5 Temmuz 2010 Pazartesi

Dalyan + cukulatali pasta



Yine Dalyan, yine resimler.

Pansiyonun bahcesi pek keyifliydi. Oradan aldigimiz limonlar pek bereketli olmadi, limonlari arabanin arkasinda naylon posetin icinde unutunca en az yarisi heba oldu. Yinede Istanbul da dagittigim aile bireyleri uff boyle sulu limonda epeyidir elimize gecmemisti diye geri bildirimde bulundular.

Kilolarim sizi hic ilgilendirmez :-) rejime basladim ya iste. Bakalim gelecek Pazartesi kac gr vermis olacagim. Henuz bozmadim. Edaaaa sesini duyar gibiyim; bizde yedigin ev yapimi cikolatali pasata ne diye ama aksam ogununu yemedim. Sadece seftali ne habeeerrr.

Bu arada istedigin cikolatali pasta tarifi; kaynak bir dergi ama sadece sayfasini kopardigim icin hangi dergi bilemeyecegim. Sut mutlaka Aysun sutu olmali, tadi yemede yaninda yat. Tarifteki margarini ben hicbirkere kullanmadim. Yani pastamiz yagsiz. Hic yag yok. Sutu saymassak tabi.

Malzemeler;

Pandispanyasi icin;

3 adet yumurta
3 kahve fincani toz seker
3 kahve fincani un
1 corba kasigi kakao
1 cay fincani sut
1 paket kabartma tozu
yarim cay kasgı tuz

Kremasi icin;

4 su bardagi sut
12 corba kasıgı toz seker ( ben 10 kasık koyuyorum)
3 corba kasıgı un
3 corba kasıgı kakao
yarim adet limon kabugu ( ben 1 koydum)
yarim paket margarin ( ben kullanmıyorum)
yarim cay bardagi hindistancevizi ( ben kullanmiyorum)
1 su bardagı kabuksuz antepfistıgı ( ben kullanmiyorum)

Yapilisi;

Tozseker ve yumurtalari derince bir kaba koyarak boza kivamina gelinceye kadar cırpınız. ( mixer kullanmıyorum)

Icıne un, kakaoyu, kabartma tozunu, tuzu, ve sutu de ekleyip karistiralim. Bu karisimi yagladigimiz kek kalibina dokup 170 C firinda pisirelim. Kurdan temiz cıktıgında keki cikaralim firindan ve sogumasını bekleyelim.

Keke sogurken, sosunu yapalim. Bir tencereye sutu, tozsekeri,unu, kakaoyu ve limonkabugu rendesini koyup muhallebi gibi pisirelim. Yani hep karistirarak ve sonunda bir iki dokurdamadan sonra atesten alarak. Sos soguyana kadar arada karistirarark bekleyelim ve sonra ikiye bicakla boldugumuz kekin icine soguk sut dokerek islatalim icine ve disina bol sosla sivayalim. Sonra dolaba ve sonra afiyetle mideyeee..

Afiyet olsun.

Cigdem
the chef.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ben hayatımda boyle bir pasta yemedim yafu, yapıp getirmen zaten cok buyuk bir incelikti ama tadının boyle olacagını bilsem yuzsuzluk edip 2 tane isterdim , imza :açgözlü arkadaş

Adsız dedi ki...

hadi hadi bugunku yazılarını okuyup mutlu olmak istiyorum, sabırsızlanıyorum haylaz arkadaşım , saat 2 lere kadar bekletme biziiiiiiiiiiii, bu arada fotolar super ...

Oglak Kizlari dedi ki...

Senay ve Eda cok tesekkur ederim.
Ay yine yaparim ayol, nasilolsa ev karisiyim. :-)

Sevgiler
Neseli anne Cigdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Senay ve Eda cok tesekkur ederim.
Ay yine yaparim ayol, nasilolsa ev karisiyim. :-)

Sevgiler
Neseli anne Cigdem