6 Ağustos 2010 Cuma

Yüzme dersleri başlıyooorrrr.

Amacim, Ada ya yüzme öğretebilmek. Net e baktim, kimileri yaş 6 ve sonrası, kimileride ana karninda sudalar, korkmadan onlari alıstırırsanız, yaşın önemi yok diyor. Kafama yatan bir yazı buldum, paylaşıyorum;

Agustos havuz üyeliğimizi henüz başlatmadım ama yakındır. Büyükannesi telefonda kızıma soruyor;
  • Niye havuza gitmiyorsunuz Ada?
  • Mum's vagina is bleeding.
  • ????
  • Açıklamayı ben Türkçe yapınca Zekiye anne kahkahayı patlattı tabi.

Bu arada 16. Agustos ta. Kadıköy Özgürlük Parkında çocuk tiyatrosu varmış. Grup yabancı. 21,00 de. Bilginiz olsun. 27. Agustosta da büyükler için tiyartolar başlıyormuş.


Aşağıdaki yazı için kaynak VATAN diyordu. Alinti oradan yapılmıştır.


Çocuğunuz nasıl yüzme öğrenir?
Çocuklar nasıl yüzme öğrenir? Yazın meydana gelen kazaların başında boğulmalar yer alıyor. Peki çocuklar kaç yaşından sonra kendi başlarına yüzmeye başlamalı? Yüzme öğretirken nelere dikkat etmeli? İşte tüm bu soruların cevabı...

Boğaz’ın akıntılı denizinde 4.5 yaşında yüzme öğrenen, günün sekiz saatini denizde geçiren ve bundan müthiş keyif alan bir çocuktum. Dudaklarım morarır, dişlerim birbirine çarpardı ama yemek için bile sudan çıkmayı reddederdim.

Şimdi 3.5 yaşındaki su perimi izleyince kendi çocukluğumu hatırlıyor, onun benden de önce yüzmeyi öğrenmesiyle gurur duyuyorum.

Bu sene yaptığım en akıllıca davranış şu kolluk meselesine bir son vermek oldu. Amerika seyahatinde içi hafif süngerli can yeleklerini keşfettim. Yeleğin önünden ve arkasında sarkan kemer, bacak altından da kilitleniyor, böylece çocuk dengesini kaybetmiyordu. Zaten üzerinde “yüzme öğrenmeye yardımcı” yazıyordu. Bir de sadece sırtında sünger olan mayolar vardı. Ben yelekleri tercih ettim.

Bizimkiler ilk havuza girdiğinde burun hizalarına kadar battılar, sonra ağızlarını dışarı çıkartmak için bir çaba sarfetmek gerektiğini fark ettiler ve ikisi de halk arasında “köpekleme” dediğimiz yüzme stiliyle içgüdüsel olarak tanışmış oldu.

Defne’nin suya olan aşkını ve cesaretini fark etmem uzun sürmedi. Deniz gözlüğüyle suyun altındaki balıkları seyreden, “Havuzun dibi yaprak olmuş” diye şikayet eden, sırtüstü yüzmeye çalışan, suda bale yapan, ellerini yana açıp, yüzünü güneşe doğrultarak keyif yaptığını söyleyen bir kızım var. Küçük Ayşe işte...

Çocuklar için yüzme yerleri Cesaretimi toplayıp sordum: “Kızım bu yeleği çıkartarak yüzmeyi deneyelim mi? Söz ben hep yanındayım.” Dünden hazırdı.

Yeleği çıkartıp, elimle karnını hafifçe tuttum. Yüzüyordu. Yavaş yavaş elimi çektim ve bana doğru gelmesini istedim. O bana geldikçe, ben geri gidiyordum. Sakin ve korkusuz ilerledi. Ne kadar gururlandığımı anlatamam. İlk gün 10 dakika yeleği çıkarttık, ikinci gün 20 dakika... Şimdi tam çıkartmamız gerekiyor ama çok efor harcadığı ve yorulduğu için biraz endişeleniyorum.

Küçüklerin kafalarını karıştırmamak gerek
Çocuk fitness merkezi Mygym’in kurucusu Arzu Zilbermann’ı arayıp “Ne yapayım?” diye sordum. “Sakın bir daha yeleği giydirme” dedi. “Aynı bez gibi. Nasıl çocuklar bezi arada sırada takmayla tuvalet eğitimi kazanamaz, bu şekilde de tam yüzme öğrenemez. Kafalarını karıştırmamak gerek.” Kendisini bulmuşken konuyla ilgili merak ettiğim diğer soruları da yönelttim. Mesela Ege’nin de yeleğini çıkartırsa yüzeceğini biliyorum ama asla çıkartmak istemiyor. Ne yapmalıyım? Normalde çocuklar kaç yaşlarında yüzme öğrenir? Siz küçük çocuklara hangi yöntemle yüzme öğretiyorsunuz? Havuzda güvenliği nasıl sağlıyorsunuz? 3 yaşlarındaki çocuğa amatörce yüzme öğretmek doğru mu yoksa profesyonel yardım mı almak gerek?

Bakın Zilbermann sorularıma nasıl yanıt verdi. “Ege’yi zorlama. Kendisini hazır hissetiğinde yeleği çıkartmana izin verecektir. Buraya 7 yaşında duşa bile zorla giren bir kız çocuğu geldi. Korkusunu yener, diyerek bir yüzme hocası onu kucağına alıp denize atlamış ve bu çocukta ciddi bir travmaya yol açmıştı. İlk bir hafta sadece uzaktan yaptığımız dersleri seyretti ve çocukların suda ne kadar eğlendiğini gördü. Bir hafta sonra yanında mayosunu getirmişti.

Çocuklar nerde yüzme öğrenir? Küçükler derslere sadece sırt bölgesinde sünger bulunan mayolarla giriyor. Bir de sosis dediğimiz çubuklardan destek alıyorlar. Havuzun içinde köpük yapıyorlar, baloncuklar çıkartıyorlar, ağızlarındaki suyu çıkartmayı öğreniyorlar. Tüm bu oyunları oynarken dört hafta içinde desteksiz yüzmeye başlıyorlar.

Güvenlik çok önemli olduğu için 5 çocukla 3 eğitmen ilgileniyor. Profesyonel bir eğitmen eşliğinde 2.5 - 3 yaşından itibaren yüzebilirler.

Çok iyi yüzme bilmeyen anne babanın bu yaşlardaki çocuklara yüzme öğretmesini tavsiye etmem. Ufacık bir hata, çocuğun uzun yıllar sudan soğumasına neden olabilir. Kaç yaşında olursa olsun, yüzme öğrenen çocuk bir daha unutmaz. Çocuk havuzunda ve kollukla yüzme öğrenilemez.”

Notlar
Amerika’da 2007’de yapılan bir araştırmaya göre yazın en çok meydana gelen kazaların birinci sırasında “boğulmalar” yer alıyor. “Çocuğum yüzme öğrendi. Oh ne rahat!” asla demeyin. Esas bundan sonra daha çok dikkat etmeli, onu havuz başında asla yalnız bırakmamalı, kontrolsüz düşme ihtimaline karşı havuz kenarında koşmaması ve kendi kendine havuza girmeye kalkışmaması için onu uyarmalısınız. Amman dikkat!

Çocuklar sınırları belli olmadığı ve kendilerini büyük bir boşlukta hissedebildikleri için denizden korkabilirler. En iyi yöntem şişme bir havuzu denizin tam kıyısına koyup içine oyuncaklar doldurmak. Havuzda kendini güvende hissedecek, oynarken havuza gire çıka denize ayağını sokmaya başlayacaktır. Sonra denize kova kürek setini taşıyarak orada oynamaya teşvik edin. Suyu sevdiği ve alıştığı gün, içine girmeye de itiraz etmeyecektir. Asla zorlamayın.

Yüzmeye yardımcı mayolar Joker ve Leonardini’de satılıyor. Haydi denize!

Çocuk dostu otel tercih edin
Siz dinlenmek istiyorsunuz, çocuğunuz eğlenmek... Ya da bebeğiniz var ve yanınızda sterilitazörden, pusete bir sürü eşya taşımak istemiyorsunuz. Bu hafta bebekli ve çocuklu tatilin adreslerini yayınlıyoruz.

Hillside Beach Club:
Çocuklar için yüzme kursları Çocuklar için de, başbaşa kalma isteyen anne babalar için de Fethiye’de bir cennet. Denizi çabuk derinleşmediği için çocuklar keyifle yüzüyor. Her yaş için ayrı ders grubu olan ve ağaçlar içinde kurulmuş Kid Side çocuk kulübünde, karaoke, su jimnastiği, tiyatro ve tenis dersleri, illuzyon ve kukla gösterisi var. Öğlen çocuklar hep beraber yemeğe gidiyor, sağlıklı sebze ve et çeşiti bol açık büfeden faydalanıyor. Defne ve Ege Kids Side’de havuz kaydıraklarını, salıncakları, kum havuzunu, çeşit çeşit bisikletleri ve yaşıtlarını görünce arkalarına bile bakmadan eğlenceye daldılar.
Tel: (252) 614 83 60

Divan Marmaris Mares:
Eşsiz bir doğaya sahip Divan Marmaris Mares, bebekli aileler için biçilmiş kaftan. Tesisteki merdivenlerden, sehpa kenarlarına kadar her yer çocuk güvenli hale getirilmiş. Odalarda su ısıtıcısından, el blenderına, pusetten, mama sandalyesine kadar ihtiyaç duyabileceğiniz her şey var.
Tel: (0252) 455 22 00

Lykia World:
Çocuk festivali ile ünlü Fethiye LykiaWorld’ün, çocuk cenneti tam 22 bin metrekarelik alana yayılıyor. 18 havuz kaydırağı, 3’ü ısıtmalı 8 havuzu, bebekler için kum plajı, kumdan çocuk parkı, palyaçodan duşları, önünüze bir anda çıkıveren gizli mağaraları, çocuk tiyatrosu, tırmanış ağları gibi aklınıza gelebilecek birçok farklı aktivite doğanın içerisinde çocuklara sunuluyor. Sadece çocuklara ait restoranı ve tuvaletleri de var.
Tel: (0252) 617 02 00

Ela Quality Resorts:
Everland Q adını verdikleri, çocuk resepsiyonu ayrı olan ve her şeyin 4-12 yaş arası çocuklar için düşünüldüğü bir kulübü var. Odalarda çocukların ihtiyacı olan her şey bulunuyor. Aileler isterse, kameralar aracılığı ile otelin her yerinden çocuklarını izleyebiliyor.
Tel: (0242) 710 22 00

Magic Life Bodrum Imperial:
Kemer’den Sarıgerme’ye, Marmaris’ten Bodrum’a tüm Magic Life’ların Mungo Club adını verdikleri 3-12 yaş çocukları için bir mini kulüpleri var. Çocuk olimpiyatlarıyla dikkat çeken kulüpte, çeşitli dersler veriliyor. Bodrum Imperial’ın büyük bir kalenin etrafı boyunca havuza uzanan eğlenceli aquaparkı heyecan seven çocuklar için...
Tel: (0252) 391 80 01

Sungate Port Royal:
Kemer’de kurulmuş tesis, çocuklara 20 bin metrekare ayırmış ve bu bölgeye “Çocuk Krallığı” adını verniş. Köpük partisinden, yunus gösterisine her gün farklı bir eğlence olan kulüpte, dev oyun labirenti, 3 kaydıraklı çocuk havuzu, çocuk restoranı, mini disko ve gece 22:30’a kadar çocuk animasyonu var.
Tel: (0242) 824 00 00

İberotel Sarıgerme:
Çocuk havuzu bir yana, 15 santim derinliğinde bebek havuzu var. Mini Kulüp 4-7 yaş arası çocuklar için. Haftada üç gün yüzme kursu ve çocuk için ayrı restoranı olan otel, küçük hayvanat bahçesi ile fark yaratıyor.
Tel: (0252) 286 80 31

Club Med Palmiye:
Kemer’de bulunan tatil köyü, 0-3 yaş çocuklardan ücret almıyor. 0-23 ay, 2-3 yaş ,4-10 yaş ve 11-17 yaş için ayrı çocuk kulüpleri mevcut. Çocuklar için özel bölümlü toplam 3 havuz ve kaydıraklı mini kulüp havuzu mevcut.
Tel: (0212) 233 11 82

6 yorum:

mine dedi ki...

hep taze kalan anılarımdan biri de babacığımın bana yüzme öğretmesidir
heralde 6-7yaş civarında olsa gereğim, bir taburenin üstüne göbeğimden yatmış ha babam kulaç atıyorum : ) sonra cup hop karadenizin dalgalarına ve bolca bulunan denizanalarına hala buralar öyle mi bilmiyorum neyse
kısa zaman sonra egede denize gitmeye başladık ve harika bir denizde yüzmemi geliştirebildim ama babam hep öncü oldu
ebeveynlerle yapılan şeyler hiç unutulmuyor, güzel ve taze anı olarak kalıyor
bol gülücüklü keyifli ama en önemlisi dikkatli yüzmeler tabii malum durumlardan sonra
çok tatlı ya bu yaşta peryod işini öğrenmesine bayıldım sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine,

Umarım tez zamanda başarırız. Ada nin sudan korkmaması bir avantaj tabi.

Periyod, evet kimi arkadaş erken diyor ama ben herşeyi paylaşıyorum onunla. Birde diyorki anne tuvalete git bak bakalim belki bitmistir, havuza gideriz. Kereta.

Biz Şile de denize giriyoruz ara ra, deniz anası gormedim pek.

Babana sevgiler.
Neşeli anne Çiğdem

Tijen dedi ki...

Miniğim Maya'cığım bir güzel yüzüyor ki! Denizde doğmuş mübarek. Bu kış yüzme kursuna gidelim diyor annesi, daha iyi öğrensin, seneye daha güzel yüzsün!

Oglak Kizlari dedi ki...

Tijen im,

Eminim çok güzel yüzecektir.
Bizde kolluksuz talimlere başladik dedik ama kaldi.

Maya ya opucuk, bu sene burada bayaği kaldılar şanslı hala seniiii.

Muzip anne Cigdem

Bursa'dan Aslı dedi ki...

Ben de su kuşuydum küçükken, umarım Ada'lar da suyu ve yüzmeyi çok severler :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Merhaba Asli cim,

Umarim. Kucuk kiz Ada nasil. Ne kadar kilo aldi, ona gonderecegimiz birşey varda.

Sevgiler
yeni bebek kokusu ozleyen anne
Cigdem