25 Mart 2012 Pazar

Vişneli Cheesecake- Eti Burçak ve krem peynir ile.

Günaydın ve saatlerin ileri alınması ile ilgili olarak da Tünaydın,

Birden bire bir saat girdi bize. Cık.. cık...
Bakalım belki bu sene son olur bu saat değişimi işi.
Hayırlısı.

Buyrun vişneli cheesecake tarifi, limonlusu en kısa zamanda Belgin hanım için yapılacaktır efem.

Önce genel tarif;


MALZEMELER
2 paket eti burçak
150 gr margarin
1 bardak katı yoğurt
1 su bardağı toz seker
3 yumurta
1 paket vanilya
1 kutu krem peynir
2 paket donmuş framboaz
2 bardak vişne suyu
2 çorba kaşigi nişasta

HAZIRLANIŞI
Bisküvileri blendirda ezin. 150 gr. eriyen margarin ile karıştırın ve yuvarlak tart kalıbına yayın. 1 bardak yoğurt, 1 bardak şeker, 3 yumurta, 1 paket vanilyayı iyice çırpın sonra krem peyniri ilave edin, bisküvilerin üzerine bu karışımı dökün ve fırında 25 dk. pişirin. Diğer tarafta 2 paket framboazı çırpın, 2 bardak vişne suyu, 2 çorba kaşiği şeker , 2 çorba kaşiği nişastayı pişirin. Fırından çıkarttığınız tart soğuyunca pişirdiğiniz karışımı üzerine dokün, en az 24 saat dolapta bekledikten sonra servis yapın.

Kaynak: http://www.izafet.com/tatlilar-ve-pastalar/391043-framboazli-cheese-cake.html#ixzz1q3WyOHx2
 

Su tarz püf noktaları var. Keki fırından çıkardıktan sonra kesinlikle başka bir tabağa alıp sonra buzdolabına koyunuz. Aksi takdirde benim kek gibi parçalanabilir. Sabah çıkaramadım keki ve parçalandı. Neyseki genel görünümü kurtardım. 

 
 


Vişneleri buzluktan çıkarıyorsanız lütfen en az yarım gün suyunun süzülmesini bekleyin. Ben çıkan suyu onları sos yaparken kullandım.






Tadı bize göre biraz ağır oldu. Az az yiyebiliyoruz bu yüzden en az 4-5 misafiriniz geleceği zaman yapınız. Biz paylaşıyoruz sorun olmuyor. 

Dün Elif kızın doğum gününe katıldık. Kızlar çok eğlendiler. Selma da bayağı yoruldu. Nice mutlu yaşlara sağlıkla hepbirlikte inşallah. Cem de evdeydi, iki kutu antibiyotiği aldı dinlendi. Orta kulak iltihabı. Geçmiş olsun.


Ada kız da bu sabah hafif buruntıkanıklığı ile kalktı, gece de bir iki öksürdü. Bismillah diyelim, umarım Cem den evdeki herkese mikrop dağılmaz diyelim. Bitki çaylarına biraz daha yüklenelim. Ada çayı gargarasını da hiç ihmal etmiyoruz.




Dün gece Eat Pray Love filmini izledik. Ne uzun filmmiş. Kitabı da epeyi bir çok satanlarda kalmıştı.
Harika manzaralar var ve çok çirkin bulduğum Javier Bardem i pek beğendim. Julia Roberts de bayağı taş gibi hala. Saçlarını kıskandım desem.

Film bana göre değildi, bazı yerlerinde kadın karekterin sıkıntılarından ben bunaldım. Tipik kendini bulma filmi.  Yönetmen Ryan Murphy.

Tabi bu kendini bulma işi, bize hem vize işlemleri hem de bütçe olarak uygun diil. Evet ne olmuş, kıkançlıktan çatlıyorum.

Yine de seyredilmeyecek bir film değil. Manzaralar süper. Italya kısmı daha da süper.

Kalın sağlıcakla.
Saati şaşmış anne Çiğdem



















7 yorum:

LeylaK dedi ki...

Çiğdoşşş ellerine sağlık, mutlu pazarlar.

mine dedi ki...

kih kih benim gibi filmin son kısmını seyredince güsel oluyor herbişey : ) peykeke bayılıyorum meyvelisi de ne güsel olmuştur kesin fazla yağlı yemeyince bazı şeyler yağlı geliyor ve dediğin gibi kalabalıkla bitirmek daha güzel : ) öpücükler

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Eti Burçak'lı cheese cake'e bayılıyorum. ellerine sağlık Çiğdem'cim:))

Adsız dedi ki...

çigdeeeemmmm, prof. saraçoğlunun reçetesini uygula Cem e , 2 su bardagı klorsuz suya , 1 orta boy sogan 4 e böl ve 5 dk kaynat , ardından suyu süz, ılıt ve sabah akşam aç karnına iç, antibiyotik gibi birebir !! 2 gun deli gibi bogaz agrısı çektim, psikopata baglayıp sabah akşam 1 sarımsak yutup ayrıca bu suyu ictim simdi ne agrı ne sızı. Vüduttaki tüm iltihaplara ii geliyor , kesinlikle antibiyotik yerine tek geçerim !! Bu arada canım vişneli chesscake istiyooooooooooo, hain :)

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

vişne bir çok şeye çok yakışıyor eminim buda çok lezzetli olmuştur..

Ra55 dedi ki...

Merhabalar,

Saatlerin ileri alınmasına ben de karşıyım. Orijinal saat kış döneminde uygulanan saattir. Yaz mevsiminde Türkiye'de sabah zaten erken oluyor ve güneş doğuyor. Yani sabahın erken saatlerinde işine giden insanlar karanlığa kalmıyorlar ki zaten. Yine aydınlık, yine aydınlık. Günler de uzun olduğu için akşam da geç oluyor. O zaman bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu değil mi?

İçinde vişne olan kek, kurabiye ve pastaya bayılırım. Elinize ve emeğinize sağlıklar olsun.

Selam ve dualarımla.

Oglak Kizlari dedi ki...

Leylaaaa,

Sağol bidenem. Yeni evin tekrar hayırlı olsun.

Yer değişikliği iyidir diyen anne Çiğdem

---------------------------------

Mine cim,

Aynen.

--------------------------------

Özlem, gel beraber yiyelim.

-----------------------------

Sonsuz dekarasyon,

Hoşgeldin.

Ihmm yeme de yanında yat tı valla.

----------------------------

Eda, bu adsız sensin herhal.
Uygulama yapılacaktır.

----------------------------------

Recep bey,

Yine haklısınız, yine aynı fikirdeyiz :-)


Neşeli ve gezenti anne Çiğdem