3 Mart 2015 Salı

Yumurta Likörü

Merhaba,

Bundan yıllar yıllar önceydi, Fransmaas ( nakliye firması)  daki kısa çalışma hayatımda, şimdi adını hatırlamadığım,- aa galiba Güniz hnm dı.  - tatlı mı tatlı, akıllı mı akıllı bir hanımla Polonya seyahati yapmıştık.

İstemesem de yol ve yeni evlendiğim eşimle görüşememe sebebi ile, İkitelli de olan Fransmaas dan ayrılmak zorunda kaldım. Güniz hnm a üzmüştüm doğrusu.Ben Maltepe de oturuyordum, kabustu kabus. 

Polonya gezisi; güzel ve verimli bir geziydi. Harika akşamlar geçirdik, güzel yerler gördük, güzel şeyler yedik, içtik. Sağolsunlar. Amma hava çok soğuktu ve Krakov u göremedim diye pek üzülürüm hep. Uzaktı, vakit olsaydı hoş bir tren yolculuğu güzel olurdu doğrusu.

Anılar..., gevezelik yapmayayım sadede geleyim; Polonya dan aklımda kalanlar, soğuk, samandan yapılmış hayvan figürleri, hala üzüldüğüm, alamadığım amber küpeler ve yumurta likörü.

O gün bugündür, nerede konusu geçse, hep,  amman ne kötüdür tadı kimbilir, yumurta ve likör ne alaka demişimdir.

Ve fakat buraya taşındıktan sonra, Türkçe yi harika konuşan iki Polonya lı arkadaşım oldu. İkisi de; Türk le evli ve ikisinin de ikişer çocuğu var. Hele bir tanesi, Ingiliz asıllı işte neyse.. Dorata bir gün, her Salı yaptığımız rutin yürüyüşe, konuştuğumuz likör ü yapmış, getirdi. Off o ne lezzet yahu, Baileys halt etmiş yada Irish Cream. Aman da aman. Biz tabi kahve yanı likör falan beklemedik, lüfüşledik o küçük şişeyi.

Sonra Polonya ziyaretinden sonra bize aşağıda ki şişe düştü.





Yarıyı çoktan geçtik tabi.
Ama birşey söyleyeyim mi, Dorata nın yaptığı likörü  daha çok beğendik biz.
Bu hazır şişede yumurta kokusunu hafif yutarken alıyorsunuz.



Hemen gereği yapıldı. Kahve yapıldı. Bardak da kalanları bile yaladık parmaklarımızla hesap edin.
Şimdi ne mi olacak, e tabi öğrenip bende likör yapacağım. :-)
Eh görürsünüz :-)

Bir de Hollanda lılar da bu bizim likörümüz diyorlar. Bizim lahmacun, yada baklava hesabı gibi.



Bu da bu sene deneme yaptığım kuşburnu marmelatı. Bence nahoş tadı ile nefisss.
Ben biraz koyu yapmışım ama seneye kıvam daha da güzel olur ve ben bununla pazara çıkarım arkadaş. Gerçi sıcak suya koyunca kıvam nefis oluyor. Uffff Cheese cake i de bir güzel olur ki.



Kahvenin yada herhangibir sıcak içeceğin yanında da müthiş. tavsiye ederim. Kilosu 8 Tl ye pazardan almıştım ama ağacını daha doğrusu çalılığını bulmalıyım.

Bu arada bu hanımlardan biri, yaklaşık 5-6 yıl önce tüpçüye telefon açıyor, sipariş vermek için;
tüpçü, şişman mı diyor, anlamayan arkadaşım souyor; ben mi şişmanım?? :-))))  sonra da bize dönüp ekliyor; ben nerden bileyim sizin bir uzun bir de şişman tüpünüz var? koptuk gülmekten o gece.



Kalın sağlıcakla
Sanki ''keş'' anne

2 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Hep merak etmişimdir; bu likörde yumurta kokusu var mıdır diye. Denemek lazım. Paylaştığınız için teşekkürler.

Oglak Kizlari dedi ki...

Evet, hazır alınan da var, ama Dorata nın yaptığında yoktu.

Öperim.
Dur sana bir misafirliğe geleyim ben. :)

Hayırsız anne