21 Şubat 2012 Salı

Muhallebili Kadayif

Merhaba,

Geçen Cuma, Batuhan ın ısrarları üzerine ( iyiki) Belgin e gittik. Nurhayat ta bize katıldı. Çocuklar birbirine doydu, biz de mantı ve muhallebili kadayıf a ( dermişim). Ellerine sağlık Belgin im.

Belgin in mahallesin de ki yufkacı harika şeyler yapıyor. Birkere yufkası süper ince, büyük ve börek yapıldığında çıtır çıtır oluyor. Hatta Belgin, iki kat yufka kullanarak sigara böreği bile yapıyor. Ayrıca kadayıfta satılıyor ve bu muhallebili kadayıf çok yaygınlaştığı için hazır kavrulmuş ve kırılmış kadayıf bile yapıyorlar. Akıllı olan herişte akıllı.

Bizim mahalledeki yufkacıda güzel ama uyuyor. Yada ben uyuyorum.

Herhalukarda, yufkalarımızı bu tip dükkanlardan alarak onları yaşatmanızı rica edeceğim.  Bence çok güzel bir sistem ve taze ürün heran elinizin altında.  Birkeresinde büyük marketten yufka almıştım da amaannn....


Mantılar lüfüşlenirken akıl edemedim. Ama tatlıyı resimledim. Belgin in süslemeleri nasıl ama.

Çayımda var. Ohhh..

Hemen ertesigün, muhallebili kadayıf ı bende denedim. Süper oldu. Annemin lahana sarmalarından sonra da harika gitti. Kilo henüz almadım ama vermedim de. 56 da surunuyoruuum. Hedef 54 biliyorsunuz. Günlük 1 saat aktivite devam. Bir de Cimnastik te annelere ders tekrar başlarsa değmeyin keyfime.


Muhallebi, içindekiler portakal kabuğu rendesi. Ne kadar güzel oluyor muhallebi bu katkıyla.


Kulllandığım borcam.


Kadayıflar, tereyağ ile kavurmadan önce.


Kadayıflar tavada.


gelsin tereyağ. 


Borcam a döşendiler.


Arası için ceviz koymalıyız ama ben bulamadım. Evde yerfıstığı vardı onu koydum. Güzel oldu.


Şerbeti.


Şerbet dökülüp düzleşmiş hali.


Muhallebi eklendi.


Yandan görünüş.

Malzemeler ve tarif;

250 gr kırık ve kavrulmuş kadayıfı bir tavada avuçiçi kadar tereyağ ile kavuralım. Sonra borcam a bir güzel yarısını yayalım. Ortaya ceviz koyup, kalan kadayıfı üstüne yayalım. Kadayıf sıcaksa soğuk şerbet, soğuksa sıcak şerbeti üstüne dökelim. Ve bastıralım. Şerbet için; 2 bardak şeker ( ben 1,5 bardak kullandım) 2 bardak suyu pişirin, kaydadıktan sonra 5 dk daha kaynatın ve altını kapatın.

Muhallebisi için;

3 bardak süte, 2 çorba kaşığı un, 1 çorba kaşığı nişasta, vanilya,1 bardak şeker ve bir portakal rendesini ( ben iki potakal rendesi kullandım) karıştırarak muhallebinizi pişirin. Piştikten sonra bir yumurtayı çırpın ve muhallebiye bir gıdım tereyağ ile ekleyip mixer kullanarak karıştırdıktan sonra, kadayıfın üstüne ekleyin ltf.

Afiyet olsun.




 Kızımın, yeni aldığımız lego parçaları ile yaptığı evlere bakınız. Dahiyane değilmi. Sizene benim kızım :-)

Şişko olmayan anne Çiğdem







12 yorum:

ayak izleri-sevgi dedi ki...

offf bayılırım ben bu tatlıya.. ama hiç portakal rendesi konulanını tatmamıştım.. eminim nefis olmuştur.. elinize sağlık..

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Emin olun blog sayfasında "Muhallebili Kadayıfı"n nasıl yapıldığını izlerken ben yoruldum. Elinize, emeğinize sağlıklar dilerim.

Tatlı grubunun en farklı bir çeşidi olduğuna inanıyorum. Her ne kadar kendim bunu yapamasam da, can boğazdan gelir sözünü asla yabana atmam, ben de bu tarifi eşimle paylaştım.

Paylaşımınız için teşekkürler ederim. Selam ve dualarımla birlikte hayırlı günler dilerim.

zeynep dedi ki...

Eline sağlık , çok leziz görünüyor , afiyet olsun , sevgiler.

anne eli gibi dedi ki...

çok severim kadayıflı muhallebiyi ellerine sağlık..
afiyet olmuş sizlere..

bırtutamkekik dedi ki...

hhmmm..
bu biraz farklı bir kadayıflı muhallebi imiş.
şerbet yapmıyordum ben mesela:)
aldım bu fikri de hamarat hatunum:)
hamarat anne, çiğdem,e sevgiler..
:)

Gulsen dedi ki...

woooow nefiss ellerinize sağlık :)

Deli Anne dedi ki...

valal günah bana.. sabahtan beri nereye gitsem bir tatlı tarifi.. iki gündür ha gayret dedim kendimi şu kalan son 10 kiloyu ver daha fazla danalaşamdan diyorum ama ne mümkün:)

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş bizim evde çok sevilir bu tatlı
sevgiyle kal canım....

Unknown dedi ki...

harika bir tatlı çok severim.ellerine sağlık.kilo almamayı nasıl başarıyorsunnnnnnnnn?

Elifim uyurken dedi ki...

ya çiğdem ne güzel tatlı bu böyle valla canım istedi..
ama yememeliyim malum doğum sonrası kiloları nasıl vereceğim derdi şimdiden başladı...
artık doğum sonrası sen bize gelir anlatırsın spor yapma detaylarını...
sevgiler
özlem

Oglak Kizlari dedi ki...

Sevgi,

Portakal rendesini kesin denemelisin. Muhteşem, başka ne diim.

-----------------------------------

Recep bey,

Ne güzel yorumlarınız var. Eşe selam yola devam.

Bir de şu Hatay da yapılan kadayıflardan alsak. Ne özledim Hatay ı.

----------------------------------

Zeynep cim,

Sağol varol.

---------------------------------
Anne eli gibi,

Of nebiçim afiyet oldu. Herkes de sebeplendi tabi.

Teşekkür ederim.

----------------------------------

Hande,

Aaa şerbet yapmadan nasıl oluyor. Çok katur kutur olmaz mı.

---------------------------------

Gülsen,

Hoşgeldin. Sen deki dekoratif fikirler de harika. Eline sağlık.

----------------------------------

Mümine,

Resimlere bak ama yeme.
10 kilo bişey diil, çabucak gider. Ama ilk kaçamakta tatlı yeeee..

----------------------------------

Hande,

Bizde de sık yapılanlar listesine girecek herhal.

---------------------------------

Arzu,

Hergün bir saat spor ve genelde Karatay liste takip.

-----------------------------------

Özlem, acık ye, memen şişer yemessen derler.

Gerçekten gelmeyi çok isterim.
Hatta şimdiden plan yapalım. 40 ı bitsin gelirim.
:-)

Hain, hevesli, şiko olmayan anne Çiğdem

Gulsen dedi ki...

Benimle olmana sevindim benden de kocaman teşekkür ve bir dolu sevgi pıtırcığı :)))