14 Şubat 2011 Pazartesi

Kandil + Sevgililer Günü



































































Merhaba,

Hayırlı Kandiller.
Sevgililer gününüz kutlu olsun.

Sevimsiz bir haberle başlayayım. Çok üzgünüm. Dün gazetede PATARA ile ilgili bir yazı okudum. Patara, çoook uzun ve yapıya kapalı, Caretta ların geldiği muhteşem bir doğal plajdır. Gerçi son 10 yıldır gitmiyorum ama gittiğimde hayran kalmıştım. Uzuuuun bir yürüyüş yapmıştık ve kumsalda karşılaştığımız yegane yaşlı çifte tesadüf çok uzun bir süre sonra dönüp baktığımda iki çıplak popo görmüştüm. Hiç gözümün önünden gitmez Patara diyince. Öylesine güzel ve bakir, sakin bir yer. Kalıcak yerlerde barakalardan ibaret ve sahile uzaktır.Arada tarihi muhteşem kalıntılar-şehir vardır. Herşey birarada yani. Süper bir cevher.

Bir firma oraya evler yapıyormuş ve ağaçları kesmiş bile. Devletten, belediyeden izin aldık. Ağaç katliamı yapmıyoruz. Evler için birkaç ağaç kesiyoruz o kadar demiş. Densiz.

PATARA, bence sadece Türkiye nin değil, Dünya nın değeri. Lütfen bloglarınızda bu konudan bahsedin ve ne yapabiliriz bir araştıralım.

Ada kız ateşlendi yine. Bir hafta gezi arası verdik ve hoop yine ateş. Ama ateşlenmemesi mucize olurdu zaten. Bir hafta boyunca günde herhalde bin çocuk ve en az üç mekanla iletişimde olduk. Boğazında benekler var. Kültür alındı. Üreme yok. Antibiyotiklik diil. Üç gün takipteyiz. Sonrası Allah kerim. Bu sebeple dün akşam ki Alladdin on Ice gösterisine gidemedi. Yaklaşık 3 saat öncesinden bilet şifrelerini birilerine vermek için uğraştım ama maalesef yandı. Yine de sağol Auntie.

Ayşegül Malatya ve Hatay gezisinden döndü. Bir torbada bana düştüki sormayın. Firik mi ararsınız, bulgur mu, kuru meyve mi ohhhhh ölmem valla. Sağol Ayşegül, kesene bereket, ayağına sağlık.

Belgin in Kırklareli nden getirdiği keçi peyniri ise yine bahsetmeye değer, süper bir lezzet. Bir dahaki sefere utanmayacağım ve teneke isteyeceğim ve herkese dağıtacağım. Olmaz böyle bir peynir. Keçi sütünden yapılma muhteşem bir lezzet. Seninde ellerine, kollarına, kesene bereket Belgin im.

Ben iyiyim. Suyun tadı geldi ama hala yemeklerden sonra ağzımda bir teneke tadı mevcut. Nasıl tarif ama :-)

Haftasonu bir sebzeli pilav yaptım ki sormayın. Nasıl leziz oldu anlatamam. Mütavazilik yapmayacağım ve en kısa zamanda karideslisini deneyeceğim. Resim yok çünkü firsat olmadı anında bitti. Ada yemedi, o kadar karışık şeyleri maalesef yemiyor. Ben chop stick lerimle, Cem de kaşıkla afiyetle yedik. Tarifmi buyrun;

Tabi ben bizim pilav usulü pişirdim. Aslında pirinçleri önceden yağsız, tuzsuz demleyerek pişirip bu tarifi vog da yapmak lazım.

1 su bardak basmati pirinç
2,5 su bardağı su
1 havuç ( rendelenmiş)
1 parça küçük doğranmış tavuk
soya sosu
Sukiyaki sosu
5-6 dal taze soğan.
Yarım demet dereotu ve maydanoz.



İstenilen miktarda zeytinyağını tavaya koydum. Bir havuç rendeledim ve kavurdum. Avucumun içi kadar tavuk parçasınıda çok küçük doğradım ve kavurdum. Pişince yine zevkinize göre soya sosu ve Migros dan aldığım sosu kullandım ve bir iki çevirdikten sonra pirinci ekledim. Sonra ikibuçuk bardak suyu ekledim ve pişmesini bekledim. Demlenince, taze soğan, maydanoz ve dereotu karışımını ekledim ve hemen yedik. Aman yarabbim. Tam ağzıma layık.

Haftasonu kek de yaptım. Bu sefer İpek hanm çiftliğinden aldığım kestane unundan bir bardak kattım. Leziz oldu. Kek tarifimi buyrun. Kaynak Füsun Fırat, '' yemek saati '' kitabı.

4 adet yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 limonun suyu ve kabuğunun rendesi
3,5 su bardağı un ( 1 su bardağı ketane unu koydum ben)
1 paket kabartma tozu ( ben karbonat kullandım)
1 paket vanilya ( Arifoğlundan doğal olanını alıyorum)
1 çorba kaşığı kakao ( Altın marka diye bir kurum bize fareli ve böcekli ithal ettiği kakoları senelerdir yediriyor. Dün okudum haberi, açmak, yazmak hiç istemiyorum. Hep ünlü firmalara hatta Viyana ya bile ihracı var bu adamların)

Yumurta ve şekeri mikserle iyice kabarıncaya kadar çırpın. Süt ve sıvıyağ ilave edin. Limon kabuğunu ve suyunuda katın. Unun içine kabartma tozu ve vanilya karıştırıp eleyerek malzemelerin içine ekleyin. Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına malzemenin yarısını yayın. Kalan malzemeye kakaoyu karıştırıp sade hamurun üzerine dökün. 170 derece daha önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 1 saat pişirin.

Afiyet olsun.

Her limon kullandığımda kabuklarını rendeleyip toz şekerle karıştırıp bir kaba koyuyorum Kek yada kurabiye yaptığımda karışım hazır oluyor bilginize. O karışımı içkilere bile ekleyebiliyorsunuz süper oluyor.

İpek hanım ın çiftliğinden nohut unuda istemiştim. Onuda ekmeklerde kullanıyorum. Daha geç bayatlıyorlar.

Türkan Saylan Kültür Merkezinde Çarşamba günleri de aktivite koymuşlar. 10,30 ve 14,00 e. +4 yaş çocuklar için. Ben Ada yı götüremiyorum malum o gün yuva da ama siz gidin ve takipte olun ltf. Ücretsiz. Biz Sömestr aktivitelerinden de çok memnun kaldık merkezin. Üstelik zıplama yeri acaip enerji atıcı ve çocuklar için karın acıktırı bir yer. Aman sebil e dikkat edin suyu soğuk. Yanınızda aşağıya inmeden alınmış ılık bir su olsun ltf.

Maltepe Yapı Kredi bankasının karşısındaki kırtasiyeye tüm annelerin uğramasını tavsiye ederim. Fırçalı sulu boya setleri. ( Sulu boya fırçanın içinde, dolma kalem gibi), oyunlar, acaip güzel ve değişik şeyler var. Bilginize.

Birde site önermek istiyorum; What do we do all day. Çok güzel aktiviteler oluyor bu blog da.
www.momondkiddo.blogspot.com

Uzun zamandır kek kalıbı arıyordum. Muffin moda ya. Oradan buradan, amazon.com dan derken. Kozzy Esse de buldum. Hemde 9,95 e. Orada ne mi arıyordum?? Cuma günü tiyatrodan çıktıktan sonra Belgin ve Batuhan ı alıp, Kozzy e gittik. Orada Aydan ve muayyen gününde olan Billur ile buluştuk. Çocuklar pek eğlendiler ve bayağı bir aktiviteye katıldılar. Play Land deki o büyük parkta bir yarım saat. Oyuncakçıda yarım saat daha, onlarla süper ilgilenen genç kızlarla en 40 dk lego çalışmaları. Arada Cızbız köftede yenilen yemek. Çok ilgisizler ve menülerle ilgili hiç bir uyarıda bulunmuyorlar. Ben Ada ya köfte ısmarladım. Öyle sap gibi köfte geldi. Hani yanında garnitür. O çocuk menüsü istersen geliyormuş. Anlatsanıza. Hizmette sıfırdı. Bizde bahşiş bırakmadık. Oh olsun.
Yinede daha büyük ve güzeli için bakınız; http://www.hafiftarif.com/


1. Resim; Ben Ada kadarkenkine. Yer sanırım Malatya. Nasıl ama.
2. Resim ; Ada hanım ın sticker çalışması. Teyzesi almış ona Koket diye bir dükkandan. sağolsun.
3. ve 4. Resim; Koket in, tam da koket paketi. Torbasıda aynı. Süper detaylar.
5. Resim; Kadıköyde bulduğumuz ikinci el kitapçıdan aldığımız güzel Ing. kitap.
6. Resim; Kızımın sevgilisi Pamuk Prenses. Türkan Saylanda son oyun harikaydı.
7. Resim; Atina tuzun varmı? Hagop Mintzuri. Aras yayımcılık ın birsürü, çok değişik konular içeren, Anadolu da ve tabiki burada azınlıkları çoook güzel anlatan birçok kitabından biri. Anneannemin anlattıkları ile birebir örtüşüyor. Ne kötükü azınlık diye tanımlıyorum ben bile. Onlarda biziz. Tavsiye ederim.

Piknik kuşu tarafından mimlendim. Itiraflarım. Pek yakında burada efem.

Sevgiler
Antibiyotik canavarı anne Çiğdem

4 yorum:

mine dedi ki...

dolu dolu bir yazı yazar anneden ... ya doğayı nasıl koruyacağız insan artık ne diyeceğini nasıl koruyacağını bilemiyor oraları turizm cenneti haline getirip daha fazla para kazanabilirler halbuki ama olur mu nasıl olur birilerinin ille de para kazanması lazım aman ya ...

Unknown dedi ki...

Patara yı arkadaşımdan duymuştum.Anlata anlata bitirememişti.Üzüldüm okuyunca. Hayırlı kandiller.Sevgililer gününüzde kutlu olsun.Ada kıza acil şifalar diliyorum.Sevgilerimle...

Oglak Kizlari dedi ki...

Offf Mine offf, orası villalara yar olamayacak kadar güzel bir yer. Ama yazdıkların çok doğru.

Rant. Rant. Rant.

İsyankar anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Sağol Arzu,

Seninde Kandilin mübarek olsun. Sevgililer gününde kutlu olsun.

Kız galiba ya su çiçeği yada kızamık. ateş yok ama titreyip duruyor.

Diyorum ya 2011 iyi gelmedi Karal lara.

Dertli anne Çiğdem