8 Nisan 2015 Çarşamba

Ev yapımı şampuan denemeleri

Merhaba,

Zannımca internete bilgi koyan arkadaşlar benim gibilerle pek eğleniyorlardır.
Neden mi, deli demeyin bana, yada deyiverin nolllmuş.

Uzun zamandır, saçlarımı yıkarken şampuan kullanmaktan çok ama çok rahatsızım. Kızıma bebe şampuanı kullanmaktan ayrıca çok rahatsızım. Neyse, karbonat ı denedim ama beceremedim, kafa derim yandı biraz. Şimdi herşeyi denemeye karar verdim. 

Neyle mi başladım; hedefim hindistan cevizi sütü ile yapılan ev şampuanını denemekti, bakınız " zehirsiz ev" ama aldığım halde ona pek yüz vermedim ve şunu denedim;



200 gr ev yoğurdu, bir yumurta sarısı. Durulamak için de ev yapımı elma sirkesi. Bu kadar. karıştır, banyoya gir, kafana boca et, o arada vücudu yıka aman kafaya su gelmesin, biraz üşütüyor ama vücudunuza gelen sıcak su idare etmenizi sağlıyor. Saçınızı bir güzel yıkıyorsunuz, en son durulama olarak ta,; ev yapımı ev sirkesini ama nasıl anlatayım; bir litrelik kavanoza, 1/10 sirke üstüne duştan sıcak su boca ediyorsunuz.

Denedim, saçlarım ilk anda çok dolgun ve çabuk şekle girer hale geldi. Makina ike Kuruttuktan sonra bile elektriklenmedi ve kabarmadı. Ertesi gün Cem e koklattım, pis kokuyor dedi ama benim yoğurdum çok ekşiydi ondan. 

Birkaçkez deneyeceğim, normal mayalanmış yoğurdumla da deneyeceğim. Sonra diğer tarifleride ve hepsini bu yazının altında güncellemeler ile sizlerle paylaşacağım.

Kalın sağlıcakla
Deli anne


9 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Şampuanlar bana da ürkütücü geliyor. Şu paraben meselesi bir yana, çok aktifler, kimyasal içeriyorlar ve hatta içinde silikon olanlar bile varmış. Dolgun gösterenler silikonluymuş. Kafama bunca zararlı şeyi dökmek istemiyorum. Bu nedenle eczacı olan bir arkadaşımdan en güvenli ürünleri tavsiye etmesini istedim.Onlar da öyle pahalı ki.Üstelik çok da iyi sonuç vermiyorlar. Kremsiz kullanılmıyorlar, kremlerde kesin silikon varmış.Market şampuanlarına hiç güvenmiyorum. Sirke iyi fikir ama yıkama için başka bir şeyler olmalı. Bulursan bize de haber ver. Sen şimdi tezgahıma koyacağım diye formülü de paylaşmazsın ticari düşünen anne:))

Oglak Kizlari dedi ki...

Begonvil,

Sitem mi o bakiim. :)
Bu çabuk bozulduğu için tezgaha çıkmayacak. Yakında olanlar da maliyetine anca. Öyle çok şey deniyorum ki, maliyetli oluyor tabi. Sefil kiracı da 2 aydır ödeme yapmıyor :( neyse iyimdünelim iyi olsun.

Yalnız bu yoğurt acaip hacimlendirdi ve yağlılık yok saçımda. İlginç.

Deneysel anne

Derya dedi ki...

Geçtiğimiz gün aynı şey çamaşır deterjanları için bana oldu fazla kokulu ve bilmiyorum birşekilde rahatsız etti, sonra kendime göre petrol türevi içermeyen eti matik denen borlu bir deterjan keşfettim, şimdilik süper, sıra bulaşık deterjanına geldi onda da frosch denen doğa dostu yenilebilir gıdalardan minimum hatta yok denecek ölçüde kimyasal ilaveli falan diyor onu deneme aşamasındayım, şampuana gelince onuda senden takipteyim :)

Denizaki dedi ki...

Derya Hanım,
Mesajınızda görüp araştırdım ve çok şaşırdım. Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğünün deterjan üretmesine?
Nereden temin ediyorsunuz acaba?
Teşekkürler...

Sevgili Çiğdem,
Yaaa iş-güç yumurta kokusu, nasıl olur bilemedim. AR-GE çalışmalarının devamını diliyorum. Çalışan kadınları da düşünerek.. :)

Denizaki dedi ki...

Derya Hanım,
Mesajınızda görüp araştırdım ve çok şaşırdım. Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğünün deterjan üretmesine?
Nereden temin ediyorsunuz acaba?
Teşekkürler...

Sevgili Çiğdem,
Yaaa iş-güç yumurta kokusu, nasıl olur bilemedim. AR-GE çalışmalarının devamını diliyorum. Çalışan kadınları da düşünerek.. :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Eti Bor u ben de duydum ama denemedim. Ben kendim yapıyorum, 2 bardak boraks, 2 bardak kostiksiz sabun ve 2 çamaşır sodası karıştır ve her yıkamada yarım bardak, yumuşatıcı kısmına da ev yapımı sirke.

Yanına çok yaklaşan olmazsa hayır kokmaz. Belki de hiç kokmaz, benim yoğurt çok ekşiydi.

Öperim.

Denizaki dedi ki...

Dün akşam yolumun üzerindeki markette buldum ve akşam denedim renklilerde. Uzun süredir yumuşatıcı kullanmıyordum, o yüzden ıslakkenki kokusu çok rahatsız etmedi. Parfümsüz deterjan kokuyordu, kuruyunca hiç koku kalmadı. Çevremdeki herkese tavsiye diyorum. :) İnşallah üretimi devam eder.

Senin şampuanı da vaktin uzun olduğu bir zamanda deneyeceğim Çiğdemcim. :)

Sevgiler...

KUZEYLİMİNE dedi ki...

Bizde sabırsıklıkla bekliyoruz denemelerinizi,ben de şampuanı bırakalı 5 yıl oluyor, killi sabunla yıkıyorum .Sizin denemelerinizi de bekliyorum,teşekkürler

atesinsesi dedi ki...

Demekki küçük iskenderin şiirlerindeki bayan kanaviçe gerçekmiş,allam ya :)