22 Şubat 2012 Çarşamba

Evde sıvı el sabunu yapımı.

 
Günaydın,
 
Evvveet, evde sıvı el sabunu da yaptım. Kullanıyoruz. Cem beni tebrik etti. Şimdi sıra çamaşır detarjanı yapmakta. 
 
Yalnız, bulaşık makinası detarjanından memnun değilim. Denemelerime devam ediyorum. Karışıma koyduğum tuzu, iyice öğütünce daha lekesiz çıkıyor çatal, bıçak v.s. Bardaklarda hala problemi aşamadım. Özellikle şarap bardaklarında randıman sıfır. Bakalım. Gelişmelerden sizi haberdar edeceğim efendim.
 
Tarif, Bitkicadısından. Teşekkür ederim. Link; http://bitkicadisi.blogspot.com/ 
Çocuklarınızla yapacağınız aktiviteler için de, sabun cevizi için bilgi almak için de bu siteye göz atabilirsiniz.
 
 
Malzemelerimiz: 1 kalıp sabun (100gr.lık bebek sabunları olabilir veya 100,150 gr.arası beyaz sabun)
( Ben İpek hanım çiftliğinden aldığım kostiksiz rendeyi kullandım)
http://www.ipekhanim.com/ipek_hanim_ciftligi/ciftlige_giris.html

1 çorba kaşığı bal

1 çorba kaşığı gliserin (eczane ve aktarlarda bulabilirsiniz.)

ve iki litreye yakın su ,blender ve pompalı sabun kutuları

Yapılışı : sabunu,iyice rendeliyoruz ve blendra boşaltıyoruz bir bardak kaynamış çok sıcak su koyup iyice karıştırıyoruz.Yarım bardak oda sıcaklığında su ekleyip yine karıştırıyoruz. Bal ve gliserini ekleyip yine iyice çırpıyoruz,15 dakika dinlendiriyoruz,ve tekrar çırpıyoruz.

Bu işlemlerimizden sonra elimizdeki malzeme 2 su bardağı olmuş olmalıdır.Ölçümüz beş,altı bardak oluncaya değin üzerine serin su ekleyerek sürekli çırpıyoruz,dolduracağımız kaplara boşaltıyoruz ama ağzını örtmüyoruz bir saat veya biraz daha bekleyip ağzını kapatıp çalkalıyoruz. kullanmadan önce çalkalayın. Bu tarif yaklaşık 1kiloluk birsıvı sabun ediyor.
 
(Yine burada benim blender küçük kaldı, bende büyükbir kaba alıp, diğer kek blender ini kullandım. )

sabunumuza bazı ilavelerde yapabiliriz mesela kaplara doldurduğumuzda bir kaç damla sevdiğimiz bir aroma yağı ekleyebiliriz, örn: lavanta,yasemin ,gül vb. 
 
(Ben eklemedim, çiftlikten gelen sabun harika lavanta kokuyor çünkü.)

Sabunumuz renkli olsun istiyorsak gıda boyası ekleyebilirsiniz yada kullandığımız su bir şifalı bitki suyu olabilir,bunun için öce kullanacağımız bitkinin yoğun bir demlemesi yapılır ve süzülerek su sabunda kullanılabilir.Böylece kullandığınız bitkinin yararlı etkileride sabuna geçmiş olur.
bu arada.
 
Renk boyası da kullanmadım. Bitki suyu iyibir fikir ama.

Denemenizi şiddetle tavsiye ederim. Tek derdi, eliniz yağlı olduğunda sabunu koyduğunuz pompayı çalkalamak oluyor.
 
 
 
 
 
 
 
Ada kız, eski televizyondan kopamadı. Anne resmimizi çek, özlerim ben onu dedi. E kızım çok uzağa gitmiyor, gider görürsün dedim ama, ille de resim çekilecek.
 
Eski arabamıza da öyle yapmıştı, hala ben onda daha rahattım diyor. Eşyaları bırakamıyor Ada, Yaprak teyzesine çekmiş. 


İpek hanım çiftliğinden aldığım bebek sabunu, kızımın saçlarını ve vücudunu yıkıyorum. Kokusu çok güzel, sanki biberiye yada nane. Daha bulamadım. Fiyatı 5 Tl. Tavsiye ederim. Üzerinde yazanlar bizimle alakalı değil. Sanırım hediyelik hazırlanmışlar. Yeni doğan bebeklere.


 
Hazır yaş maya ama un çiftlikten, tadı da güzel. Ada, anne kek ekmeği yapmışssın yine diyor.
Kızımın burnu kurudu ve daha iyi, hemen dışarı çıkmalıyız.  Bugün ''iyi cüceler'' de olacağız. Kurabiye etkinliği var. 
Link;
 
Organik anne Çiğdem



 

12 yorum:

Unknown dedi ki...

bu nasıl hareketli bir aile:)maşallah maşşalh.
sabun yaptıklarının hepsini deniyeceğim ama şimdi değil çünkü evde baya bir stoğum var:)ama mutlaka denemek istiyorum hem kolay gözüküyor hemde doğal olması cezbediyor.sağolasın çiğdem sayende öğreniyorum.

Ra55 dedi ki...

Merhabalar Efendim,

Şu dünyada üretmek kadar, üretkenlik kadar güzel bir şey olamaz!

Sizin de maşallahınız var. Şu anda evinizde sıvı sabun üretiyorsunuz ne güzel!

Başarılar dilerim. İnşallah, Allah, emeğinizi zayi etmez.

Bu sabun işi ile ilgili gelişmeleri yakından takip edeceğim.

Bu güzel örnek davranışınızla içinde azıcık ta olsa, bir şeyler yapmak ya da üretmek isteyen insanları teşvik etmiş oluyorsunuz.

Selam ve dualarımla.

gülay dedi ki...

Çiğdem dün blogunu okur okumaz hemen sıvı sabun yapımına başladım.Süperr oldu.Biraz az köpürse de :)gönül rahatlığı ile Taliş de kullanabiliyorum.Çok sağ ol organik annemm;)

balböcükleri dedi ki...

sıvı sabun yapımını ilk kez okudum.üretici olmak ne güzel.

Unknown dedi ki...

Harikasın canım yaa..:))
Bende evde yapmayı denemeliyim..
Misss gibi ekmeğin koksu burnuma kadar geldi sanki..
Afiyet olsun.

Oglak Kizlari dedi ki...

Sezobigo,

Bence stoğun varken bir deneme yap. Gidişata bakar ona göre yoluna devam edebilirsin.

-----------------------------------

Recep bey,

Çoook teşekkür ederim.
Pek bir gururlandım.
Amin.

-----------------------------------

Gülay,

Ne sevindim.
Ne sevindim anlatamam.
Taliş e selam yola devam.


---------------------------------

Balböcükleri,

Valla sadece takipçiyim diyelim.
Teşekkür ederim.

---------------------------------

Hayat cafe,

Bir de şu nohut mayalı ekmeği tuttursam tadından yenmez be yaw.

Uretici anne Çiğdem

zeymurancafe dedi ki...

maşallah sıra sabuna deterjana da geldı demek kutluyorum valla soylenecek soz yok

Oglak Kizlari dedi ki...

Teşekkür ederim Zeymuran.

darısı başına ne diyeyim.

Hamarat anne Çiğdem

Berceste dedi ki...

Cigdem dayanamadim... Organik organik diyorsun, niye evde maya yapmayi denemiyorsun bacim :) Tatli maya ya da eksi maya denesene hele bir... Pideler, ekmekler... Hepsinde de ne yazik ki demissin. Yazilari okuya okuya gidiyorum, yazmadan duramadim :P Olmadi Ipek hanimin ciftliginde maya yok muymus? O hatun hakkinda tam net bir fikrim olamadi. O yuzden simdilk alisveris etmemekte buldum careyi. Listesinde ne var, ne yok bilemiyorum... Bir de Canakkale'den getirttiklerinden bahsetmissin ya... Oralarin kendine ozgu ayri bir gida isleme tarzi var. Biz Istanbul'da Ege tarzina alistik, o damak zevkini edindik. Canakkale'ye biraz daha uzak kaldik. Nereden biliyorum dersen, oralarin gelini oldum :P Bu yaz da tatilde Bayramic Yenikoy'e gittik. Mustafa bey bize cok guzel sari bugdaydan bulgur pilavi ikram etti. O bulgurdan hemen al derim :) Sebzeli pilav yapmisti. Gittigimiz zaman daha domatesler yeni yeni urun vermeye basladigindan tadamadik :( Ama salcalarin yapilisini fotograflarindan gordum. Koyun kadinlari nasil canla basla calisiyordu, sen de bir gorebilsen. Baska bir konu da, Kazdaglarini altin arayarak perisan etmek uzereler :(( Koyden de calismaya gidenler var madene. Oysa tarimla ne kadar cok ugrasan olursa, bundan gelir elde ederse, madende calismak zorunda kalmazlar! Ozetle oradan alisveris etmenin hem bir misyonu var, hem de Permakulture dair cok guzel calismalari var. Aldigin urunle biliyorsun ki, pek cok seye katki yapiyorsun. Sevgiyle...

Oglak Kizlari dedi ki...

Berceste,

Buna senin blog da cevap vereceğim.

Sabırsız anne Çiğdem

resim dedi ki...

Temizlik Ürünleri konusu geçtimi hemen damlarım bayılırım organik ürünlere geçenlerde bir sitede gördüm kiehl ürünlerini çok uygun fiyata siteden satıyorlardı. Sitede bir çok temizlik ürünü vardı ve fiyatları inanılmaz uygundu kesinlikle bakmanızı tavsiye ederim. siteye burada bakın çok güzel bir site.

Oglak Kizlari dedi ki...

Resim,

Sanırım sen bi reklamsın.
Yine de teşekkür ederim diyeyim.
Aslında otomotik gönderilen bir mesajsın di mi.

Cahil anne Çiğdem