7 Mayıs 2012 Pazartesi

Zeytin Sütü nedir? hakkında bir yazı.

Günaydın,

Saat 09,30 da kalktığımı belirtirim. Kızım kendi yatağından çıkmadan ''barbie'' leri ile oynamış. Melek kızım benim. Nazar değmesin.

Cuma günü, İyi Cüceler de, Ingilizce okumaya katıldık. Kızım Cansu ablasını pek sevdi.
Okuduğu kitabı hatırlamıyorum ama bize o günden kar kalan kelime '' snuggle'' oldu.

Buyrun '' snuggle'' yapmış kedilere. Kıvrılmak, yanaşarak sıcak sarılmak gibi diyelim anlamı için.
Kıvrılarak yatmak. Snuggle down v.s. Teşekkür ederiz Cansu abla ve İyi Cüceler.








İyi Cüceler in ortaklarından Biranda nın eşi Mert in tasarladığı bir kocaman puzzle. Ada kendi kalesini yaptı. Prenses ya. Ellerinize sağlık.

Cumartesi günü Nil in d. gününe katıldık, teşekkür ederiz. Sonrasında hava o kadar güzeldi ki, eve giremedik ve saat 23,45 e kadar parkta oyun oynadı çocuklar biz anneler de çay kaave keyfi yaptık.
Yeni dostlar kazandık. Ada yorgunluktan uykuya dalamadı birsüre, o gece.







Ay o kadar kocaman ve büyüktiki, söyleyip durdum, meğer o gece Dünya ya tam 25,000 km daha yakınmış. Vayyyyyyy.... dedik.

Geçenhafta Aysun sayesinde yeni bir ürünle tanıştık. Sağolsun varolsun. Aysun a güvenim tam o yüzden benim markam Aysun. Zeytin Sütü nün markası ise Saltuksoy.  Bilienler biliyordur ama biz ilk defa tanıştık.

Zeytin sütü; Taş değirmende hamur haline getirilen zeytinler, koko lifinden yapılmış torbalara doldurularak baskı makinesinde üst üste dizilerek kendi kendilerine sızmaya bırakılır. Sızma işlemi bittikten sonra su ilave edilmeden kuru sıkımı yapılır ve yağın özü alınır. Bu yönteme soğuk baskı yöntemi denir.  Elde edilen bu zeytinyağı filtre edilmez. Soğuk baskı ile üretilen  zeytinyağının besin değeri yüksektir ve maksimum E vitamini içerir. Bir meyvesuyu niteliğinde olduğu için aromatik nefaseti ve yüksek antioksidan etkisi gözönüne alınarak öncelikle çiğ olarak tüketilmesi tavsiye edilir.

Bu bilgiler şu link ten;  http://saltuksoy.com/soguk-baski/


Ada kız 6 aylıktan itibaren zeytinyağı ile tanıştı ve domates rendesi ile zeytinyağına hiçbirzaman hayır demedi. Herşeye ''hayır'' dediğinde bile  bu karışım herzaman benim kurtarıcım oldu. Hala ona hersabah İpek Hanım Çiftliğinde gelen zeytinyağından bir çorba kaşığı veriyorum amma son zamanlarda Ada boğazım yanıyor diye kaytarıyordu.  Zeytin sütü kurtarıcım oldu. Şİmdi sabahları 3 yemek kaşığı içiyor ve dördüncüyü istiyor ama vermiyorum artık. Tamam hadi o dördüncü kaşığı da yumurtasına ekliyorum. Yanında ceviz ve peynir, tadına doyulmuyor.

Bu arada bu bir reklam değildir. Ben sadece izlenimlerimi aktarıyorum. Üründen memnun kaldım
Herhangi bir komisyon almıyorum.

Haşlanmış yumurtanın üstüne en az iki yemek kaşığı gezdirerek, maydanoz ve dereotu ile bir harika oluyor. Eh böylece Sn. Karatay ın göstermiş olduğu yoldan da sapmamaış oluyoruz.

Yarım kiloluk şişesi 17 Tl. Teşekkür ederim Aysun.

Yeri gelmişken;
www.turgutreispazarı.com: Bodrum’dan evinize meyve, reçel, tarhana, ege otları… Ben en çok mandalina reçelini beğeniyorum.
www.renginsuar.com: Dünyanın en iyi zeytinyağlarının derlendiği 2012 Floes Olei listesinde yer alan Edremit zeytinyağı.
Bir de İskit Aile’sinin Edirne’deki çiftliğinde yetişen şahane bademler! Buna daha sonra daha çok yer ayıracağım şimdilik badem almak isteyenler için iletişim adresi: iskitailesi@gmail.com 
 


Ve bir detay daha;

Binbir emekle üretimini gerçekleştirdiği zeytinyağına bambaşka bir kimlik kazandıran Hüseyin Meral, ömrünü bu lezzete adamış.

Hüseyin Meral, yılın 11 ayını geçirdiği Adatepe?de muhteşem bir tadın doğuşuna imza atıyor: 'Zeytin sütü'. Hiç abartısız binbir derde deva olan zeytin sütünün nasıl elde edildiğini merak ediyorsanız bu yazıyı okumalısınız. 200-300 metre yükseklikte, yayla havasında fotosentezi gerçekleşen zeytinler tek tek elle toplanıyor. Dakikada 50 devir dönen birkaç ton ağırlığında taşla eziliyor ve özel torbalara konuyor. Bu torbalardan kendi kendine hiç pres kullanmadan sızan, adeta gözyaşı gibi damla damla akan bu yağa Fransızlar 'fleur d'huile', İngilizler ise 'flower of the oil' diyorlar. Hüseyin Meral ise 'zeytin sütü' adını vermiş. Yağı dekantasyon usulü ile 3 saat yerine 3 ay uğraşarak bekleme, durultma ve arıtma işlemlerinden geçiriyor. Sonra bütün bir yıl boyunca klimalı ortamda krom nikel paslanmaz çelik tanklarda özenle saklıyor.

Zeytin sütü 100 kilo zeytinden birkaç kilo elde edilerek hazırlanıyor. Yüksek nitelikli özelikleriyle kahvaltı ve salataların yanı sıra, börek ve baklavalarda da kullanılıyor. Kış sabahlarında yudumladığınız portakal suyuna ekleyeceğiniz zeytin sütü, ile kür yapabilirsiniz. Tüm iyi zeytinyağlarda olduğu gibi tüm vücudu tazeleme özelliklerine sahip. Sözün özü gerçekten çok özel ve eşsiz bir tat, Hüseyin Meral'in sevdası 'zeytin sütü'.


Peki kimdir Hüseyin Meral derseniz?

Paris Güzel Sanatlar Akademisi'nden mezun olduktan sonra dünyanın modernleşmemiş yerlerine gitme arzusuyla kendini Sahra Çölü, Afrika, Sumatra'nın balta girmemiş ormanlarında bulur. Sonra tekrar Paris'e dönüş ve burada 25 yıl süren antikacılık deneyimi. Türkiye'ye geldikten sonra Çanakkale Küçükkuyu'ya bağlı Adatepe Köyü'nde yaşamaya başlar. Zeytine olan tutku derecesindeki sevdasıyla birlikte zeytinyağı yani zeytin sütü üretimine başlar. Ve Hüseyin Meral bu sevdayı şu sözlerle anlatıyor: "Zeytinyağı bana sanki meditasyon yaptıran bir yaşam yolu. Şehrin stesinden uzak tabiatın sessizliğinin müziğinde bir yaşam gibi." Meral'in bu sözlerine katılmamak mümkün değil. Eğer bu muhteşem üründen sizde tatmak isterseniz;



Hüseyin Meral Zeytinyağı Evi

Adatepe Köyü-Küçükkuyu-Çanakkale

0286 752 66 10 meralada@hotmail.com

Kaynak;http://www.lezzet.com.tr/zeytinin-hasi-zeytin-sutu/haberdetay/mutfakokulu/171.aspx#

Kalın sağlıcakla.
Eko anne Çiğdem

13 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

turgutreis hata veriyor,açmadı.

Oglak Kizlari dedi ki...

Asortik ben girdim hata vermiyor !!!!
http://www.turgutreispazari.com/
Buradan kopyalayıp birdaha dene istersen.

Çok bilmiş anne Çiğdem

mandalincikmazi dedi ki...

Ne değerli bilgiler bunlar canım
zeytinyağını hep kullanırım onsuz yemeklerin tadı olmaz e tabi faydalarıda çok şimdi verdiğin linklere bakayım :))
Sevgiler.....

Panpankedi Ayca dedi ki...

Selam Çiğdem,sana bir ödülüm var. Beni ziyaret edebilisen sevinirim.

Hoşçakal.

Unknown dedi ki...

canım senden çok şey öğreniyorum bu da onlardan biri(zeytin sütü).sağolasın.

bu arada sorduğun soruya dilim döndüğünce cevap verdim eğer anlamadığın bir yer varsa sor.Bir de buraya kopyalayım.

(canım çiğdemcim şimdi bu blog alemi evrensel ya(tamamen benim düşüncelerim bu tabi:) yabancı bir blog bu 'mim'i başlatmış olabilir ya da herşeyi inglizce konuşma ,yazma sevdamızdan böyle bir resim hazırlanmış olabilir.Resim hazırlandımı da bir kaç soru ve kuralla da 'mim'oluşturulmuş ve sevdiğin blogları 'mim'leyerek (sobeleyerek)bildiriyorsun.Burdaki amaç da (yine benim anladığım ki kimse bu böyle diye açıklamadı:)bloglar arasında köprü görevi ,tanışmayı sağlamak.
Başka sorunuz.Umarım açıkalyabilmişimdir.
Bu arada herkes Mim oluşturabilir sende koy bir resim ,sormak isteğin merak ettiğin şeyleri de madde madde sırala ve bir bloğu 'mim'le.Sonrası çorap söküğü gibi zaten belki yine sana bile gelir:)
sevgiler)

Unknown dedi ki...

Ceviz,peynir,zeytinyağlı yumurta ve domates rendesi..
Canımı çetirdin,akşam için kahvaltı hazırlatıcaksın şimdi bana..:)))
Afiyet olsun kuzucuğuna..
Sevgiler canım..

Oglak Kizlari dedi ki...

Yıldız,

Tesekkur ederim, ne mutlu oldum.

Ayça,

Ay hemen geliyorum.

Sezo,

Karsılıklı valla.
Versatile, ıngilizce de iyi anlamlı ama Fransızca da kötü anlamı var; aylak, kararsız gibi.
O yüzden tereddüt yaşadım acaba birileri dalga mı geçiyor diye.

Olur ya böyle geyikler. Neyse canım.

Sağol, varol.

Penelope,

Ay ben mi hemen geliyorum.

Özlem,

Hiç sektirme yap. Ohhhh herzaman.

Afiyet olsun.

Çok yönlü, versatile anne Çiğdem

Asortik Krep dedi ki...

Kopyalayıp girdim,sağol :)

mine dedi ki...

girdin aklıma : ) Ada kızın kaşık kaşık zeytinyağı yiyebildiğini ilk okuduğumda çok şaşırmıştım harikasınız ikiniz de ...
sol köşedeki kedi nasıl bir şey öyle neredeyse kafası da kaybolacak, öpüyorum

Oglak Kizlari dedi ki...

Asortik, sevindim.
Mine, çok şekerlerdi çok. Evet Ada kız Zeytinyağı çok sever.

Ballı anne Çiğdem

Adsız dedi ki...

EDA YANIK Der ki: Çigdem, yazılarına yine bayıldım, Adanın o beyler tarafından akıllı olgun bulunmasına zaten hic şaşırmadım ama beylerin şaşırması doğal tabii. Her yazında bi yemekten bahsediyorsun beni coook mes'ut ediyorsun arkadaşım. Detayların beni bitiriyor zaten, reçel kavanozu vs.:)Gelelim yazında bahsi geçen yakışıklı oglum Omer Kagana , kızın kesin kendisini cok güldüren çocukları begenecek ileride belli.E daha dogustan arkadas olmalaı ve bu title da etrafında olan tek erkek olmasi da belki etkilidir gerçi bu tezle aynı sekilde Nil in de sevgilisinin Ömüş olması lazımdı değel mi ya:) Neyse insan yazdıkça gevezeliği artıyormus kal saglıcakla , NOT:Hediyeleri ne zaman verecegimdir ayol, ha bu arada dısarıda bulusacaksak kesin arabanızın olması lazım hediyeler icin, bilegilere sunulur, Eda YANIK

Oglak Kizlari dedi ki...

Eda cım,

Yani şimdi takdir ettim seni.
Yok yooook hediye veriyon diye diil.
Böyle güzel yorumlar bıraktığın için.
Sağol, varol.

Emer Kaan aşkını pek ciddiye almıyom ben, çevresinde ki tek erkek. Hem de millet sıkıştırınca bizim kızın aklına Emer Kaan geliyo bence, öteki türlüyse yandık. Babası tutma ben dövücem bu şırfıntıyı diyo zaten.

Esprili anne Çiğdem

Aysun dedi ki...

Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim.Blog yazınızdan sonra ve birkaç yerden sonra zeytin sütü ilgili link karşıma çıktı bende satın alıp denedim. Gerçekten büyük faydasını gördüm özellikle masaj konusunda.Tavsiye ederim umarım masaj konusundaki yorumum diğer arkadaşlara yararlı olur.