9 Aralık 2011 Cuma

Basit Bir Ev Kazası - Tiyatro

Merhaba,

Yine sevgili kardeşim Yaprak sayesinde CKM de gittiğim bir oyun. Çok beğenmiş ve Günay Karacaoğlu'nun performansına, yorumuna bayılmistim ve bazı arkadaşlarımın kendi durumları ile ilgili olan  yakınmaları bana bu oyuncu ve oyunu sayesinde daha anlamlı ve anlaşılır  geldi. Ben sadece o arkadaşlarımın bu ruh hallerine sahip olduklarını sanırken meğer bir güruh varmış dedirtti bana.

Ben gariplerdenim, halimden pek şikayet etmem. Genelde saf-salak mutluyumdur. Şartları çoğunlukla olduğu gibi kabul ederim çünkü. Bilmem iyi mi yoksa kötümü bu özellik eh.. ben buyum ne yapalım.



Kadro :
Yazan-Yöneten: Murat İpek
Oynayan: Günay Karacaoğlu

Dekor ve Kostüm Tasarım: Barış Dinçel
Müzik: Çiğdem Erken
Yapım: Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu


Oyun Hakkında :
Televizyon ve sinema dünyasının sevilen oyuncusu Günay Karacaoğlu, tek kişilik komedi “Basit Bir Ev Kazası” oyunuyla tiyatro seyircisiyle buluşuyor. Murat İpek’in yazıp yönettiği “Basit Bir Ev Kazası”, hayatında gerçekler ve hayalleri arasında gelgitler yaşayan, aradığı aşkı bulamamış bir ev kadınının yaşadıklarını ve kurduğu hayal dünyasında mutluluğu arayışını anlatılıyor. “Basit Bir Ev Kazası” oyununun prömiyeri, 15 Şubat Cuma akşamı 20:30’da, Muammer Karaca Tiyatrosu’nda yapılacak.

“Basit Bir Ev Kazası” oyununda Günay Karacaoğlu’nun canlandırdığı “Songül” karakteri her kadının günlük yaşamında zaman zaman aklından geçenlere, düşlerine, isteklerine dair dile getiremediklerini cesurca dile getiriyor. Kadınların, aşka, evliliğe, aile kavramına ve genel olarak hayata bakışına bir ayna tutuyor. Bunu yaparken kimi zaman güldürüyor, kimi zaman hüzünlendiriyor.

En son “Bana Mastikayı Çalsana” oyunuyla tiyatro sahnesinde izlediğimiz Günay Karacaoğlu, “Basit Bir Ev Kazası” oyununda kara mizah öğelerini kullanarak eğlenceli bir dille kadınların dünyasına hem kadınlara hem de erkeklere anlatıyor.

İki perdelik komedi oyununun dekor ve sahne tasarımı Barış Dinçel, müzikleri Çiğdem Erken tarafından hazırlandı.

“BASİT BİR EV KAZASI”

Eğer kocanız 15 yıldır kapıdan hep aynı şekilde giriyor, hep aynı yere çantasını bırakıp klozetin kapağını 15 yıldır açık bırakıp fermuarını koridorda çekiyorsa, hele birde evliliğinizi “Eh! Artık zamanıdır…“ diyerek yapmışsanız emin olun siz de ziyan ve zebil ( ! ) olmuş kadınlar kulubüne üyesiniz.

Aslında Songül, hepimiz kadar cesur aynı zamanda hepimiz kadar ürkek. O en az bizim kadar gerçekçiyken, Merzifon saat kulesinin dibinde romantik bir buluşma hayal edecek kadar da ayakları yerden kesik.

Doğal olarak aşksız bir hayatı yaşanmış saymayan Songül, savrulduğu Brezilya dizilerinden, bizi yazmaya çalıştığı romanın kıyılarında dolaştırıp, kara mizah bir kahkaha tufanına götürüyor. Onun kendini aşma serüveni aslında yaşadığımız toplumun kendini aşma serüveninden de çok farklı değil.

Bu nedenle Songül hayatına bizim için komik bir pencere açarken, aşk romanında “Genç ve güzel kadın kırılan gururunu ve onurunu bir kenara bırakıp İspanya’dan Merzifon’a uzanan çileli dans hayatını düşündü.” Hayal ettiklerini hatırladı ve kendi kendine dedi ki. “Artık ben iyi ve muhteşem sevgililer hayal etmeyeceğim. Çünkü bu hayaller sonra hayalete dönüşüyor“ demeyi de ihmal etmiyor.











 
 
 
 
 
Tiyatrosever anne Çiğdem

6 yorum:

nalan dedi ki...

ben geçen sene gittim ve bayıldım. tek kişilik bir oyunda insanda nasıl böyle bir performans olur da hiç düşmeden dikkatini yüksek tutar?
geçen sene oyun atölyesindeydi, demek ckm'de de var. iyi haber!

Unknown dedi ki...

bende gitmek istiyorum ama nasıl kültür merkezinde bilet almak için sabahtan gidilyor merti anneme bıraksam bileti nasıl alcamm ooff yani benim bu tür etkinliklere gidecek daha bir yılım var .gelecek sene paşa kreşe ben kursa,tiyatrıya ,sinamaya tutabilene aşk olsun dicem hehe :)
merak ettim şimdi.neden bu oyunları tv de vermiyorlar .hai yeni sezon bir film eni sonu tv ye düşer bakarsın yada gider cd sini alırsın ama oyun gitti gider malesef:(

hayat izlerim dedi ki...

Çok severim Günay Karacaoğlunu; keşke izleyeblseydim oyunu Çiğdemcim

Tijen dedi ki...

Tiyatroya gitmeyeli çooook oldu...
(Balkanlar'a da gidin Çiğdem ama baharı bekleyin şimdi tatsızdır.)

LeylaK dedi ki...

çok seviyorum şu kadını ya, iyi oyuncu. ayrıca tiyatroya gitmeyeli çok oldu , ayıp bana. tebrikler sana :)


Kahve Dükkanı

Oglak Kizlari dedi ki...

Nalan,

Evet ben de beğendim.
Çok gülmedim insanlar gibi ama beğendim.

Tiyatrosever anne Çiğdem
-------------------------------------

Sezobigo,

Biletix den alabilirsin. Bilet kapına geliyor. Yada acele yok seneyi beklersin olur biter.

Oyunların da cd leri var. Dvd cinle bir konuş derim ben. Hepsi değil ama popüler olanlar el altı düşebiliyor.

Orada seyretmek daha keyifli bence.

Teşvikçi anne Çiğdem
-----------------------------------

Hayat Izlerim,

Oyun hala devam ediyor, bence vakit ayır bitanem.

Kardeşim sağolsun diyen anne Çiğdem

-----------------------------------

Tijen,

Bekleriz. O arada da pasaport işini halletmem lazım.

Gürcistan da var sırada, vize kalkmış.

Takipçi anne Çiğdem

-----------------------------------

Leyla nın Kahve Dükkanı,

Ben de severdim.
Ben ce de çok başarılı.
Yeditepe Istanbul da bayılmıştım ben ona.

Ayıp diil, haydi al bileti...

Hayran anne Çiğdem.