1 Kasım 2010 Pazartesi

Mimlendiiiimm yine..

Merhaba,

Ne çabuk geçiyor günler.
Yine olmuş günleeeerrr ben bilgisayara dokunmayalı.

Ada yine şifayı kaptı. Aynı ilaçlara başladım zaten topu topu 5 gün ara vermiştik. Bakamıyorum dimi ben bu kıza :-(

Mine beni mimlemişşş.. http://minetozanlioglu.blogspot.com Evvet çantamda vazgeçilmezler.
  • ıslak mendil
  • Ada için mutlaka su/güneş gözlüğü
  • Anahtarlar
  • Ada için yedek külot,fanile ve çorap/yedek ev ayakkabısı
  • Ada için toka / minik boy pastel ve boyama kitabı.
  • Cüzdan, kitap v.s.
Teşekkür ederim Mine, böylece Ada için ayaklı çanta olduğumda keşfedildi.
Birde sağ omzumun neden ağrıdığı :-)

Bu haftasonu Ada için bir ilk gerçekleşti. Ada Anneannesinin evinde kaldı. Teyze faktörü çok önemliydi tabi, kızım bizi aramak, özlemek bir yana aktiviteden yorgun düşmüştü. Oyuncak müzesinde tahtadan magnet yapmış, Winks e gitmiş, 29 Ekim yürüyüşlerine katılmış. Hatta caddede yolda karşılaştık bile. Birdenbire anneee, babaa diyen bir ses ve gülen bir surat. Kendisi Cumartesi akşamı eve geldi. Misafirlerimiz vardı yemeğe onlara katıldı ve saat 12,00 de olay çıkararak yattı. Sarhoş anneside ona kitap okudu ama hangi hikaye hatırlamıyorum. :-)

Pazar günüde Ada nın mahalle arkadaşları ile birlikte Migros un çocuk tiyatrosu için saat 13,00 de Kadıköy Halk Eğitim merkezindeydik. Bilgisayardan Mahalleye adlı bir oyun izledik. Ufaklıklara göre değil bence 10 yaş çocuklar için daha uygun bir oyundu ama olsun. Tren le gittik, Canan ve Nil ile Kadıköyde dolaştık, çorba içtik ve minibüsle eve döndük Ada şöföre para vermeye bayıldı. -Bi Maltepe ltf. Şöför para üstünü ona verince keyiften yarıldı adeta. Büyükannede akşam yemeği ve ev. Yolda herzaman uyuyan Ada, uyursam baba bana hikaye kitabı okumaz diye uyumadı. Ah bu akıllı çocuklar.

Bu arada Ada yokken bizde çok güzel yürüyüş yaptık. Rotamız harika hemen paylaşayım. Trene binilir, Kızıltoprak da inilir, yoğurtçu parkı yolu ile sahilden Moda oradan Kadıköy. Orada bir yemek molası dolaşılır ve tekrar yoğurtçu parkı yolu ile caddeye, 29 Ekim yürüyüşü ve Suadiye den aşağıya o ne trafik rezalet. Sahilden Bostancı ya yürünür veeeee oradan otobüsle ev. Ayağımda uygun ayakkabı olmadığı için yaşlı diye koca tarafından suçlanış ve oturuş, sonra hiç yerinden kalkmamak taki yatağa gidene kadar. Ama yüzümdeki tebessümü görmeliydiniz.

YKY Kadıköyde küçük bir dükkan açmış. Iyiki geldiler, hoşgeldiler. Çok güzel bir Kars kitabı vardı 100 Tl ymiş + %20 indirimdeydi. Oyle baktım geldim. Hacı Bekir'den çukulatalı badem ezmesi almayı ihmal etmedik tabi.

Ahmet Ümit in, Istanbul Hatırası nı ve Alev in tavsiyesi ile ( şu anda Cem okuyor ve memnun) Ken Grimwood un Sil Baştan adlı kitabını aldım. ( yazarın adı takma gibi ). Henüz Ali Baransel i okuyorum ama az kaldı bitiyor. Bir ciddi, bir çerez kitap sırama devam ediyorum. Bu arada mizah dergileri, Food and Travel, Arasıra Atlas ve Leziz dergileride arada gidiyor. Gerçi aylarını pek tutturamıyorum ama sonuçta okuyorum onları. Birde heryerde bulunmayan ''sırt çantası'' adlı bir dergi var oda güzel.

Ada ya, Migros tan bir dergi aldım. Ismi Çiziyorum, boyuyorum. Değişik geldi bana. Üstte resmini çektim. Eğer belli oluyorsa bu dergide değişik olan. Çizilmiş bir sayfanın üstüne boş bir sayfa geliyor ve çocuk bu çizgileri takip ederek boş sayfaya resim yapıyor. Değişik bir uygulama tavsiye ederim. Ada önce ben yapamam dedi ama becerdi. Birde Mickey Mouse un çıkardığı bir dergi aldık. Biraz pahalı ama bence değer, alıştırmalrı çok güzel ( 7 Tl).

Bu arada salatalık turşusu kurdum. Kasım ortasında açacağım, iyi olursa tarifini veririm.

Ada ile herakşam Aysun un sütünden bir kase yoğurt kuruyoruz. Süt uyuyacak ve sabah yoğurt olacak diyorum. Sabah kalktığımızda ilk iş yoğurt olmşmu diye kontrol ediyoruz ve o gün o yogurdu yiyor Ada. Tavsiye derim çok eğleniyorlar. Fikir, Santrall Atölyeden.