7 Ekim 2010 Perşembe

3+ cocukla gidilebilecek yerler.



Alis Harikalar Diyarında
9 Ekim 2010 Cumartesi - 13:00
Kadıköy Barış Manço Kültür Merkezi


Komik Tavşan Hopi
10 Ekim 2010 Pazar - 13:00
Kadıköy Barış Manço Kültür Merkezi


Buyukbabamız fıtık ameliyatı oldu bu sebeple biz katılamayacagız ama sizler belki görmek istersiniz bu tiyatro oyunlarını.

İpek hanım çiftliğinden kesme hamur almıştım denemek için. Nasıl yapılacağını bilmeden. Bugun haydi buyukbabaya çorba yaparken onları kullanayım dedim amma tarif yok. Cevap gelmez hemen ama dur İpek hanım a bir mesaj atayım dedim. Hoppp cevap gelmezmi, tarife uygun yaptım. Ada 3 kase içti yaw. Ustelik tavukları didiklerken tavuk parçalarından da yedi. Maşallah.

Hemen tarif vereyim;

İhtiyacınız olan kadar tavuk suyunu tencerenize koyup kaynatıyorsunuz, kaynayınca kesme hamurları içine ekliyor ve onlar şiştiğinde, yumurta, yoğurt ve limon suyunu + isterseniz didiklenmiş tavuk parçalarını ekleyip altını kapatıyorsunuz. Isterseniz sonrasında yagda nane v.s. eritip ekleyebilirsiniz ben eklemedim. Super oldu. Resim çekemiyorum bugün vakit yok malum Buyukbaba eve gelecek ona ve ziyaretçilerine kek de yapıyorum.

Bir kısa tarif daha vermek istiyorum. Ben kızıma Kabak yediremiyordum birturlü. Bir yolunu buldum. Tarif Füsun hanım in kitabından; sizlerlede paylaşayım;

Bir kilo dilimlenmiş kabağı tencereye koyup üzerine bir bardak şeker ekleyip bekletiyorsunuz - benim vaktim yoktu dolayısıyla üzerine bir fincan su ekleyip hemen kaynattım - sekerler eriyince suyu bitene kadar kaynatıyorsunuz. Sonra aynı tencerdeyken 50 gr margarini patates gibi ezerek kabaklara yediriyorsunuz sonra bir paket veya biraz daha fazla pötibör bisküviyi karışıma ekleyip, streç yaydığınız derin bir kaba koyuyorsunuz ve hoop buzdolabına. ( buzluğa değil) 5-6 saat sonra streçten çıkarıp tabağa ve işte size pasta şeklinde kabak tatlısı. Mozaik pasta gibi.

Ada severek tüketiyor. Hatta şu anda içeriden bağırıyor; eline sağlık anne kabak mükemmel.

Hava soğudu. Şu anda rüzgarlı bir yağmur yağıyor dişarıda.

Ada bugün bir saat kadar tv seyretti. Disney kanalında çok güzel bir program var onu izledi Ingilizce. Teledünya var bizde ve kanallar orjinal dillerinde de yayın yapıyorlar buda bizim işimize çok yarıyor tabi. Ada nin teleffuzu beni geçti çoktan. Ben kızımla 1,5 yaşından beri Ingilizce konuşuyorum. Benim için zor oluyor ama Ada biz inanamasakta Ingilizce konuşuyor artık. Bazen oyunlarını bile Ingilizce kuruyor.

Birazda uptoten de bilgisayar oynayacak yarım saat ve bugunku ekran işini bitireceğiz. Uptoten yazıp google layın ltf. Çok yararlı bir oyun sayfası. Hatta buyrun link i; http://www.uptoten.com/

Yukarıda ki resimde bağda şampanyayı içimiş ve hafif çakırkeyif halimden. Kayra sağolsun.

Hepinize sevgiler
Yoğun anne Çiğdem

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Çiğdem ciğim ,öncelikle büyükbabaya geçmiş olsun.Acil şifalar.Tarifler için teşekkürler.Ada cığıma afiyet olsun.sevgiler...

Elifim uyurken dedi ki...

merhabalar ,
çok geçmiş olsun umarım en kısa sürede iyileşir.
tarifler için de teşekkürler. Bende Pınar hn dan haftalık olarak alıyorum sebzelerimi.
Bu arada ingilizce konusunda tebrikler biz bunu başaramadık. Üstelik karı koca olarak bu şekilde ilerlemek istediğimiz halde. Hep bizim hatamız diye üzüleceğim bu konuda.
Sevgiler..
Özlem

mine dedi ki...

acil şifalar diliyorum
geçmiş olsun büyükbabaya

ne güzel kabağı böyle kullanman bir an önce iyileşip tiyatrolara gitmenizi de güzel bir hafta sonu dileğime ekliyorum : )

Oglak Kizlari dedi ki...

Arzu,

İyi dileklerin için teşekkür ederim. Geçti nihayet. Büyükbaba iyi. Şimdi bizde, bu hafta evde bakacağız ona.
Sevgiler
Anaç anne Çiğdem

Ozlem,

Çok teşekkür ederim. Geçti, geçti.
Tarifleri beğendiğinize sevindim. Lafımı olur.
Maalesef ben Pınar dan haftalık alamıyorum. Aslında bir ara deneyip butceye bakmam lazım.
Uzülme Ingilizce konusu için. Elif de okulda öğrenir veya şimdi başlayabilirsin. Hiçbirzaman geç değil bence.
Benimde ne kadar doğru yaptığım ileride anlaşılacak. Biliyorsun %50-50 fikirler. Bir kısım evet iyi yapıyorsun diyor, bir kısım hayır çocuğun kafası larışıyor diyor.

Kafası karışık anne Çiğdem

Mine cim,

Sağol, varol.
Cumartesi büyükbabayı birakip, o uyudu biz Pamuk prensese e gittik.
Geçen senede seyretmişti ama olsun. Yine ağzı açık seyretti.

Sevgiler
Kraliçe anne.