23 Mayıs 2013 Perşembe

Kenger bitkisinden yoğurt mayalamak 2



Merhaba,

Yaşasın, olduuuuuu...
''Kenger''  bitkisinin -kızımla birlikte topladığımız- çiçek bölümlerini kullanarak yoğurt yapmayı başardık. Kendim bile inanamıyorum. Hedef aynı maya ile peynir yapmak.

Biz Büyük Ada dan topladık ama şehirde de mevcut bu dikenler. Bakarak olun.



Bazılarınız, aştın sen diyor biliyorum ama bu iş benim hayalimdi, taaa neredeyse 20 yıl önce  ''Atlas'' dergisinde okuduğum, Aydın da bazı köylülerin sabah yaylalardan topladıkları 'çiğ'' lerle mayaladıkları yoğurt  yazısınından  bu yana.

Arada, karınca yuvası toprağı ile yaptığım başarısız denemelerde var tabi :-)

Efendim yazımı Ayfer hanımla paylaştım, sağolsun bana cevap yazdı, kendisi birebir denememiş amma bana mayayı çok koymuş olabilirsiniz dedi ki, haklı çıktı. Çok teşekkür ederim. 1 lt süte, 1 çay kaşığı kadar maya ile süper oldu.
 
Bu arada ağzıma attığım taze kekik ve kendi yaptığım ekmek, ipek hanım çiftliğinin manda tereyağı ile tam bir lezzet patlaması yaşıyor damağım. Şükür. Yanına mı, ''french press'' Tchibo kaavesi. Ada kız uyuyor, bugün okul yok.

Hemen detayları tekrar edeyim ki herkes bir denemede yapabilsin. Ayrıca diğer yazıma da bakılabilir.

  • Nisan -Mayıs aylarında kenger in mavi çiçeklerinden biraz toplanır. Evde masanın üstüne bir tülbent serilir ve bu çiçekler üstünde kurutulur. Ben bir hafta beklettim. Aman rüzgarsız biryer olsun, uçuyorlar. Bu ayrıca iyice kuruduklarının göstergesi.
 

  •  Daha sonra sarımsak dövdüğünüz havanda iyice dövülür. Sarımsak kokusu sinmesin diye başka bir havan yada iyice yıkandıktan sonra aynı havan kullanılabilir.
  • 1 lt süt için, bir çay kaşığı kenger çiçeği kurusu tülbentin içine koyulur ve burulduktan sonra, mayalanmak için hazır olan süte batırılarak, bir kaşıkla üzerinden iyice ezilir. Mavimtrak bir renk süte karışır, gözlemleyebilirsiniz.
  •  Gerisi aynı. Sabah sizi bir sürpriz beklemektedir. Diğer kurduğunuz yoğurtlardan daha koyu bir yoğurt. Rahiyası enteresan ve lezzeti de bitkisel.

Dikkat ediniz, üstünde su çok yok.





 Toprak kap ( çakma) ta olan kenger mayası ile yapılan yoğurt, diğer münevver hanım mayası ile.

 Savulun Aysun un sütleri, peynir fatihi geliyooorrrrr... ( Hedef kenger mayası ile peynir yapabilmek)

Kenger mayası isteyenler mail adresinden bana ulaşabilirler. İster yoğurt ister kenger in kendisini gönderebilirim.  Kargolar karşı ödemeli olacaktır, malum taşınma ve parasızlık dönemindeyiz. Amma kimin umurunda...

Gururlu anne
Kalın sağlıcakla










18 yorum:

ilhan dedi ki...

Sabah sabah acaba uyku sersemi yanlış mı gördüm diye defalarca baktım, inanılır gibi değil. Ellerinize sağlık tadı nasıl oluyor çok merak ettim.

Elifim uyurken dedi ki...

çiğdem ellerine sağlık nasıl başardın ?
inan tadını çok merak ettim.
denemeliyim
bu arada datçaya mı taşınıyosunuz ?
detayları konuşalım ..

Unknown dedi ki...

Tebrikler! Cok guzel gorunuyor...

Ozlemaki dedi ki...

aslansın! =)

Oglak Kizlari dedi ki...

İlhan bey,

Tadı hem yoğurt gibi ama değilde. Yine de leziz.

Ben de inanamıyorum vallahi.

Gururlu anne

Oglak Kizlari dedi ki...

Özlem, konuştuk zati.

Hayırlı anne.

Oglak Kizlari dedi ki...

Hande cim,

Sağol. Aman dizlerine iyi bak.

Annesi dizinden hasta anne

Oglak Kizlari dedi ki...

Özlemaki, Ben dimi.
Şimdi enzim mi maya mı konusu var, bakalım ne olacak.

Gururlu ve meraklı anne

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık,şaşkınlıkla okudum :)) afiyet şifa olsun.. Beni sormuşssun evet biraz kilo verdim :))

sevgiler..

Adsız dedi ki...

Son yorum benim :) pelince ...

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

çiğdem hanıma teşekkürler. kengerler geldi sabırsızlıkla sabahı bekliyorum süt gelir gelmez sonuçları yazıcam :=)

Unknown dedi ki...

çiğdem hanıma teşekkürler. kengerler geldi sabırsızlıkla sabahı bekliyorum süt gelir gelmez sonuçları yazıcam :=)

Unknown dedi ki...

çiğdem hanıma teşekkürler. bu gün kargo bana kengerleri iletti. sabahı sabırsızlıkla bekliyorum ve sizinle sonucu paylaşacağım

Unknown dedi ki...

dayanamadım gittim sütü sağdım remen bakalım sabaha ne olacak :))

mayas dedi ki...

Merhaba Dilek ben,

Kenger bitkisini istemek için e-mailinize ulaşamıyorum. Lütfen iletişim bilgilerinize ulaşabilmem için yardımcı olabilir misiniz? Teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Merhaba kenger bitkisiyle peynir yapacagim demişsiniz dört gözle tarifinizi bekliyorum.Insallak en kisa surede paylasirsiniz

Unknown dedi ki...

Tadı çok leziz, ama inanın biraz beklettikten sonra yaptığım ayranın (sırrını vermedim) müdaimleri oluştu. kengerden bakalım kim çnce peynir yapacak ben fırsat bulursam ilk olmak istiyorum. bu mayıs ayını kaçırmayın kengerlerinizi toplayın kurutun ve başlayın :)