurta sarısı sürün, dilerseniz susam ve çörekotu serpin. Ben patateslilere susam, peynirlilere çörekotu serptim belli olması için, zeytin ezmelilere birşey serpmedim.
  7. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında pişirin. Güzelce kızarınca alın, ılıdıktan sonra temiz bir mutfak beziyle sararak servise kadar bekletebilirsiniz.


 Kurabiyeler Ikea nın şekilli kalıpları ile. Çocuklar keyifle götürdü, büyükler biraz tatsız buldu. Doğrudur.



Pırasalı,tavuklu börekler. (az)


Ve az gelen kısır. Bulgur İpek hanım çiftliğinden. Sağolsunlar.


Ve bizce muhteşem pastamız. http://www.misketpasta.com/
Teşekkürler Misket Pasta ve çok teşekkürler Auntie Yaprak.

Ada her gelen misafirini balkona götürdü, kutu açıldı, istisnasız tüm çocuklardan ve herseferinde Ada dan şu sesler yükseldi '' aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa saçlara bak, Rapunzel bu, aaaaaaa...'' sonraki halleri ise kendilerini pastaya dokunmadan tutamayan çocuklar dizisi. Sesler şöyle devam etti, çiçek yiycem ben, biz saçını bölüşebilirmiyiz. Ejderha, hayır kertenkeleyi ben yiyceeemm. Anneler ise şöyle sesleniyordu, dokunmayın pastayaaa... Güzel bir gün oldu.

Ikizler diş problemi dolayısıyla katılamadı. Irem ile Sude ye selam.
Irmak çok özlendi. Ona da bir selam.

Buyrun resimler.


Nil kız ve Ada.


 Ada kız bu kalabalıkta birtürlü tek başına mum u üfleyemedi. olsun çok eğlendiler.


Toplu resim. Ne kadar zor ayarlandı tahmin edemessiniz.



ha gayret üfle kızım. Nice senelere. nazar değmesin. Allah hepsine güzel baht versin. Iyi arkadaşlar versin. Akıl ihsan eylesin. Amin.



Anne Çiğdem pastayı paylaştırmaya herkese istediği çiçeği veya eteği, saçı v.s. vermeye çalışıyor. Nafile tabi.


En sonunda kızdım. Herkese istediğim parçayı verdim. Kızımı kayırdım tabi.


Rapunzel e son bakış, parçalanmadan az önce.


Son parçalar da gidiyorrrr..



Canan ın bluzu güzel olmuş. 



Itiraf ediyorum, dün yoruldum. Oturma anı güzel olmuş. Resimler için Şenay a çook teşekkürler.



Acar bebek keyfte.


Soldan sağa, Nil,Ada,Billu ve Berrak.

Güzel oldu, iyiki parti yaptık, iyiki varsınız.

Nice mutlu senelere.

Mutlu anne Çiğdem


17 yorum:

Feride dedi ki...

yine süper bi doğum günü.. çigdem ne güzel ikramlar hazırlıyorsun ya hu.. iyi ki arkadaş değiliz valla.. rapunzel pasta harika olmuş, bizim kız da rapunzel delisi resmen.. Geçen filmini seyrettik evde nasıl aşık nasıl.. ah bu çocuklar:) Tekra nice sğlıklı yaşları olsun ada kızın..

LeylaK dedi ki...

onların hepppsini yediniz mi yani, kıskandım bak :D eee Ada'ya nice seneler demek düştü bize demekki :)

CEPAYNASI dedi ki...

demek herkes benim gibi kısırsever:)
Ada'ya nice yıllara diyorum...

ihlamurcum dedi ki...

Harika bir parti olmuş, keşke çocuklarım gene küçük olsada doğum günlerine hazırlansam.Ama bu sene küçük oğlumun 18.yaş partisini kutlayacağız, sürpriz.Haziran için şimdiden hazırlanmaya başladım.Yurt dışından aksesuarlar taşıyorum.Kısmetse kutlayacağız, üniversite sınavı sonrası.
Resimlere bakarken çok keyif aldım.Sağlıklı uzun ömürler olsun, sevgilerle

Elifim uyurken dedi ki...

ya yiyecekler ne güzel duruyor hamileye yapılır mı bu bak bu kiloları sonra nasıl veririm ben:-)

şaka bir yana çok eğlendikleri belli miniklerin ellerine sağlık..
sevgiler
özlem
http://elifimuyurken.blogspot.com/

zeymurancafe dedi ki...

ıyıkı dogdun adanıce senelere ınşallah ikramlar harıka ama ben kısırı alıyorum cok sevıyorum kısırı her şey süper

Oglak Kizlari dedi ki...

Feride,

Sağol, ama hep aynışeyler işte.
Kısır bu aralar benim de en sevdiğim şey. Neden bilmem kısır a düştüm.

Evde Rapunzel li bişey yapacağım, eğer senin kız beğenirse size de hediye ederiz olur mu??

tabi önce başarılı olabilmemiz lazım.

:-)
Iyi niyetli anne Çiğdem

------------------------------

Leyla,

Valla sadece pasta kaldı. Bitti. Kıskanma gel sana da hemen yapayım.

Çalışkan anne Çiğdem

-----------------------------------

Evvvet, kısırseveriz.

ayrıca mercimekli köfte seven anne Çiğdem

--------------------------------

Ihlamurcum,

Ha 18 ha 5 ne farkeder. onlar hep bizim bebeklerimiz biliyosun.

Sahiplenen anne Çiğdem

-----------------------------------

Oglak Kizlari dedi ki...

Özlem,

hamilelik mi. Çok sevindim.
Allah tamamına erdirsin, kaç aylık.

Özenen anne Çiğdem

----------------------------------

Zeymuran,

Al benden de o kadar.
Kısıraaa geaaallll.
Teşekkür ederiz.

Kısırsever anne Çiğdem

Hayat İzlerim dedi ki...

Onlar mutlu ya; gerisi boş ne güzel bir doğum gün olmuşİ; tekrar mutluluklar dünya şekerine:)

Melange dedi ki...

nice nice güzel yillara sevgili Ada :)
Cigdem'cim ellerine saglik,ne muhtesem seyler varmis öyle..hele o cikolatali, süt kaymakli..diye baslamadin mi bittim orda..:)
Tam bir dogumgünü partisi olmus ama..daha nice nicelerini böyle keyifle kutlayin hep..

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Işıklarıyla sadece karanlık gecelerimizi değil, aynı zamanda manevi fevziyle de daralan gönüllerimizi aydınlatan Mevlid Kandilinizi kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.

Selam dualarımla.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Hayırlı kandillerrr... Ne güzel resimlerrrr...

pelince dedi ki...

Nice güzel doğum günleri olsun.. Her şey nefis gözüküyor.. ellerine sağlık..

Oglak Kizlari dedi ki...

Hayat İzleri,

Sağol varol.
Evet evet çok güzel oldu.

Neşeli anne Çiğdem

-------------------------------------

Melange,

Amin.
Hepimize sağlıklı eli ayağı tutan yıllar, çocuklarımızla birlikte inşallah.

Detaylı yorumuna bayılmış anne Çiğdem
---------------------------------

Annemineli,

Sana da hayırlı Kandil ler.
Amin.

Şükreden anne Çiğdem

---------------------------------

Amin Recep bey kocaman bir amin.

Sağolun.

Bin kere şükreden anne Çiğdem

--------------------------------

Sağol Pelince.
Seneye bekleriz.

Davetkar anne Çiğdem

Berceste dedi ki...

Nice guzel yaslar olsun kucuk prensese... Sevdikleriyle guzelliklerle gecsin her gunu. Hepbirlikte en guzelleri yasayin.

Yalniz soya yagi konusunda sana inanamadim Cigdem :( Biliyorsun degil mi, en tehlikelilerden soya :( Hastaliklara acik oldugu icin ya GDO ya da ilacli olmak zorunda. Dogal yontemlerle yetistiren cok az yer var. Yagin onlardan yapildigini pek sanmiyorum :(

Oglak Kizlari dedi ki...

Berceste,

Sağol. Soya ile ilgili yazını anlamadım.

Ama konuyu biliyorum. Öğrendiğimden bu yana mantıyı soya sosu ile yemiyorum, eski usule döndüm.

Bilinçli ve kafayı yemek üzere olan anne Çiğdem

Berceste dedi ki...

Soya bitkisi hastaliklara ve boceklere karsi cok nazik bir bitki imis. Hani hemen hastalaniyor ya da bocek kapiyormus. O sebeple GDO lusu cikmis. Ilac kullanilmadan ya da tohumu GDO lu olmadan yetistirilen soya pek yok. GDO'lu olanda da ilac kullaniliyor. O tohuma ozel. Ekolojik olanlari bulmak ise zor. Yok mu, var ama bulmak zor. Bu ne demek, soya gordun mu kac! Donerin bile icinde var, o kadarini soyleyeyim!