14 Ocak 2013 Pazartesi

Günlük Tutmak

Merhaba,

Cumartesi akşamı, bunalan Cem dışarı çıkınca kaldık kızımla başbaşa. Kavga gürültü olur dedim ama olmadı. Neden çünkü birlikte kızımın günlüğünü düzenledik.

O da ne dediğinizi duyar gibiyim;
Hamileyken başladım ben bu günlük işine; Ada nın daha adı bile belli değilken, ultrason fotolarını filan yapıştırdım, anılar yazdım, hastahane yollarında yapılanlar, Ada hakkında umutlar, düşüncelerimiz  v.s.

Sonra günlük, blog oldu ama ara ara yine yazılar yazdık bu deftere. Hastahane de ve evde Ada yı ziyaret edenlerin yazıları da var ara ara. Ve artık defterin çoğunluğunu , gezdiğimiz müzelerin biletleri veya tiyatro biletleri ve hikayeleri oluşturuyor. Epeyidir biriken biletleri, broşürleri yapıştırayım dedim, Ada ile birlikte hem yapıştırdık hem de çok eğlendik.

Ertesi sabah kahvaltıda günlükten ilk yazıları, Ada kız ve Cem e okudum, çay keyfi yaparken. İkiside hipnoz halinde dinlediler, kah ağladık kah güldük. Üstüne de Ada kız, şimdi bunun üstüne babamın hazırladığı '' Ada lı yıllar'' dvd seyredilir dedi. Hemfikir olduk ve filmide seyrettik. Akıllı kızım benim. Tam sezaryan anında Ada kız bağırdı; bakın, bakın ben çıkacağım birazdan. 19. Ocak, sabah 08,29. Iyiki doğdun Ada kuzum.

Iyiki yazmışım o günleri, insan unutuveriyor. Hele Ada ya ileride ne kadar güzel bir anı olacak.
Tebrik ederim kendimi.

Hamile olduğumu öğrendiğim ''kit'' i atmamışım deftere yapıştırmışım mesela. Ben bile unutmuştum.

Ada kız ın, hastahanedeyken  camına yapıştırılan doğum bilgileri.

Gidilen tiyatrolar, konserler v.s.

Bugün saç boyatmaya gittik. Otobüsle gittik ve döndük. Ohh yol aynı yol ama minübüsle kabus oluyor. Paşa paşa gittik ve geldik otobüsle. Ada kız otobüste çok şeker bir yer buldu, ( bavul koyma yeri sanırım) oturdu dışarıyı seyretti, şarkılar türküler, hikayeler ooooo.. tüm ahali, ben dahil eğlendik. Geveze kızım benim.

Bir tanesi aynen şöyle, otobüs ahalisi en çok bu hikayeye bayıldı;

• Beş küçük ördek
  • Sağa sola bakmışlar
  • Baba ördek karşıya geçmiş ötekiler seslenmiş
  • Vikviri vikvik vik vik
  • Abla ördek karşıya geçmiş
  • Vak vara vakvakvak
  • Vik viri vikvikvik

Dönüşte, gaz lambaları ve jenaratörlerin ışığında pazar gezmesi bile yaptık ama ona banyo yaptıracak vakit kalmadı.