28 Mayıs 2013 Salı

Taze fesleğen ve kekikli ev yapımı peynir.

Günaydın,

Malum havalar ısındı, sütü soğuturken dışarıda unutunca, bolca sütüm oldu ''içilemeyecek kıvamda'' olan. Ne yapılır peynir yapılır, elde ne var; fesleğen ve kekik hemde taze.

Buyrun tarif;

Zaten ekşimiş olan süt kaynatılır, sonra süzgeçten süzülür. Süzülen süt atılmaz, bu suyu  şişeye koyup buzdolabına koydum, ekmek, kek v.s. yaptığımda süt yerine, yoğurt yerine velhasıl tüm sıvıların yerine kullanıyorum.

Bu sefer sütü süzdükten hemen sonra tuz koydum, fesleğenide doğrayıp karıştırdım ve bastırdıktan sonra altında ki kabı ile birlikte dolaba koydum.







Sonuç süper lezzetli peynir, bir dilim ev ekmeği ve sütlü, french press kaave ile ıhm... elime sağlık.

Kalın sağlıcakla
Acıkmış anne

12 yorum:

asli@b dedi ki...

Günaydın Çiğdem'cim,
Menü süper, ellerine sağlık.. Ve afiyet olsun - köşedeki ısırık gözümden kaçmadı :) -
Öptüm!

Sevgi dolu bir dünya bu dedi ki...

Eline sağlık canım harika olmuş,biz de satın aldığımız pastörize sütü yoğurt yapmaya çalıştık ama olmadı:)peynir yaptık böreğe koyduk harika oldu:)

mine dedi ki...

yoğurdumuz tamam ama hiç peynir yapmadım bile bile dışarıda bıraksam mı diye düşünmeye başladım : )
ve süzülmüş kısmını da keklere vs mı kullanıyorsun ve rahatsız etmiyor mideyi falan evet bu konuda daha öğrenecek çok şeyim var : )

anne eli gibi dedi ki...

nasılda mis kokulu bir peynir olmuş,kekiğe de ,fesleğene de bayılırım..eline sağlık

gügüyle hersey dedi ki...

Ellerine saglik lezzetli görünüyor
sevgilerimle♥

Asortik Krep dedi ki...

Çok güzel gözüküyor..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Muhteşem; mutlaka deneyeceğim :)
ellerine sağlık canım :9

Oglak Kizlari dedi ki...

Özlem,

evdekiler sevmiyor bu peyniri ama ben seviyorum.

Yap yap.
Afiyet olsun.

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine,

Süte yazık a canım. Bi gün bozulur nasıl olsa. Bekle derim ben. Aman beklemem dersen, azıcık sirke, limon yada yoğurt kat hemen ayrışıyor süt.

Hayır rahatsız etmiyor bilakis yararlı, biz bazan içiyoruz bile A da ile.

Bilgili anne

Oglak Kizlari dedi ki...

Asortik, sağol.
Peynir atölyesi yapılmış Fethiye de haberin var mı??

Meraklı anne

Oglak Kizlari dedi ki...

Anne eli,

Ben de, ben de.
Afiyet olsun.

Aç anne

maviye iz süren dedi ki...

Nefis gözüküyor ben de deneyeceğim:)
sevgiler