26 Haziran 2013 Çarşamba

Yeryüzü Derneği - Bitki Tanıma kursu

Günaydın,

Arada bir ay, her Cumartesi 10.00 - 12.00 saatleri  arası Yeryüzü derneğinin, bitkileri tanıma kursuna katıldım.  Face adresleri : https://www.facebook.com/YeryuzuDernegi?fref=ts

Değerli bilgiler öğrendim, her söylediğime, deli mi bu kadın acaba demeyen diğer hemcinslerimle sohbet olanağı yakaladım, keyiften yarıldım.

İnsanların kendi gibi insanları çevresine toplayıp, kitap klubu olabilir, çevre klubü olabilir, çapulcu grubu olabilir..  bir iki saat bir konu üzerinde sohbet etme fikirleri bana artık daha da yakın geliyor.
Dalyan için fena halde planlarım var. Ona göre :-)

Evet, kursun verildiği yer ahım şahım değil, bilgiler süper şahane değil amma Anadolu yakasında yahu. Altıntepe hemi de evime araba ile 10 dk. Üstelik ders boyunca Tarçın adlı süper şahane tüy döken kediden paradiler ücretsiz.

Kursun bana göre bir eksikliği de, -Zeytinburnu nda verilen eğitimleri hariç tutuyorum- bir günde olsa beraber ya mahalle yürüyüşleri yada Nezahat Gökyiğit Parkı yürüyüşlerini kapsamaması. Gerçi, herkese mail atıp, bir haftasonu teklifi yapmayı düşünüyorum ama bu telaşa arasında mümkün olur mu bilmiyorum.

Tabi amacımın, evimin yanında ki, aşağıda fotoğrafını eklediğim; ağaçların adını bulma derdi de yok değil.


Bu bir tür erik ama özel bir adı var mı??




  
Bilenler bana yazabilirler mi??

Kursta neler mi öğrendik, ohooo sohbet aralarında geçen bilgilendirmelerde;

Mesela;

Sardunya nın sıcağı sevdiğini, çuha çiçeği, siklamen, çiğdem, benjamin  ve diğer bazılarının yapraklarının zehirli olduğunu, dokunduktan sonra mutlaka ve mutlaka ellerin yıkanması gerektiğini. Menekşenin mutfakta ki nemli ortamları sevdiğini, Itır ın çelikle üretilebildiğini ve sivrinesk kaçırdığını. Fasülye, nohut v.s bakliyatların haşlama suyu ile bitkilerin sulanması gerektiği...

Kanal  7 de erken saatlerde tarim programı olduğu, Kestane, Ihlamur ve Gülibrişim ağacınn azot bağlayıcı olduğu ve daha neler.

Arada sohbetlerde kitap isimleri değiş tokuşları v.s.

Ufkum açıldı.

Kurs ücreti mi, sadece 50 Tl.

Herkese teşekkürler
Çok yönlü anne







5 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Bu kurs bana uyar. Keşke burada da olsa!

Oglak Kizlari dedi ki...

keşke.

Hevesli anne

buzlubadem dedi ki...

Çiğdem de ev bitkisi miymiş? Biz ayçiçeğinin çekirdeğine diyoruz :)
Ben çok pis menekşe soldururum, mutfak tüyosu aklımda olsun ;)

Elifim uyurken dedi ki...

ah be çiğdemim iyiki gidiyosun bu tip kurslara..
senin gibiler hep çoğalsın inşallah
emekli olunca bende dahil olayım sana...
özlem

Başak Pirtini dedi ki...

Ben de ikinci kurs gununde gittim kizlarla ama henuz baslayamadan geri dondum kizlar durmazdi cunku ;))) sevgiler. Doğal Anneyim