26 Ekim 2010 Salı

Mimlendim

Günaydın,

Mimlendim, Mutfaktaki Rüya-Arzu tarafından MİMLENDİM.
http://mutfaktakiruya.blogspot.com/

Mimlenmenin anlamı; 5 çok sevdiğiniz tarifi paylaşmak ve bir diğer yeni kişiyi mimlemek. Arzu kesin birşeyler yanlıştır ama bağışla. Çok yoğunum ya :-)

Dün Pazartesi pazarına uğradık Ada ile dr. dan sonra. Neyse hastalığımızı antibiyotiksiz atlattık. Ada kız ve annesi iyi. Gerçi dün sümüklerimden pilates yapamadım o ayrı. :-)

Pazardan pırasa ve ıspanak aldık. Pırasa ne yapılır ya patetes ile birleştirilip börek yapılır yada çorbası yapılır. Daha pek çok tarif vardır ama bizim sevdiklerimiz bu tarifler; Resimlerini çekecektim amma maalesef makinanın şarjı bitik.

Tarif 1; Pirasa Çorbası

· 3 adet pırasa
· 2 havuç
· 1 patates
· 1 soğan
· 2 çorba kaşığı kırmızı mercimek
· 7 su bardağı su ( isterseniz et suyu da ekleyebilirsiniz)

Ben Ada yumurta yemediği için terbiye de yapıyorum. Güzel oluyor.

· 2 çorba kaşığı un
· 1 su bardağı süt
· 1 yumurta
· Yarım çay kaşığı karabiber, tuz

Yapilişi;
· Pırasaların 2-3 santim genişliğinde doğrayın
· Havuçları iri doğrayın
· Patatesi de doğrayın
· Kırmızı mercimek ekleyin
· Soğanı
Tüm malzemeyi düdüklüye koyun ve pişince yaklaşık 5 dk. alıp blenderle ezin.
Sonraaaaa;
· Un, süt, tuz ve karabiberi karıştırın
· Yumurtayı ekleyip çırpın
· Çorbaya karıştırarak ilave edip bir taşım kaynatın

Tarif 2; Pırasa böreği;

Malzemeler;

2 adet pırasa
2 adet haşlanmış patates
2 adet yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı beyaz peynir
1 paket kabartma tozu
1,5 su bardağı mısır unu
maydanoz, tuz, pul biber, taze soğan ( isteğe bağlı)

Haşlanmış patetesi soyunuz ve ince doğrayınız. Pırasa, taze soğan ve maydonozlarıda öyle. Derin bir kapta 1 yumurta ve 1 yumurta akı, sıvıyağ, yoğurt, tuz, pulbiber ekleyerek iyice karıştırınız. Kabartma tozunu mısır ununa kattıktan sonra bu karışıma ekleyiniz. İyice karışınca yağlanmış fırın tepsisine yayıp önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dk 180 derecede pişiriniz.

Benim kız bu böreğe bayılıyor ve birsürü şeyi aynı anda yemiş oluyor. Annesininde yağları eriyor tabi.

Tarif 3; Muhallebi ( basit)

Bizim evde çok yapılan ve tüketilen Aysun un sütünden yaptığımız muhallebi tarifi.

Malzemeler;

4 su bardağı süt
1/2 su bardağı un
1 yumurta
1 su bardağı pekmez yada şeker
4-5 yemek kaşığı kakao

Yapılışı;

Sütü derin bir tencereye koyunuz. İçine tüm malzemeleri tel bir çırpıcı ile karıştırarak ekleyiniz ve muhallebi pişiriniz. Sürekli karıştırınız. Ben bazan evde kalmış kekleri kaselerin dibine ekliyorum o da güzel oluyor.

Şimdi kimleri mimleyelim;

http://uzaylianne.blogspot.com
http://begonvilliev.blogspot.com
http://kucukevinmutfagi.blogspot.com
http://zeytinagaci.blogspot.com
http://sibelinkahvesi.blogspot.com

ve kendilerine haber verelim değilmi ya.

Sağlıkla kalın.

Hamrat anne Çiğdem

Tarif 4; Çıtır Hamur;

Malzemeler;

1 adet yumurta
1 kahve fincanı yoğurt veya soda ( ben hep soda tercih ediyorum)
yarım kahve fincanı sıvıyağ
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tuz
aldığı kadar un ( yemek yapmazken ne sinir olurdum şu tanıma)
kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı;

Yumurta, soda,sıvıyağ,karbonat ve tuzu karıştırınız. Aldığı kadar un ilave edip hamuru oluşturun ve 3 mm inceliğinde açın. Kestikten sonra ister sade ister içine sucuk, sosis v.s ekleyip hemen kızartın. Ne kadar çıtır ve haifif olduğuna şaşıracaksınız. Bizim yaz sabahlarındaki tercihimiz, üstüne mutlaka yürüyüs yada deniz tabi.


Tarif 5; Kek;

Bu kekde çok basit ve kocaman oluyor. Tefal den aldığım kalıpda bir harikalar yaratıyor. Ne zaman yapsam herkes nasıl bu kadar kabardı diyor. Bilmiyorumki. İşte o tarif, azzzz soonraaaaa;

Malzemeler;

4 adet yumurta
2 su bardağı tozşeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı zeytinyağı ( sıvıyağ ama ben hep zeytinyağı yada bazan fındık yağı karışık kullanıyorum)
1 limon suyu ve kabuğunun rendesi
3,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çorba kaşığı kakao

Yapılışı;

Yumurta ve şekeri iyice çırpalım. Süt ve sıvıyağ katalım. Limon kabuğunu ve suyunuda katalım. Diğer tarafta unun içine kabartma tozunu ekledikten sonra karışıma yavaş yavaş ilave edip karıştırmaya devam edelim ltf. Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına koyarak (Son aşamada hamurdan bir parça ayırarak bir kaşık kakao ekleyip ana hamurun üstüne çatalla yaymayı unutmayııınn.) önceden ısıtılmıs 180-170 derecede kapağını açmadan pişirelim.

4 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Tarifleriniz mükemmel ama ben bu mim konusunda pek başarılı olamıyorum. Hele tarif söz konusu ise hiç iddialı değilim. Çünkü konseptim gereği ara sıra tarif veriyorum. Yine de beni mimlediğiniz için çoook teşekkürler. Blog sayfanızı izlemeye alıyorum. Sevgiler, selamlar Begonvilli Ev'den.

Oglak Kizlari dedi ki...

Eh ne yapalım kader.
Ama çok naziksiniz teşekkürler.

Sevgiler
Mimci anne Çiğdem

mine dedi ki...

benim de bir mimim var sana günlüğümde sevgiler....

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine cim, Yine epeyi olmuş ben bilgisayara girmeyeli. Mimlendim ha bakalııımm..
Operim
Mimlenen anne Çigdem