16 Nisan 2014 Çarşamba

Etli yaprak sarma

Merhaba,

Daha önce de mutlaka sarma yapmışımdır ve yazmışımdır. Ama bu farklı, neden mi; çünkü yapraklar bahçeden. Yarılıciim keyiften. Bana nazar değmesin :-)

Çok geç kalmadan Kış a kendime kuru yaprak saklamak istiyorum, bakalım hangi yöntemle yapacağım.


Sabah aldım torbamı, aslında bir sepet olsa pek bir hoş olurdu ya, sepetim yok. :-(
çıktım bahçenin dışına ve başladım makasımla yaprakları kesmeye. Nasıl bir keyf anlatamam, sırtımda güneş, çevrede bızz arılar, sessizlik ohhh şükür, bin kere şükür. Bir asmada hastalık var, Cem onu net ten bakıp halledecek inşallah.

Dur ben bakiim, neymiş; '' bağ uyuzu '' hastalığı imiş.

Bağ uyuzu

kaynak için bir tık ltf.

Bağ uyuzu, Bağ uyuzu Hastalığı, Bağ Uyuz Hastalığı, Yapraklarda siğil
BAĞ UYUZU
(Eriophyes vitis Nal.)
asma kırmızı örümceği , maymuncuk , kurşuni küf , salkım güvesi , mildiyö , külleME
Zarar Şekli : Asma yaprağının üst kısmını tamamen kaplayabilecek şekilde küçük kabarcıklar teşekkül eder. Serin havalarda ise, bu küçük kabarcıklar, kırmızımsı bir renk alırlar (Kızıl yanık ile karıştırılmamalıdır). Yaprağın alt sathında ise, kirli beyaz ilâ kırmızımsı, saç keçesi gibi lekeler husule gelir. Çiçek salkımları kırmızımsı bir renk alır, keçeleşir ve şekil değiştirirler. Yaz mevsiminin ortasında ve
gayri müsait hava şartlarında epidemik bir durum arzeden Bağ uyuzu, bilhassa sürgünlerin uçlarını ve yaprakları tamamen deforme ederler.
Etmeni : Gayet küçük, yani mikroskopik olan bu zararlı, Kısı, toplu halde tomurcuk yaprakçıklarının arasında ve gözlerdeki pulcukların altında geçirir. Yaprakların üzerine bırakmış oldukları yumurtalardan çoğalırlar.
Mücadelesi : Budamadan sonra ve gözlerin uyanmasından evvel ilaçlama başlar.

Doğal mücadele yöntemi ne acaba?

Harika bir site buldum, buyrun.

Bana yakışan çözüm de şu olabilir mi;

Tarif 5
1 lt suya 2 çorba kaşığı arap sabunu eritin içine 2 kaşık sıvı yağ koyun, 3 diş sarımsağı da ezin,karışıma ekleyin (sarımsak kokusu size kötü geliyorsa koymayabilirsiniz ancak böcekler üzerinde kaçırıcı etkisi var.) Bu solüsyonu çalkalayarak kullanın. Yoksa yağ yukarı çıkar, püskürtücünün hortumu dipte olduğu için sadece sabunlu su atmış olursunuz.







Hastalıklı olan yaprakları toplamadım ve gördüklerimi kestim attım. Çözüm değil tabi.


Rezene, maydonoz, kuru soğan, salça, az biraz yağ, havuç, sarımsak, baharatlar, zerdeçal olmazsa olmazım. Kimyonum bitmişti, acı koyamadım. Malum Ada kız yiyemiyor. Sonradan ekliyoruz ne yapalım.


Sevgili kabaklarımız.
Evet karışık yapıyorum. Iyi oluyor. Ertesi gün yemek pişirmiyorum. Çeşit oluyor. 
Bu akşam Pervil ve  Burak ı da çağırayım dedim, sarmaseverler olarak olarak ama Ada nın telaşında unuttuk, onlar dükkan açtılar dün. Hayırlı bir yıl olsun inşallah. Bakınız Mai Restaurant yazım.
Ada da ne ufakmış yaw, o yazıyı yazdığım sene.



Başladım sarmaya, o arada Ada kız öğlen yemeğine gelip hayvanlı makarnasını yedi ve Cem e çadır kurmada yardımcı oldu.


Annemler geliyor haftaya Cem, kamplı bisiklet turuna çıkma planlarında. Birsürü kadın evde olacağız yani :-)  Poyraz ı saymassak tabi.  Ada kız da gün sayıyor.


Sonra bahçede kaldı çadır. Marie ve çocuklar gelince de bayağı eğlendiler bahçede.
Bir de yan bahçeye geçip, dut yediler ki ağızlarını burunlarını görmeliydiniz.


Ve sona yaklaştık.


Kabak olurda içi mücver olmaz mı?
Kabak içi ve yedek olanlar  rendelenir, suları sıkılır. Sonra 2  yumurta, biraz un ve ne bulursan koy ve kaşık kaşık alıp z. yağında kızart. Süper sonuç.




 Kızardılar ama dolaptalar. Yarına kaldı artık. Rakılık :-)

Sarma süper olmuştu, yanına ayran, isteyene yoğurt. Bir de önden ezogelin.
Akşam kadayıfta yaptım amma o yarına inşallah.

Kalın sağlıcakla
Hamarat anne

3 yorum:

bilge ve annesi dedi ki...

Harbiden hamarat anne :))bahçenize bayıldım, keyfini çıkartın :))

asli@b dedi ki...

Hem sana hem yapraklarına maşallah Çiğdem'cim :)

özlemnitta dedi ki...

bahçeden toplanan taze asma yaprağıyla da ne lezzetli olur sarma ama:)biz de anneannemin bahçesinde varıyoruz bu keyfe..sevgiler:))