19 Şubat 2016 Cuma

Yumurta muffin

Merhaba,

Oyle cok sey oluyorki, yazmaya vakit yok.
Tüm bunlar olurken, hayatım boyunca ulke gundemi de degişmiyor. Hep kaos, hep kavga, hep problem, hep yasaklar, hep katliam. Hem canlılara, hem cansızlara hep katliam.

Yazılacak ne çok sey var.

Ama işi tatlıya baglayalım, hayat kısa. Saglıklı gunlerimizin kıymetini bilelim.



Nerede gördüğümü hatılamadığım bir yumurta tarifi var elimde. Ekmeksiz yumurta yediğimiz için acaba nasıl çeşitlendirsek düşüncesi var mutfağımızda hep. Ada kız a da yumurta yedirebilmek için tarifçi oldum çıktım. Buyuyunce ya hiç yumurta yemeyecek, habire ekmek yiyecek yada çabalarım sonuç verecek ve Karatay usulu yemeyi zaten doğal olarak devam ettirecek. Göreceğiz inşallah. Kabul ediyorum 25-35 arası vucudu birsürü abuk subuk yiyecek görecek. Beni ilgilendiren 38-40 ından sonra ne olacagı.

Kocaman bir kase alıp kaç kişi yiyecekseniz o kadar yumurtayı kırınız. Ustune sevdiğiniz bir peyniri rendeleyiniz. Abartmadan süt koyunuz, baharatlar ve parçalanmış pastırmalar. Aman muffin kabını tereyağlamayı unutmayın yoksa kabından yumurtaları çıkaramassınız. Sonra 200 derece deki fırında 10 dakka ve tataaa... Yumurta kekleriniz hazır.

Ada begendiyse herkes begenir. E zaten ben herşeyi begenir yermişim oyle diyor cadı. Dogru tabi. 
Dokulu bir kahvaltı oluyor, deneyiniz. Tavsiye ederim şiddetle.

Sabah kızımı okula götürürken, bu aralar araba ile, okul bahcesinde oynarken koluna gelen bir futbol topu yuzunden 3-4 gundur bir kolu iptal. Odevlerini de bien yazıyorum. Carpım tablosu durumu felaket. 3 basamaklı çarpım işlemlerine geçtiler ama Ada hala tekliyor. Ya bölme zamanı. Internette, nasıl kolay çarpım tablosu öğretilir filmleri yada fikirleri varmıdır acaba? 



Araba ile giderken sabah okula, kızım neyi hatırladı; anne, efendim kızım, hani Batuhan, Belgin, bir Yaz denize gitmiştik hatırladın mı? Hatırladım kızım. Hani sen el frenini çekmeyi unutmuştun da araba kayıyordu aşağıya dogru. Ha..ha.. Hatırladım kızım. Şu beyin, ne enteresan bir organ değil mi? Kızımın anılarında çılgın anne olarak kalacagım diye sevindim. Tum iyimserliğimle.

Kalın saglıcakla
Krem imparatoru anne


Hiç yorum yok: