1 Nisan 2012 Pazar

Septum Pperforasyon / Burnumda delik vaaaaaar.

Merhaba,

Burnumda deliik varmış. İki gün önce dr a gitim, evde kız var şu boğazımda ki ağrıyı önemsememezlik etmeyeyim demiştim.

Aletle kulağımı, burnumu, boğazımı kontrol eden Dr. burnunda delik var biliyormusun dedi, bide bana bak bak dedi ve burnuma soktuğu kamerayı bana tutturdu. Ben bayılmak üzereyim diyorum o diyorki bakın bakın deliğe. Adam sanki keyf aldı bu işten :-). Hayır burnumun delindiğinden haberim yoktu. Ben o deliği normal zannediyordum ve kulak pamukçuğu ile pıhtılaşan kanları temizleyip duruyordum. Diyemedim Dr. a.

Sümkürüyordum filan. İğrencim ama bunlar normal şeyler arkadaşlar. İnsan herşeye alışıyor, mesela ilk anda vay boynunda fıtık başlangıcı diyorlar, söylemeyide bilmiyorlar ( bu dr lar hasat psikolojisi dersi almıyorlarmıdır??) bir hafta geçiyor alışıyorsun. Burnun delik diyince şok oldum ama tecrübeliyim, 1 günde alıştım. Benimsedim deliğimi.

Bu dr. da e peki bu deliğin çaresi nedir diyince küt diye ''ameliyat '' diyiverdi. Yanında açıklama, şu bu yok. Adama soruda soramıyorsun. Devlet  hastahanesi, oysaki hem ben hem eşim eşek yükü ile prim ödedik, ödüyoruz SSK ya. O primleri özel sağlık sigortasına ödesek herhalde helikopterle bizi alır getirir ve götürürler. Çok sert oldu ama hakikaten ben bile kendimi dr. un tavırları karşısında ''ezik'' hissettim yahu. ( Ezikmiyim ben... Yalan Dünya dan)

Tabi evde bir internet araştırması yaptım. Anladığım kadarı ile ilaçla falan kapanmıyor bu delik. Öyle olsa kızlar evlenmeden önce başka bölgeler için sıraya girerdi bu ilaç için herhalde. Ay öliicim gülmekten.

Ameliyat olmadan bir slikon parça takılıyormuş. Bayağı yuvarlak şeyler. Bilimsel adı; septal buton. 
Adı gibi şeker bir düğme. Local anestezi ile halloluyormuş ve kanama kalmıyormuş.Haliyle pıhtılaşmada olmuyormuş. Haliyle burun karıştırma isteğide de kalmaz, kabuklaşma olmayınca ne işim var burnumla. Rahat rahat nefes alır giderim. Ama eğer deliğiniz 1 cm den büyükse uygulanamıyormuş!! Böylece yukarıda ki terbiyesiz yaklaşımım bir kere daha çürütülmüş oluyor efem.


 
Product Number Description Dimensions Unit / Box
Sterile, single-use
SP-78100 Nasal septal button, standard size 3 cm diameter,
4 mm thick
1
SP-78105 Nasal septal button, oversized 5 cm diameter,
4 mm thick
1




Yada kalan son çare ameliyat.

Bu delik estetik veya diğer burun ameliyatlarında dr hatası olarak da insanların başına geliyor ve yeni ameliyat oldukları için bir sene bu delikle yaşayıp sonrasında bir ameliyat daha geçiriyorlarmış. Ölmiycem yani.

Bu arada rahatlamak için, karbonatlı su ve bepanthen pomat kullanıyorum) 

Bu deliğin ana sebebi ilaçlar, alerjik durumlar, kimyasallara maruz kalmak, romatizmal artrit, troid ilacı veya hastalığın kendisi orasını tam anlamadım ve % 20 de benim gibi burnunu çok karıştıranların başına gelebiliyormuş. Ben yine de burun karıştırmakla bu deliğin oluşturulabileceğine pek inanmadım. Ne oluyor yaw, kazı mı yapıyoruz. Artı, ağrı filan olmaz mı insanda. Dr. bide diyorki, kanama olmuyor mu? hani öyle bir soruyor ki, bu sana garip gelmedimi manasında. Hayır gelmedi anasını satayım, insanın burnu kanamaz mı arada. Şarul şurul değil tabi.

Benden tam kan tahlili ve ağzı açık biçimde çektirdiğim, gülmekten neredeyse çektiremediğim bir film istedi. Pazartesi günü gideceğim bakalım ne diyecek. Evet başka bir dr. ( özel) gideceğim ve fikir alacağım, bilgileneceğim.

Bu arada boğaz ağrım için ilaç vermedi dr. Delik sık enfeksiyon ve hapşırık yaparmış, bende o tip şikayetler yok dedim. Ona da kızdı herhal, kötü kötü baktı bana. Vardır onun da bir sebebi, bu benim tarafımdan hikaye bide Dr. beyi dinlemek lazım. Empati şart efem.

Haydi kalın sağlıcakla.
Burnu delik anne Çiğdem













8 yorum:

sezobigo dedi ki...

allah iyiliğini versin bi hastalık anca bu kadar komik anlatabilirdi.gülüyorum ama hastalığına değil anlattıklarına bilesin:)
çok geçmiş olsun bu arada.

asli@b dedi ki...

Çok geçmiş olsun Çiğdem'cim,
Farkına varmadığımız neler var acaba diye düşündüm okurken, bende de bir boyun ağrısı var, aksatmayayım bari dr.a görünmeyi.
Öptüm!

Oglak Kizlari dedi ki...

Sezo,

Olayın kendisi komikti yaw.
Dr. görsen, bide gidip yan odada gizli sigara içti.
Kaçarmı benden.

Sagol.

Delikli anne Çiğdem

----------------------

Aslı'm,

Hiç aksatma hayatım. Hem de hiç.

Cheese cake ini özleyen anne Çiğdem

Hayat İzlerim dedi ki...

Çiğdem çok geçmiş olsun, ilk kez duyuorum böyle bir şeyi. ihmal etme sakın ...

Recep Altun; dedi ki...

Merhabalar,

Önce çok büyük geçmiş olsun efendim. İnşallah kısa zamanda burnunuzdaki delik ile ilgili tedaviyi biran önce tamamlayarak sağlığınıza kavuşursunuz. ıkanır

Benim de burnum ile ilgi değişik bir sorunum var. Ben hergün iki burun deliğimden rahat nefes alıp veremem. Bir gün biri kapalı olur, bir gün biri. Örnek bugün sağ burun deliğimden çok rahat nefes alıp veriyorum, yarın sağ tıkanır ve sol burun deliğimden nefes alır veririm. Ben bunun için hiç doktora gitmemiştim. Şimdi sizin bu sağlık probleminizi okuduktan sonra, ilk fırsatta bu konuyu görüşmek üzere ben de bir KBB mütehassısına görünmem gerektiğine karar verdim.

İnşallah dinlemesini bilen ve makul ve mantıklı bir çözüm önerisi sunan bir uzmana denk gelirim.

Selam ve dualarımla.

mine dedi ki...

acil şifalar canım ben en çok üst yazıdaki kokain kullanıyor musun kısmına güldüm

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine,

Komik dimi.
Gülüyoruz, ağlanacak halimize.
Hele bugün ''lazer'' faciasını düşününce.

Allah düşürmesim.

Acil şifa herkese diyen burnu delik anne Çiğdem

Limon çiçekleri dedi ki...

Canım beniiim,geçmiş olsun ama şoke oldum şimdi okuyunca.Bu delik neyin nesi,neyin fesi?Nerde ve nasıl farkettin.Merak ettim şimdi.eşimde 40 yaşından sonra aşırı alerji ve hapşırma başladı.Geceleride burnundan zor nefes alıyor.Böyle birşey olabilirmi?Allahaşkına bana daha detaylı ilgi verirmisin canısı yaaa?