19 Mart 2012 Pazartesi

Levotiron ilacının nihai tüketiciye zararı nedir???

Iyi akşamlar,

Ek;

http://www.oglakkizlari.blogspot.com/2012/11/bulunamayan-tiroid-ilac-ve-ben.html

Kalın sağlıcakla.
Takipte anne Çiğdem



Günaydın,

15.Ekim.2012 yazıya ek;
Şöyle güzel bir gelişme mevcut;
Sözcü gazetesi nin 12.Ekim sayısında yayımlanan haberidir;

Ölüm riski bulunan tiroit hastaları ilaç bulamıyor.
Kalp krizinden felce hatta ölüme kadar birçok korku yaşayan tiroit hastaları günlerdir ilaç bulamıyor. Konu Meclis e gidiyor.

Birçok olumsuzlukla hatta ölümle bile karşı karşıya olan tiroit hastaları ilaç arıyor ancak günlerdir bulamıyor. ( Burada ben bir düzeltme yapıyorum, aylardır!!) Eczacılara göre bu sıkıntı SGK nın geri ödemede sorun yaratmasıyla başladı.

İzmir Eczacılar Odası Başkanı Tuncay Sayılkan, fiyatları 3 ile 7 Tl arasında değişen bu ilaçların birtürlü bulunamamasını sağlık politikalarında ki aksaklıklara bağladı. Sayılkan, ilaç firmalarından indirim istemek, ucuzlatarak sağlığı bütçe tutturma alanıaçevirmek herkesi mağdur eder. Hayati öneme sahip ilaçlarda tasarruf önlemi alamassınız. 2 Tl ye mal edilen ilacı 1,5 Tl ye satın derseniz o firma o ilacı yapmaz. Vatandaş vergisini, primini ödüyor. Ama sağlık hizmeti hak ettiği şekilde sunulmuyor. dedi. Bu arada CHP, İzmir milletvekili Dr. Aytun Çıray da konuyla ilgili hazırladığı soru önergesini Sağlık Bakanlığı nın yanıtlaması için TBMM ye sunacağını kaydetti. ( DHA)

 

  


Merhaba,

Nereden başlayacağım yazmaya, nasıl başlayacağım bilmiyorum.
Çok endişeliyim, çok sinirliyim.

Abdi İbrahim ilaç firması, medya aracılığı ile bir açıklama yaptı Pazar günü. Piyasadan toplatılacak olan ilaçlar hakkında. Bunlardan biri de benim kullandığım Levotiron ilacı. 100 mg lik. ve 2... seri ilacın toplatılacağına dair hem Abdi Ibrahim den, hem de Sağlık Bakanlığından açıklama var. Yada beraber orasını pek anlayamadım.

Ancak maalesef doğal olarak nihai tüketiciye yapılması gereken; toplatılacak, toplatılan ilacı kullanan bizlerin üzerinde aşağıda ki açıklamanın ne gibi fayda yada zarar sağlayabileceğimiz mevcut değil. 

Abdi İbrahim İlaç firmasının ruhsatına sahip olduğu Levotiron 100 mg Tablet isimli müstahzarın "02512"(S.K.T. 10.2012) numaralı serisi hakkında , Sağlık Bakanlığı İEGM nin kararı sonucunda; "Çözünme testinde çözünen etkin madde miktarının ürün spesifikasyonunda tanımlı limitin altında bulunması" nedeni ile 2.Sınıf B seviyesinde (eczane/ecza deposu/hastane eczanesi ve kurumlar) geri çekme uygulanmaktadır.



Ilaç kullanmayı hiç sevmem, başım ağrısa en az yarım gün ağrıkesici almayı reddederim v.s. Ama insanız herşey bizim için. Maalesef ben de 1997 yılında geçirdiğim troid ve nodül alımı ameliyatımdan bu yana gunde en az 1 Tefor, son 5 yıldır Levotiron kullanıyorum. Hamileleik dönemimde kullandığım ilk 3 ay günde 2 tablet dahil. Emzirme dönemimde de 1,5. Ilacımı şu güne kadar gönül rahatlığı ile kullandım. Teşekkür ederim. Ancak hep yan etkisi nedir, mutlaka vardır diye tedirgin oldum. Hatta geçen hafta ( zamanlama tamamen tesadüf)  Hürriyet; Yaşasın Hayat ekibine aşağıdaki mesajı ilettim;

Merhaba,

Gazetede ki bilgilendirmeleriniz için size ve ekibinize çok ama çok teşekkür ederim.

1997 yılından bu yana tefor ve son 3-5 yıldırda dr. tavsiyesi ile levotron kullanıyorum.
Acaba bu ilacın bir yan ekisi varmıdır??

Yasım 45. 8 adet minik ama buyuyen nodullerim icin 1997 yılında bir ameliyat gecirdim ve triodimin 3/4 pelteleşmiş olduğu için alındı.

Konu hakkında bana bilgi verebilirseniz çok sevinirim.

Vakit ayırdıgınız için şimdiden teşekkur ederim.


Kolay gelsin. 
 

Bu ilacı ömür boyu kullanmak durumundayım maalesef. Bu yüzden endişeliyim. Bir cevap alabilirim umuduyla bu akşam aşağıda ki mesajı da Abdi Ibrahim firmasına ilettim. Umarım yine tüm hastalara medya aracılıgı ile en kısa sürede bir açıklma yapılır.

 Merhaba,

Son 5 senedir hipo troid hastası olarak ilacınızı memnuniyetle kullanıyorum.
Hamileligimde de kullandım.

Simdi ilacın piyasadan cekildigini okudum gazetelerde. Tüketici olarak çok endişeliyim, lutfen bana ve genel olarak medyaya' "Çözünme testinde çözünen etkin madde miktarının ürün spesifikasyonunda tanımlı limitin altında bulunması" açıklamasının nihai tuketicilere ne gibi bir zararı oldugunu aciklayabilirmisiniz?

Saygılarımla



Ne yapacağım ben ve diğer hastalar, hemen zamanı olmasa da bir tahlil mi yaptırmalıyım/ yız  ki en mantıklısı bu gözüküyor. Acaba Karaciger im / iz  bir tahribata mı uğradı nedir, NEDIR??

Umarım en kısa zamanda bu belirsizlikten kurtuluruz. Çünkü biliyorum ki Türkiye de şu veya bu çeşitte çok fazla bayan troid hastası mevcut.

Endişeli anne Çiğdem




26 yorum:

HATiŞiN HOBiLERi dedi ki...

Faydalı açıklamaların için teşekkürler bende son bir yıldır tefor bulamadığım için levotiron kullanıyorum.elimdeki ilaç 2013 son kullanma tarihli.bu aralar hertürlü basın haberlerinden uzak kaldığım için konu hakkında fazla bir bilgim yok.firmadan gelecek açıklamaları bizlerle paylaşırsan sevinirim.Sevgiler.

Oglak Kizlari dedi ki...

Paylaşırım tabi. Hoşgeldin Hatice.

Tepsi isteyen anne Çiğdem

HATiŞiN HOBiLERi dedi ki...

Tekrardan merhaba,göstermiş olduğun ilgiye çok teşekkürler.beğendiğin tepsiyi 20.tl. yapıyorum kargo sana ait oluyor. taze anneanne HATİŞ.
Sevgiler.

Oglak Kizlari dedi ki...

Hatiş, Alıyom.

Üreticiyi destekleyen anne Çiğdem

annesiningülü dedi ki...

tüm hastalara acil şifalar.

asli@b dedi ki...

Çiğdem'cim, bu cümleler bana "İçeriğinde prospektüsünde yazandan daha az aktif malzeme var" diyor gibi geldi. Dolayısıyla alman gerekenden az ilaç alıyor olman dışında bir zararı yok olarak yorumluyorum, umarım öyledir ve ilaç firması da sana bu şekilde dönüş yapar.
Sağlıcakla kal,
Öptüm!

Oglak Kizlari dedi ki...

Sağol bidenem.

-----------------------

Aslı,

Evet, seninle aynı fikirdeyim. Zaten bu hafta içerisinde hemen bir tahlil koydum plana.

Yaptırmışken, triglesid, aclık kan şekeri, D vitamini filan da yaptıracağım zati.

Sagol bitanem.

Endişeli ve kızgın tüketici anne Çiğdem

HATiŞiN HOBiLERi dedi ki...

Günaydın,tepside kesin kararlıysan yapmaya başlıyorum.adresini ve tel.numaranı bloguma bırakabilirsin yorumlarım görünmez.sevgiler.

Berceste dedi ki...

Teforda da sorun var miymis? Tefor bulunmuyor ki zaten ama :( (Annem kullanirdi da!)

ferda dedi ki...

merhaba
cevap geldimi?
seninle aynı süreci yasadım bende kitle var ama ameliyat olmadım emziriyorum ve hep süpheleniyorum yan etkisinden?
poyraz ve ecenin annesi ferda

Oglak Kizlari dedi ki...

Ferda cım,
Hayır, cevap gelmedi. Adam dan saymadılar.
Nasıl olsa millet mecbur dediler herhalde.
Ben yeniden tahlil yaptırdım, tek çözüm bu geldi aklıma.
Geçmiş olsun.
Ben emzirirken 2 adet alıyordum. Sonra günde bir e düşmüştüm.

Kolay gele.
Beneği kokla benim için, çok özledim bebek ben.

Para bulsa ikinciyi derhal yapacak olan anne Çiğdem

derya dedi ki...

açıklamalarınız için teşekkürler, ve şiafalar dilerim.
ne yazıkki ben de ömür boyu kullanmak durumundayım ancak ben levotiron u ilaç olarak görmüyordum. vucudumuzn üretmesi gereken ama üretemediği bir hormonun aynısını dışarıdan almak durumu olarak görüyorum. hatta bu hormonun alınmaması özellikle hamilelikte ciddi sorunlara yol açabilir.
ben de bugun eczaneye gittim ve bir kaç eczanede de bulamayınca durumu internette arayım derken sitenize rast geldim. sanırım hala bir gelişme yok. peki kullanmaya devam ediyor musunuz. alırken 02512 seri nolu ilacı almamaya çalışalım. zaten eczaneden de vermezler heralde toplatılmıştır hepsi. herkese şifalar.

derya dedi ki...

yeniden merhaba. araştırmaya devam ederken endokrinoloji.com sitesinde aşağıdaki açıklamaya ulaştım. gönlünüzü ferah tutun arkadaşlar:

İlaç üreticisi firma Abdi İbrahim Şirketi ile Endokrinoloji ve Metabolizma Uzmanı Doç. Dr. Ahmet Selçuk Can arasında irtibat sağlandı. Abdi İbrahim İlaç Firması Kalite Geliştirme Müdürü Sayın Deniz Anak’tan aldığımız bilgiye göre Ekim 2010 tarihinde üretilen 02512 Seri nolu Levotiron ilaçları Sağlık Bakanlığı denetiminden geçemedi. Levotiron adlı ilaç 45 dakika içinde %75 oranında çözünmesi gerekirken %35 oranında çözüldü. Bunun anlamı ilacın iyi erimediği ve sisteme iyi karışamayacağı yönündedir. Yoksa ilaç içinde zararlı bir madde yoktur. İlacın iyi çözünememesi hastalarımıza yapığımız kan testleri serbest T4 ve TSH sonuçlarını etkileyebilir ve bu yüzden 02512 nolu seri toplatılmıştır.

Oglak Kizlari dedi ki...

Sevgili Derya,

Evet kullanmak durumundayım.
Bilgiler için çok teşekkürler.

Ama sadece yerine koyulan bir hormon gibi görme bu ilacı, snuçta ilaç. Kalsiyum oranlarına ve kalbine herzaman dikkat ete, yan etkileri benim bildiğim kadarı ile bunlar çünkü.

Bilgili anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Murat bey,

benim anladığım artık Tefor yok.
E ile başlayanların da eğer 100 lük kullanıyorsanız, 100 lükleri yok.
Levo da eczaneler de bence var ama vermiyorlar. Günahları şu mübarek günde bana artık.

Geçmiş olsun.
Çok zorda kalırsanız bir tableti seve seve gönderirim.

Pylaşımcı anne Çiğdem

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Söz konusu ilacın içeriğindeki aktif madde levotirksin hormonudur. Bu firmanın ilacında kalite nedeniyle bir geri çekme yaşanmış ancak aynı maddeyi içeren farklı ilaçlar da var. Ben de 7 yıldır hipotroid hastasıyım ve Euthyrox isimli ilacı kullanıyorum, eşdeğeridir. Doktor veya eczacınıza da danışabilirsiniz.

Oglak Kizlari dedi ki...

Merhaba adsız,

Teşekkür ederim. Ben şu tahlili bir yaptırsam, dr. da gideceğim ama. Ihmalkarlık ediyorum.

Bilgi için çok teşekkür ederim.
Çok naziksiniz.

Minnettar anne Çiğdem

Adsız dedi ki...

ben mustafa

Berceste dedi ki...

Son durum nedir Cigdem annem?

Adsız dedi ki...

peki levotiron 1oomgg dan 1 tam 1 çeyrek alıyordum euthyrox 50 mcg den kaç tane almam gerekiyor

Oglak Kizlari dedi ki...

Merhaba Mustafa. Sağol.

Oglak Kizlari dedi ki...

Berceste, Dilek,

Vallahi bilmiyorum.

Hapı bulmuş oturmuş anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Adsız, cevap basit gözüküyor ama bu troid işleri biliyorsun bnce hemen yeni bir tahlil yaptırt ve dr gözük derim.

Temkinli anne Çiğdem

NOWACRAFT dedi ki...

Merhaba, Çiğdem Hanım,
Ben de Levotiron 25mg kullanıyorum ve Ekim 2012 itibariyle eczanelerde bulunmuyor.Arama motorunda arama yaparken sizin yazınıza ve yorumlara rastladım.
Doktora gidip tahlil yaptırdınız mı, ilaç durumunuz nasıl, muadil ilaç verdiler mi? Vaktinizi aldığım için kusura bakmayın.
Bu arada ben de Oğlağım :)
Sağlık dileklerim ve sevgilerimle.

Oglak Kizlari dedi ki...

Nowacraft,

Hoşgeldiniz.
Henüz tahlil yaptırmadım ama yakındır.
İlaç buldum, eczanelerde aslında var ama tanıdık bulmanız lazım ilacı alabilmeniz için.
Böyle gereksiz bir iş. Dr. gidince bakalım müadil olarak ne alacağım.

Bu bilgiye ulaşır ulaşmaz, buraya taze bilgi ekleyeceğim.

Hiç kusura bakmadım.

Size de uğradım, dahice fikirler var blog da. :-)

Aydınlanmış anne Çiğdem

yagmur dedi ki...

Ya turk kardeslerim azeribaycanda cok bulunur bu ilaclar hic problem olmadan ,neden sizde seyrek bulunmaktadir ki...