6 Mart 2012 Salı

İstanbul Modern de çocuk atölyeleri ve İyi Cüceler.

Merhaba,

Yazmayı seviyorum, artık sevdiğim ve sanal arkadaşım olan, birileri okuyup yorum yapınca, Ada ya bırakacağım günceyi ve ben olmadığımda, okuduğunda ne kadar keyf alacağını düşünndüğümde yazmak için daha çok sebebim oluyor. Ama ara verince de bir bakıyorum 4-5 gun bazan haftalar gecmis gitmiş.

Aktivite yazıları birikmiş.

Ortaya karışık yapayım ve günü yakalayayım istedim.

Cuma günü, İyi cüceler de ''elişi atölyesi'' ne katıldık. Biraz geç katıldık ama çok eğlendik. Ada kız pür dikkat kolay el-işi işleri yaptı. Eve dönünce kapı askılığını takınca oda kapısını açmamamızı rica etti. Oynuyor olacakmış. Kitap ayraçları ise mükemmel, severek ben de kullanıyorum. Bir de kukla yaptılar, boyadılar. Çok güzel oldu. Sakızı ağzında, tüm işlemleri gayet güzel halletti. Ayça ablası, tüm orada ki çocuklara yetişti maşallah. Tam Ada nın veya bir başka çocuğun dediğini duymadı dediğim anda hoop ne istiyorlarsa buldu buluşturdu ve verdi onlara. Teşekkür ederiz.

Link;
iyicuceler.com

Ayça ablamız Iyi Cüceler de görevli, diğer ablamız bir diğer cocuğun velisi, ikisi de Ada nın melek yardımcıları oldular sağolsunlar.

Genel görünüm.

Melek ablamız Ada kızın istekleri ile ilgileniyor. Adı Melek değil ama kendisi öyle.

Pür dikkat.

Yapılan maymunlar askıda :-)

Ada kız, nasıl da rahat oturmuş.

Kapı askılığımız bitmek üzere.

Ve onlarda askıda.

Genel görünüm, Biranda ( ne güzel bir isim değil mi) ve oğlu yakışıklı Deniz.

Kızım, kitap ayracı ve kuklası ile.

Eserler...

Eserle itinayla zarfa konuluyor ve ağaç evde kitap okunuyor.

Yine pür dikkat.

Geçen hafta okuma gününde alamadığımız harika anlatımlı kitabı da o gün aldık. Kasabanın en şık Devi.

Ve Ada kız ''yeni'' 3 boyutlu tv mizde film seyrediyor. Inanılmaz evde 3 boyut işi tamamdır arkadaşlar. Biz 15 yaşındayken günde 3 saat falan renkli yayın yapılırdı, şimdi aynı şekilde  günde 3-4 saat üçboyutlu yayın var, çeşitli kanallarda. Arada topu topu 30 sene var ama teknoloji nin aldığı yol bu süreye oranla çok hızlı. Bakalım Ada nın döneminde neler olacak. Herhalde tv falan olmayacak ve tüm olay odanın ortasında cereyan edecek.

Bitürlü Rapunzel saçı bulamıyorduk. Yaprak ın arkadaşlarından biri bize bir fikir verdi bizde gittik 1 Tl ye yüncü dükkanının dışında kocaman bir sepette satılan yumaklardan aldık ve Ada nın kullanmadığı tacına tek tek beraber keserek   ve düğümleyerek ekledik  - çok eğlendik - bu saçları yaptık. Kafasından kayabiliyor saçlar  ve bana ördürmedi ama bayıldı bu saçlara Ada. Cem de çok güldü akşam uğraşımıza. Bu arada Maltepe de olan bu yüncü dükkanı ne zaman önünden geçsek hep kalabalık, tam karşısında ki dükkan ise hep boş !!!

Cumartesi günü, İstanbul Modern de '' Değirmen Atölyesi'' etkinliğine katıldık. Harem den vapurla geçmemize rağmen maalesef kuyruk, trafik bir felaketti. Geç kaldık ama çocuklar müze içi gezi yaparken Ada yı da o güzelim bücür grubuna ekledik. Ne güzel vizyonları açılıyor bu tip geziler ve aktivitelerle.

Aslında giderken tren+vapur yapmalıydık ama hava soğuk, Ada da aman hasta olmasın bu sene dediğimiz için seçimimiz bu yönde oldu.Aynı gün Acıbadem-Maslak ta kalp krizi geçiren bir arkadaşımızıda ziyaret ettik. Dolayısıyla epeyidir geçmediğim yollardan geçerken aaa burası ne olmuş, aaa burası eski Hsbc binası değimiydi, şurada  kocaman bir disko vardı, ay buraları ormandı diyerek kullandım arabayı. Didem e de çok geçmiş olsun. Stant ile uzun yıllar sağlıkla yaşasın inşallah.

Pazartesi günü anjiyo olacak genç arkadaşımıza da bol şans annesi Zuhal e çok güç diliyorum.

Ada, tyezesinin  ona aldığı  kitapla çok eğlendi aynı zamanda Hotel gibi olan hastahanenin kafesinde

Caretta yayınlarına ait bu kitap 12 Tl. Bence çizim için harika bir kitap. Ada ona söylemememize rağmen, başka bir deftere bu kitaptan bakarak harika çizimler yapıyor. Biz beğendik bu öğretici kitabı. Teşekkür ederiz Yaprak teyzesi. İstanbul Modern in kütüphanesinden aldık.

Ve Ada nın bu sabah ki masa düzeni. Süper. Kitaptan bakılarak deftere harika bir, Dağ Gelinciği resmi çizilmiş.

Link;

Ada kız ın koltuğu Yaprak teyzesinin arabasına hasta ve antibiyotik alan Cem tarafından bağlanırken Ada kız ön tarafa bir rahat kurulduki. Buyrun, görebilirseniz Yağmurkeser şapkası ile Ada kız.

Ada aktivitedeyken bizde Yaprak ile İstanbul Modern in harkulade manzaralı cafe sinde oturduk.
Ben mükemmel bir bademli sufle yedim ama ancak kalanları çekebildim.

Yaprak ın oturduğu yerde eskiden bar kısmı vardı, şimdi o kısmı ortaya almışlar, mekan büyümüş, güzel olmuş. Bizim bayıldığımız balkon kısmında soğuk dolayısıyla sadece sigara içenler ve titreyenler vardı. Yaz mevsiminde Cem ile bir keyf yapmıştık ki ohh.. Yakında orayada şu doğal gaz sobalarından koyarlar eminim. İç mekan da yer yoktu, çok kalabalıktı çünkü.

Daha önceki aktiviteler, panoyu  süslüyorlar.

Odanın genel görünümü.

Ada kız ve değirmeni.

Bir diğer pano.

Oda dan gözüken harika manzara.

Pazar günü mü, o günde Alev ve Buse ile, Süreyya Operasında çok güzel hazırlanmış, Müziğe Dokunmak adlı oyuna gittik. Kızlar oyun seyrettiler bizde kaave keyfi yaptık. Sonra sahilde ki Retto ya geldik, aman ne kalabalıktı, kızlar bayağı bir tepindiler biz yeşil çay içtik, sonra büyükkanne kuzen Kerem ile oyun ve ve eve dönüşşş. Böylece hasta olan baba ile minumum kontak.

Cem iyi, Ada iyi, ben iyiyim babam öküz. ( Yalan Dünya dan)

Artık bir dizisi olan anne Çiğdem