20 Mart 2012 Salı

Kefir ve Yogurt mayası.

Merhaba,

Bu aralar hep kara haberler var. Iyimserim ama biryere kadar. Savşataki insanlar, oradan kaçanlar. Onların halleri özellikle empati yaptığımda beni çok üzüyor. Sebep beni ilgilendirmiyor, durumlar kahrediyor. Bu yüzyılda olmaması gereken durumlar.

Öteyandan kaybedilen, hastalanan gencecik arkadaşlarımın çocukları. Elden birşey gelmiyor. Allah kalanlara sabır versin, hasta yakınlarına metanet versin. Sırasıyla gelsin ölüm ne olur.

Ciciannemin de kusması bitsin, bir rahat nefes alsın o ve teyzem. AMIN.

Doğum da ölüm de bizim için ama insan kahroluyor. Allah kimseye evlat acısı vermesin. AMIN.

Kötü konulara burada değinmek istemiyorum ama hayat bombardımanı sürdürdükçe elden de gelen birşey yok.

Yazılacak çokşey birikti yine.

Ikinci posta sıvı el sabunumu yaptım bugün, bu sefer içine melissa yağı kattım. Pek bir hoş koktu ortalık.

Iki haftadır yogurt tutturamıyordum. Mayam da kalmamıştı. Gruba bir mesaj gönderdim. İlgilenen bol oldu sağolsun. Bugün Hande aradı, Münevver aradı. Hande ile tutturamadık, Münevver den aldım yoğurt mayasını, inşallah ben de onun gibi yoğurt tutturabilirim. Süperdi. Vallaha market yogurdu gibi kıvamlı ve sertti. Ağzının tadını bilen Ada kız kapıda bir kase götürdü, yüzsüz anası ile birlikte ehi..


 İşte Münevver. Sağol Münevver.

Münevver bir de sürpriz yaptı bize, kefir mayası verdi. Kısa bir tarif de verdi. Ben de ek olarak internetten bir tarif buldum. Bakalım tutacakmı, yarın akşam bu saatlerde bakacağım artık. Kefir taneleri kar taneleri gibi çok güzel, insanın sevesi geliyor. Vallahi. Nedense öyle bir bağ kuruldu aramızda kefir tanesi ile.Çok teşekkür ederim Münevver ve Hande. Bu arada yarın Hande ye de uğrayacağız. Aç gözlü anneyim ben ondan da maya alacağımdır.

Net ten tarif;  
 
Her iki mayada doğal mayalar. Ne kadar şanslıyım. Eğer tutturamassam Münevver ve Hande de hep maya olacak yada birgün belki onlarda benden alırlar kimbilir.

Dönüşte PTT ye uğradık, maaşımı çektim. Kimse yoktu, umduğumuzdan çok vakit bize kaldı. Yolumuzun üstünde ki Nuga da mola verdik, zira hava çok esiyor ve üşütüyordu. Çay ve kurabiye yedik, kızımla sohbet ettik. Evi oraya yakın olan Minegül ü davet ettik ama spora gittiği için bize katılamadı. 









3 yorum:

Adsız dedi ki...

Çiğdemcim tutturursun eminim, vazgeçme.
Sevgilerimle

Oglak Kizlari dedi ki...

Pınar, tuttu vallahi.

Azimli anne Çiğdem

Berceste dedi ki...

Munevver hanimi gormek buyuk surpriz oldu :) Onun mayasi eminim cok iyi yogurtlarin olmasini saglayacaktir. Kendisi Nanem Limonumdur benim :) Neden boyle dedim bir arastir ;-)