12 Kasım 2014 Çarşamba

Trabzon Hurması - Cennet Elması

Merhaba,

Şenay ım bu yazı sana ithaf edilmiştir.
Sevgi ile.



Bahçede ki ağacım bu sene, geçen sene olduğu gibi bayağı bir meyve verdi.
Dostlarla paylaşalım diyorum ama bu meyve de kargo yapılmaz ki. Hemen eziliveriyor, sulanıyor.


Ne yapsak derken burada ki arkadaşım Naime nin denenmiş yöntemini yapayım dedim.
Meyveleri topladım.


Kimisi olmuş, kimisi olmamıştı.
Olsun ben hepsini topladım çünkü Naime öyle yapmamı tavsiye etti.


A.aa.. arada biberleri gördüm. Demek geçen seneki diktiklerimden kalan çekirdekler varmış ki, kendi kendine çıkmış. Güzellik.
Bakalım meyve verecek mi, Kış girmeden.



Limon larda geçen seneye göre az maalesef yine de kilosu 17 Tl den isteyene gönderebilirim. İlaçsız, mumsuzdur.


Hurma ları bir güzel dilimledim, kimini masaya kimini ipe dizdim.

 
Renkleri ve görünümleri harika oldu.



İki günde bir çevirmek gerekliymiş, aman unutmayalım.



Mutfağa da astım. Çok hoş görünüyorlar değil mi??

 

Kalan posalarda bahçeye atıldılar :-)

Siz Hurmaları bütün olarak da, gölge ve hafif esen biryerde kurutabilirsiniz, ancak benim geçen seneki deneyimim hoş olmadı. Bakınız link. 

Başarısız olmamın en ana sebebi, Hurma ları asıp şehire gitmek ve o arada çıkan fırtına da kontrolsüz kalan Hurma ların oaraya buraya saçılmasıydı. :-)

Bu konuda Meyveli tepe yi tek geçerim tabi. Meyvelitepe ye selam yola devam.


Güncelleme 20.Kasım 2014 te. Denemeyiniz, hepsi küflendi. :-(

Kalın sağlıcakla
Yoğun anne

Hiç yorum yok: