10 Şubat 2011 Perşembe

Pinhan

Merhaba,

Aydan bugün dediki, kızım bıkmadınmı bizden. Yoooooo... sömestr işte ne bıkıcam. Keşkem Berrak da bizle olsaydı. Bidahaki sömestre inşallah. keşkem bütün çocuklu arkadaşlarımla birlikte kocaman bir grup olarak gezssek. Ohhhh ne güzel. Ne şanslı bir kadınım ben yaw. Bir sürü arkadaşım var ve birde benim kzıımla neredeyse yaşıt çocukları var onların.

Sabah yine Türkan Saylan Kültür Merkezine gittik. Müzik notaları ve müzikle ilgili bir oyun vardı. Bizim kız biraz sıkıldı amma oyun değişikti. Birde hep aynı parça yerine farklı parçalar çalsalarmış daha iyi olurmuş. Yine biletsizdik yine 6. sırada gayet rahat seyrettik. Sağolsun Maltepe Belediyesi.

Resim 10-11-12, Çıkışta Pamuk Prenses vardı bu kes birde bir peri ama kimdi bilmiyorum Pamuk Prenses e ada , Peri Kız a Billur takıldı. Ada yine yüzünü boyattı. Çıkışta -4 e indik kızlar bayağı bir zıpladılar, ter ve enerji attılar. Benim kız akşam 20,00 de kanapede neredeyse uyuyordu billahi.

Çıktığımızda karnımız acıkmıştı. Nereye gidelim. Sahilde ki IBB tesisleri mi yoksa bir diğer belediye tesisi Pinhan mı. ( Küçükyalı da Cheff in e çok yakın) Pinhan da karar kıldık çünkü geçen sefer içtiğim balık çorbası beni çağırdı resmen. Yine çok lezizdi. Biraz pahalı oldu ama gelecek ay bütçe perhizine gireriz artık. Ohhh sefamız olsun.

Birde orada üst kattaki restaurant ta kendimi prenses gibi hissettiriyorlar bana. Parasınıda alıyorlar tabi. Sonra en alt kata cappucino içmeye indik, aynı katta çocuk oyun odası var, Billur ve Ada bayağı eylendiler. Bizde sohbet ettik. Çay dan şaşmayın derim. Diğer içecekler eften püften çünkü. Bu arada bu mekanı bana Şenay öğretmişti, kendisine buradan teşekkürlerimi sunmayı ve geçmiş olsun demeyi bir borç bilirim. Sabah açık büfe kahvaltı var üst katta ne derler ala-kart lokanta ve ayrıca öğleden sonra açık büfe çay saati var. Büfe de yok yoktu. Fiyat tuzlu tabiki; 27,5 Tl. İçki yok. Gördüğümüz kadarı ile envai çeşit bayan, aman neler neler giymişler. Hiç sıkılmıyor insan vallahi. Ama bakmadan olmuyor hele dedikodu yapmadan hiç olmuyor. :-)

Kızlar odada resimler yapmışlar. Oradaki bayanlarda çocuklarla çok güzel oynuyorlar, ellerine yıldız falan çiziyorlar. Çocuklar başıboş değil yani. Billur un bana yaptığı resmi masanın üstünden gazetelerle birlikte almışlar, aradık ama bulamadık. Oysaki ne güzeldi ve dolabın üstüne Ada nın yaptığı resimle birlikte asacaktık. Tüh.

Eve gelirken bugün Aysun un süt günü olduğunu hatırladık. Allahtan Tayfun bey bakkala bırakmış. Hemen sütü koyduk tenceremize. Sağolsun Tefal- düdüklü; sütü bile onda kaynatıyorum. Zamanında iyi para vermiştik ama kendini en az 3 kere amorti etti. Tefal teflonlarda bize ülke olarak, daha doğrusu sırf Tefal değil tüm bu ürünleri satan firmalar bizi kandırmış!! ama düdüklü tencerede hakkını yememek lazım. Yeni kızartma makineleri nasıl acaba, hani şu bir kaşık yağ ile patates kızartması yapan?? Süt ün hemen iki litresi yoğurt, bir litresi muhallebi, geri kalanda Paşabahçeden aldığım ağzında kapağı olmayan sürahime alındı bile. Ne deniyordu kapağı olmayan sürahilere, kafal, yok kabal, ıhhı o da değil. Hatırlayan varmı?

Resim 7, Arada muhallebi tarifini vermek istiyorum, çok basit ve leziz oluyor. Hazır almaya gerek yok, aynı sürede pişiyor. Az katkılı, çocuklarınıza gönül rahatlığı ile yedirmek için muhallebi tarifi buyrun;

4 su bardağı süt ( 1Lt)
1 su bardağı şeker yada harnup pekmezi.
1 yumurta( evet tamamı)
Yarım su bardağı un
4-5 yemek kaşığı kakao.

Çok harlı ateş olmasın. Karıştırarak pişiriniz ve kaseler koyunuz.
Afiyet olsun.

Resim 3, Bu ayki ''meraklı Minik '' i aldınızmı. Biz aldık, nerdeyse bitti. Bitmesi bir günümüzü bile almıyor. Ellerine sağlık ne güzel bir dergi yapıyorlar. Bu aralar Bilim, teknik in bir dergisi daha var, çocuklar için. Onuda denemek istiyoruz, bakalım Ada yapabilecekmi. Bu ayki derginin konusu Kangrular ve Avustralya. Kızım kim var Avustralya da diyince Auntie Yeşim diyor bizim cadı. Ve Veysel ve Arman. :-) Kan işte çekiyor derler ya, kesinlikle doğru.

Yeşiiim iyimisin, bizi aramışssın biz evde yokmuşuz. Programımızı görüyorsun, yoğunuzzz:-) teşekkür ederiz. Tebrik kartınıda aldık, çok nazik ve düşüncelisin. Ada bayıldı, bayıldı. Ah bir de zarfta onun adı olsaydı. Artık adını yazıyor biliyorsun. Biz öğretmedik, kendi öğrenmiş. En akıllı bizim kızımız bunu herkes biliyor :-) :-)

Kızıma yavaş yavaş posta arkadaşları yapıyorum. Henüz biz gönderiyoruz. Daha bize cevap yazan olmadı. Postahane kavramı otursun diye çalışıyoruz işte. İsteyenler posta adreslerini bize ckcigdem@yahoo.com a gönderebilirler. hadiii... yokmu mektuplaşmak isteyeeen.

Resim 8, Eve dönünce karnıbahar yaptık. tarif anonim. Güzel oldu.

1 kase yoğurt
2 yumurta
3 yemek kaşığı un
Tuz
Yarım çay bardağı z.yağı ( bence fazla daha az koyulabilir)
Üzeri için kaşar peyniri rendesi bolca

Karnıbahar ı bütün veya parçalara bölerek tencerede veya buharda pişirin. Yine sağolsun Tefal düdüklü. Sepetini içine koyuyorsunuz ve buharda pişiyor sebzeler. Amma reklam yaptım ha. Bir komisyonum yok mal iyi efenim. Çiçekleri bu karışıma batırıp, fırın tepsisine diziniz, sonra kalan karışımı üzerine boca ediniz. Fırına veriniz 220 derecede üzeri kızarana kadar. Sonra çıkarıp üzerine kaşarları koyup bir 10 dk daha kızartın ve sonra yemeyip yanında yatın. Ada nasıl nazlanarak yedi anlatamam, yanına da portakal suyuyla ite ite. Kendisini Calliou yu seyretmemekle tehdit ettim. Sonra kakasınıda yaptı hoop yatağa. Küt. Bugün bayağı koşturdular tabi.

Bu arada utanarak yazıyorumki Ayşe Kulin in kitabını korsandan 5 Tl ye aldım. Özür dilerim.
:-( Orjinali 15 Tl ydi. Şimdi elimde Ahmet Ümit in, Istanbul Hatırası var. Güzel, akıcı beğenerek okuyorum.

Dün Yasemin ile Çarşamba pazarına gittik ve 50 krs a bir kilo portakal aldik. Ne kadar ucuz değilmi. Yedik güzel. Ne yedik orası şaibeli tabi. Dönüşte Nuga da çay, pasta keyfi yaptık. Sahilde LC Waikiki ye gittik. Hemşehri ya. 34 Tl den 14,90 a düşen bir kazak gömlek aldım kendime. Yeşil. Güzel bugün giydim. Aydan dan bi ütüleseydin fırçasıda yedim o ayrı. Pasaklı gelsim, pasaklı gidicem. saçım fönlü o ayrı. Lc ye bir uğrayın derim. Bazı şeyle pek bir düşmüş. Sonra Pelit te Pınar ve kızı Duru ile buluşup çay da içtik. Ay ben yazarken yoruldum. Bir durayım.

Resim 1, Kızımın küçüklüğü bu resmi duvarda asılı oradan çektim.
Resim 2, Yeşim in Ada ya gönderdiği d.günü kartı.
Resim4-5-6, Kızım haftadabir gittiği okuldan karne aldı. Pekiyi, pekiyi herşey pekiyi. Vesikalık resim yapıştırın üstüne demişler. Bu vesileyle kızım ilk vesikalıklarını edindi. Görgüsüz annesi neredeyse tüm pozlarını aldı.
Resim 9, tatlı arkadaşım Aydan. Çekme, çekme dedi, kendini Istinye Parkta -Masa restaurantta zannetti ama acar muhabirden kaçmadı. :-)

Sahi Komşu Fırının ''yayla eklmeğini'' ve '' zeytinyağlı ekmeğini'' deneyen varmı. Muhteşem tavsiye ederim. Migros ların içindeki fırınlar çaktırmadan Komşu olmuş hu...

Bir anı daha. Beyaz Fırın da bir bağyan Macoron ların kilosunu sormuş 96 Tl cevabını alınca iki tane istemiş, o iki adet içinde 6 Tl isteyince kökten siparişinden vazgeçmiş ve gitmiş. Kaynak Aydan.

Kocam ben çamaşır asarken kızımın donu ile benim donumu karıştırdı a dostlar. Seviyo beni bu adam. Bu seneinmi Ada nın mı dedi bana . Gözlerim parladı yav. bende nerede o kadar küçük kıç. Yakında rejim listem geliyooo...

Kızım Ananas ve Kivi ye bayılıyor bu aralar. Bir yiyişi var. Deneyiniz tam zamanı efem. Hemide vitaminli.

Hani duruyodum, hadi ben gittim.

Sevgiler
Yoğun tempolu ve geveze anne Çiğdem