27 Mayıs 2012 Pazar

Sakıp Sabancı Müzesi - Rembrandt az daha.

Merhaba,

Kartal Lütfi Kırdar a gittik geçen Cuma günü, bahçede bu kuşları gördük. Karatavuk a benzettik ama değil, gözlerinin etrafında da sarı hareler ve kanadında küçük beyaz şekilcik var. Sesi çok güzeldi. Ne kuşu acaba bilen var mı?? Ah ben renk körü olmasaydım, başınıza kuş gözlemcisinin alası olurdum ya neyse.

Oradan Adatepe ye geldik, endişe edilecek bişi yok dediler göğsümde ki kitle için ama kontrol şartmış. Bidaha gideceğim, kaç ayda bir kontrole gideceğim belli olacakmış. Hayırlısı diyelim, unutalım.

Zorlamasam bişi söylemiyorlar, ne olacak kansermiyim diye ben sordum. Yok canım, öyle olsa hemen ameliyata alırdık diye lütfettiler.

Bu bacaklar kime ait bilmiyorum. Ada üşümesin diye kötü, rutubet kokan, teknenin iç tarafına geçtik.
Resimde çekince bacaklar v.s çıktı, idare edin.

Başka uzuvlarda vaa.  :-) Arabayı Beykoz a park ettik, bin motora ver elini Yeniköy. Hedef mi, Sakıp Sabancı Müzesi, Rembrandt ve Çağdaşları sergisi.

Sonra acıktık. İstinye koyunda balık yedik. Önden sucuğa benzeyen bol baharatlı ve leziz midye dolma.

Anneanne ve Engin Balıkçısı. istavritler olta tutumu ve canlı canlııı.
Cani anneyim biliyorum. Bir diğer hanım da, ağla birlikte akvaryuma koyulan ve teker teker ağdan akvaryuma geçiş yapan balıklara ay ne güzel diyordu. Hanım hanııım, can çekişiyor o balıklar yazık diyemedim.

Ada kız ın sanatsal çalışması.

İsterseniz tekne de de yiyebilirsiniz.

Sanatsal çalışmam.
Dedim ki kardeşime Loto olmuş 5 milyon, loto oynayalım. Ok.  dedi ama unuttuk. Loto 7 milyon hangi ilçeye çıkmış bilin bakalım. SARIYEEEERR.

Yaprak, midyeyi götürürken. Gözlüklerden taviz yok. Resim habersiz çekildi. Doğal.

Salata.

Eller yağlı, balığı nasıl çekeceğiz. Başlamadan çekmek lazımdı ama unuttuk.

Hesap ödeyen anne Çiğdem. 3 İstavrit porsiyon, bir midye, bir salata. Ada ya yarım uskumru. 60 Tl. Kredi kartı geçmiyor. İstinye koyu.

Küpelerim de yeni. Gümüş. :-)

Ada nın sanatsal çalışması. Anneanne ve garsonun profesyonel masa bakışı. İşini iyi yapan bir beydi.

Dönüş yolu.

Anneanne ve Teyze

Ada kız a dondurma yiyeceksin dedik, Yaprak ile koşarak yürüdüler dönüş yolunda. Oysa yorulmuştu hasbam. Yine de maşallahı var yürüme işinde. Ve Yeniköy, Mua dondurmacısına vardık.

Italyan bir bayan açmış. Sütlerini sordum, Paket Pınar yada sütaş dedi. Puanları kaybettiler.
Dondurma gibi değil, yeni nesil; krema gibi dondurmalardan. Beğenmedim.

Kızım farklı düşünüyordu tabi. Meyveli olanlar ''sorbe'' dedikleri türden.

Bir de diğer tarafa yürüyelim dedik. Yeniköy den Tarabya ya 7 km bir yol var. Gidiş dönüş 14 km.
Daha iyisi olamaz. Boğaz kenarı, eskisi gibi balıkçı tekneleri yok. Ohhh püfür püfür. Bu bey ile hanım ın keyfine bayıldım. İzin istedim ve resimlerini çektim.

Yürüyüş yolu.

Ada kız dönüşte, az cips yiyor. Annesi dayanamadı, kızı da yedi tabi. Hataaaa.

Dönüşte o kokuya dayanamazdık. Giyindik dışarıda seyahat ettik.

Teyzem de teyzem.

Rembrandt mı, haftaya kaldı. Iyi kide kaldı belki Cem de gelebilir.

Çağdaş olmasına az kalan anne Çiğdem