23 Aralık 2011 Cuma

Sakızlı Sutlac

Gunaydin,

Nihayet ''blog'' a müzik ekleyebildim. Bakalım begenecekmisiniz. Bi de kar yagdırabilirsem tamamdır bu iş.


Dün ''blog'' ları dolaşırken, - iyiki varsınız bu arada. Öyle çeşitli şeyler öğreniyorum ki, teşekkür ederim.- sütlaç gördüm bu  link te; http://birtutamkekik.blogspot.com/


E o gün sütte gelecekti, dolaptada kardeşimin getirdiği ''sakız macunu'' vardı -sağolsun- neden olmasın dedim. Sonra çekmecedeki bir ara aldığım süs ler geldi aklıma veeeee çiğ sütü, haşlanmış pirincin ustune dökerek başladım karıştırmaya, İpek hanim Çiğftliğinden gelen pirinç unununda ekledim ve ortaya misss gibi bir sütlaç çıktı. Ada kız da süslemeye yardım etti ve yemekten sonra baba-kız götürdüler birer tane. ( Pirinç unu, buğday nişatası falan, zorda kalmadıkça kullanmayın diyorlar, ben de has yapıldığı söylenen çiftlikten aldım )
link;
http://www.ipekhanim.com/ipek_hanim_ciftligi/ciftlige_giris.html

Ben mi, yedim bir kase ama akşam yemeği yemedim. Nasıl??



Malzemeler

  • 1 lt süt
  • 1 bardak su
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 3 yemek kaşığı pirinç unu
  • damla sakızı
  • tarçın

Hazırlanışı


  1. pirinçlerimizi yıkayıp bir bardak su ile kısık ateşte haşlıyoruz.
  2. iyice pişip özleşen pirinçlerimizin üzerine sütünü şekerini ve damla sakızını ilave ediyoruz.
  3. çok az su ile açtığımız pirinç ununu da ekleyip,kısık ateşte karıştırarak kaynatıyoruz...
  4. kıvamı olgunlaşan sütlacımızı,servis edeceğimiz kaselere alıp üzerini tarçın ile süslüyoruz.
Arzunuza göre,bu sütlacı,fırında üzerini hafif kızartarakta  servis edebilirsiniz...( ben kızartmadım)


Hergün bir saat adım yapmaya devam ediyorum. Haftada 2 gün de aerobik. Dün katılmadım gerçi. Hiç fena diil, ne dersiniz??



Süslememiz biraz acemice oldu ama bağışlayın artık. Ada serpti, zaman zaman da şekili tuttu.
Cem kalpli olanı almış yemeye hazırlanıyordu, aa senin için yaptığımı bulmuşssun dedim, haa dedi. Yüz ifadesini siz tahmin edin. Çok güldük. Doğumgünümüde 24. Aralık yaptı nasıl. Allahtan herikimiz için de çok önemli değil böyle şeyler.


Nerden aldığımı hatırlamıyorum ama ya bir lira yada elli kuruştu bu şekil paketi. Alırken cappucino üzeri süsü diye almıştım. Neye niyet neye kısmet.


Anneee yemekten sonra mı yiyeceğim. Evet kızım. Anne ne olur iki tane yiyeyim. Olur kızım.

Menü mü; mantıııııı ve Nil in sihirli sosu ( yağda erimiş annemin yaptığı Kuşadası menşeli  salça). Nil in sayesinde Ada da artık soslu mantı yiyor ve balık la soğan. Sağol Nil cik. 

Dün jimnastik ten dönerken, arabada radyo dinliyoruz. Reklamlar falan var ben dalmişim bişeyler düşünüyorum, Ada ya zaman zaman cevap veriyorum filan. Bir ara anne, kanalı değiştirme olur mu dedi, merak ettim, niye kızım? Abi (DJ) bir yere ayrılmayın dedi. Açıklama yapmaya uğraşmadım ama çok güldüm.

Sevgiler
Bugün Şenay a gidecek olan anne Çiğdem



15 yorum:

Adsız dedi ki...

Anne kız ellerinize sağlık.
Çiğdemcim sütlacı aklıma düşürdün şimdi Yiğit çok sever.
Sevgilerimle

Oglak Kizlari dedi ki...

Yiğit canavarına nazar değmesin.
Sutlaç yap yesin annesi.

Sakızlı olmasada olur, fırınlanmasa da olur.

Yarasın kuzuya.

Neşeli anne Çiğdem

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok güzel olmuuuş, ellerine sağlık :)

buzlubadem dedi ki...

DJ resmen hipnotize etmiş :)

Damla sakızlı herşeye bayılırım, sütlaça da :)

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık,afiyet şeker olsun.sakızlı hiç denememiştim.aklımda olsun.görüntü süper........

hayatreceli dedi ki...

ohhh tatlı tatlı ne güzel hayatınızda aynen böyle tatlı olsun ellernize sağlık:)

sevgiler..

Unknown dedi ki...

nişastayı neden yemiyormuşuz onu bilmiyorum nedenini.
aynı şekilli aparattan bende de var bende tatlı üzerine şekil veririm niyetiyle almıştım.
dj allahtan orda durun dememiş arabayla durdururmuydu sizinki:))

mine dedi ki...

ha ha ha çok şeker dj abi bir yere ayrılmayın dedi ve değiştirmiyorsunuz : ) belki de psikolojik olarak bizim üzerimizde de böyle etkisi vardır : )
bu arada bayılırım sütlaca çok da güzel yapmışsınız hele Ada kızımızın eli değince daha bir güzel olmuştur eminim : ) böyle süsleme kalıpları kullansam ben de güzel olur di mi : )
öpüyorum canım

maviye iz süren dedi ki...

beraber çok güzel bir ürün ortaya çıkarmışsınız,ellerinize sağlık:)

Tijen dedi ki...

Bir tabak da bana ayırın ayol!

Oglak Kizlari dedi ki...

Hayat İzlerim,

Sagol. varol.

Bugün için değişik kek tarifi arayan anne Çiğdem

------------------------------------

Medura,

Ohhh afiyet olsun.

Dj e selam yola devam anne Çiğdem

-----------------------------------

Arzuuu,

Epeyidir yoktun hoşgeldin.
Sakızlı süper oldu, ilk defa sütlaç iki günde bitti.

Tarçınsever anne Çiğdem

-----------------------------------

Reçelim,

Amin.

Şükür diyen, Allah herkese huzur versin diyen anne Çiğdem

-----------------------------------

Sezo Bigo,

Çünkü nişasta yapımı çok zahmetli ve pis kokan bişeymiş. eğer iyi yapılmamışsa, kimyasal kullanılmadan ayrıştırılmassa sağlığa zararlı olurmuş, yada ööle bişey. Net te bi dolaş bulacaksındır.

Dj :-)

zaman zaman kızımı ve cicoş u uyarmak gerekiyor. Inanmayın tv ve radyoya ve herkese bu kadar diye.

Güvensiz anne Çiğdem

-----------------------------------
Mine,

Hoşgeldin.
Sizli bizli konuşmayı bırak Allah aşkına. sanal samimiyiz biz yaw.

Dj ne derse o bizde boole.

Sıkı Dj takipcisi anne Çiğdem

----------------------------------

Gulce nin annesi,

Teşekkür ederiz.

Memnun anne Çiğdem

----------------------------------

Tijen im,

Gel ayol.

Operiz.

Sutsever anne Çiğdem

Unknown dedi ki...

Sûtlaçlara bayildim canim, Ada'nin güzeliggine daha çok bittim 40 bin kere maasallah.
Krem karamelli sorularina cevap vermek istedim hamarat Anne Cigdem, yazdiklarin hepsi normal canim. Karamelin donmasi (pisirken sivilasiyor)kremanin sivi olmasi (pisirken kivama geliyor) ve kekin kremanin içine karismasi (pisirken yüzeye çikiyor) basarili bir çalisma umarim sonucundan memnun kalirsin :)

LeylaK dedi ki...

ben de yapmak istiyorum ben dee. harika olmuş Çiğdemmm. sanki geçenlerde birinin bloğunda daha görmüştüm, şimdi bi sütlaç akımı başlıyomuş bloglarda :) ellerine sağlık.

Leyla'nın Kahve Dükkanı

Oglak Kizlari dedi ki...

Ayla,

Sen bir dahisin. Kek çok beğenildi, özellikle benim tarafımdan.

Ellerine saglık ve sagol.

Bugun yazarım herhal.

Değişik şeyler pişirdiği için mutlu anne Çiğdem
------------------------------------

Leyla,

Evet, yap, herkes yapsın sütlaç günleri ilan edelim.

Sakız da seven anne Çiğdm

asli@b dedi ki...

Ellerine sağlık Çiğdem'cim. Ben yapmak değil yemek istiyorum bu arada...;D Ada'ya çok güldüm, DJ abi de karizmatikmiş ama demek ki :)
Öptüm çok!