24 Kasım 2014 Pazartesi

Ekşi Mayalı Ekmek

Merhaba,

Epeyidir ekşi mayalı ekmek yapardım. Hatta bizimkiler ekşi mayanın ekmeğe verdiği tadı beğenmedi diye nohut mayalı ekmek yaptığımda çok olmuştur. Hoş bizimkiler, nohut mayasından yapılan ekmeği de  kokuyor diye yemediler o ayrı.

Fakat bu ''yememe'' durumu, bir süre sonra bitiyor ve bu sefer dışarıdan ekmek aldığımızda başlıyorlar bu ne garip ekmek demeye.

Ben tabi ailemin fertleri olan kocam ve çocuğumu bu konuda pek  dinlemiyorum, nasıl olsa alışacaklar diyorum ve bayılıyorum ekmeğe,  yapıp yiyorum, hatta satıyorum.  Artık bir ekmek listem var. Malum aceleye gerek yok. Ekmek işi aceleye gelmez zaten.


Uzuuun zaman önce bir indirimde Tefal den aldığım kek kalıbını kullanıyorum. Hedefim bir daha ki İstanbul seferimde, döküm bir tava almak.


bazan fazlaca bazan az kabarıyor ekmeklerim. Sonuçta yaşayan bir organizma değilmi, kimi zaman keyifli kimi zaman keyifsiz olabiliyorlar.


Bazan bize yetmiyor, ben de küçük muffin kaplarında pişiriyorum ve o miniminnacık ekmekler bizim oluyor. Ara öğünde aileme ve kendime böyle küçük öğünler yapıyoruım. Favori oluyor.
Yakın gelecekte ki  hedefim ise peynirimi ve tereyağımı da yapmak. Bakalım, azmin elinden birşey kurtulmaz derler.
 

Annetella ve Fıstıkanne ler de beğeniliyor.
Hrbirinin yapımı 2 saat 45 dk sürdüğü için çok yapamıyorum, sipariş olursa ancak.



Paketlemelerini de Arzu bana bez torba dikene kadar bu tarz yapıyorum, çok hoşuma gidiyor. Ya sizin??




Ekmeğe de bayılıyorum. Her açıdan fotoğraflarını çekesim ve sizinle paylaşasım var.
Kabarma katmanlarını ben bir renk körü bile izleyebiliyorsa...




Bazan dostlara hammadde bile veriyorum.
Gurur verici.



Ve bazıları şehirlere, nice güzel bebeklere, ailelere gidiyor.
Cuma pazarı olduğu gün, ekine bazan Çintar bazan Adaçayı bazan da biber yada herne istenirse o ekleniyor. Yumurta, salça, limon, nazar boncuğu v.s. ne olursa. kargo karşı tarafa ait.

Buğday yaylanın yerli buğdayı, ben alıp Beyobası nda ki 150 yıllık su değirmeninde öğüttürüyorum, ruşeymi, kepeği v.s herşeyi içinde. ohhh şanım olsun.



Kalın sağlıcakla
hamarat ve keyifli anne


4 yorum:

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Offff ne marifetli annesin sen yahu, ellerine sağlık şekerim :)

Begonvilli Ev dedi ki...

Harikasın! Eline koluna sağlık.
Ben ekşi maya üretmeyi beceremedim:((

Oglak Kizlari dedi ki...

Ben dimi, sağol
:-)
Mutlu anne

-------------------

göndereyim sana.
mail adresime adresini ilet ltf.
belki sen de bana varsa kefir mayası gönderirisin.

Takasçı anne

KUZEYLİMİNE dedi ki...

Çiğdem hanım merhaba
sizi yeni gördüm blog aleminde ve hemen takibime aldım.Ekşi ekmek için maya denemelerim oldu fakat bir türlü keyif aldıramadım organizmaya olmadı yani.Ellerinize sağlık