15 Ocak 2014 Çarşamba

Akyaka 2

Günaydın,

Fotoğrafları görünce herkes Akyaka ya gitmek istiyor. Kardeşime de söz vermiştik, sabah geldi, öğleden sonra Akyaka daydık.
Muhteşem bir yer, yine yeniden.

Şenay aklından geçeni biliyorum ama bir saat, tek araba, 3 çocuk, sen bilen :-)




Ada kız kumsalı özlemiş. Onu bir ara İztuzuna arkadaşlarını ve oyuncaklarını alıp götürmek lazım.


kedi ve köpeklerimiz eksik olmaz bilirsiniz.


Kiralık karavan diyince bizde sandık ki bildiğimiz karavan. Bu tarz mış. Hep orada duruyor siz de kiralıyorsunuz.


Bu seneye kadar yakında ki Yücelen Hotel e aitmiş. Şimdi Hizmet Vakfı yada ismini doğru hatırlayamayabilirim, Muğla ya bağlı vakıfa geçmiş. Şimdi bakım yapıyorlar ki bence gerekli, sonrası bakalım belki kalınır bir gece. Gerçi ev buradayken biryerde kalmak bize garip geliyor ama alışacağız herhal.


Tüm kıyıda, kaynak su çıkışı var. Kabarcıklar süper görünüyor. Yaz mevsiminde suyu serin mi yapar acaba bu kaynak suları.



Gelecek sefere bir küçük şişe z.yağı ve limon, kestaneler çıkartılacak ve yenilecek. Kulakların çınlasın Bozcaada Ümit ve Sonja, Özlemaki.


Deniz yıldızı nı seçebildiniz mi, ah ''go pro'' olsaydı. Teşekkür ederiz kardeşim, sponsorumuz.
''Çubuk'' alınca bunları da çekebileceğiz. Hele, Yaz mevsiminde şnorkelle, oohhh hayale bak. süper.




Ver patini oğlum, hoop. Kuzu.




Renkler, benim gibi bir renk körü için bile muhteşemdi.
Yaz olsa cup yapsak, saatlerce snorkel yapsak akşam da evimize dönsek, tabi yemek yedikten sonra, bidaaki sefer Orfoz adlı rest. deneyeceğiz.



balıkları görüyormusunuz :-)


ya bu şirinleri. Ada yapıştı teyzesine, özlemiş.




burada kendimi snorkel yaparken hayal ediyorum.





bu hangi bitki bilmiyorum


Yaz ın mükemmel olacağını düşündüğüm cafe. Sonbahar da şöminesi de harika oluyordur.




Geçen sefer bu merdivenleri kaçırmışız.




böyle muhteşem bir küçük yere çıktı.
yine Yaz mevsimi ve yüzmeeeek.







Ve çıkış, Ada bize dönüp, Come oooon dedi ama ne deyiş. Vallahi gurur duyuyorum kendimle.
Haftada bir İngilizce derslerimiz de başladı.
Dün sessiz film oynadılar, pek eğlendiler.
Bi de benim birtürlü telafuz edemediğim boncuklar kitabını okuttum, sağolsun Marie ye.


bu güzel düzenleme Yaz - Kış orada olan karavan ın bahçesinde :-)


bahsi geçen karavan. Süper değil mi??


Bir diğer sahil. Beton dökmüşler diye üzülüyorum ama... tadından yenmez olmuş.


heryer kişniş.
Ada da öğrendi.





Miniş heryerde. Sağolsun auntie. Konsepte uygun miniş almış.


Miniş düştü, denize düşse hiçşansı yoktu :-)


mutlu son.


pek şirin değil mi.




Cadı.



Doğa. sanatçının kendisi zaten.




Akyaka tarzı. Tarihsel bişi değilmiş. Bi usta gelmiş ( kesin gayrimüslümdür) ve bir iki ev yapmış, beğenen diğerleri onu takip etmiş ve iyiki öyle olmuş.

Al bana araştırmadan yazarsam böyle olur. Asortik bilgi iletmiş bana aynen aktarıyorum;

Halet Çambel(önceki gün kaybettiğimiz ünlü arkeolog) - Nail Çakırhan çifti, Nail Çakırhan'ın bozulan sağlığı nedeniyle doktorların tavsiyesi üzerine 1970'de Akyaka'ya yerleşti. Nail Çakırhan burada geleneksel mimari özelliklerini günümüz şartlarıyla buluşturan ve çevre ve doğayla bütünleştiren bir ev inşaatı gerçekleştirdi. Ardından arkadaşlarından, özel kişilerden ve turizm işletmelerinden benzer evler yapması için teklifler aldı ve alanında bugün Akyaka Evleri diye bilinen ekolü oluşturdu." diye kısa bir bilgi ama Nail Çakırhan Ula'lı yani zaten o eski evlerden doğan kültürden biri ve sadece o kültürü yaşatması dolayısıyla bile çok özel biri benim için :) Bu arada bir gün Muğla'ya giderken Ula'dan geçmenizi de tavsiye ederim.

Buraya yazmamıştım ama Ula da gelecek planımız da.

Aklıma gelmişken İztuzuna ve Fasalis e hotel yada başka birşey yapılmasını kesinlikle, katliam olarak kabul ediyorum. Lütfen takip edip imzalayın.



Bu da koyu renklisi.


Şömine ve kızım. Yine Nadir in yeri ndeyiz.





keyf.


eksik kalmaz.



ve gece. Kısa bir yürüyüş yaptık nehir kenarında bir hotel keşfettik. Görülmeli Ottoman Palace.
ve Ottoman Konak tam da Azmak ın üstünde. Bahçe süper, dekorasyon ve mimarı süper. Bu aralar 150 Tl den başlayan fiyatlarla. Yukarıda ki link te daha ekonomik fiyatlar :-)


Eve dönüş, şömine soba keyfi ve cuup yatak.

Kalın sağlıcakla
Şömine den bıkmayan anne

6 yorum:

gülay dedi ki...

Bayılırız ailecek Akyaka'ya.Talya henüz bir bebekken ve o henüz dünyada yokken favori mekanımızdı Akyaka ve Yücelen Otel.
Özlemim depreşti yine Çiğdemim :)
O minişli fıstığı da öperim....

ayak izleri-sevgi dedi ki...

ay süper bir yermiş..resimlere bayıldım.. nasılda huzurlu görünüyor..

Asortik Krep dedi ki...

"Halet Çambel(önceki gün kaybettiğimiz ünlü arkeolog) - Nail Çakırhan çifti, Nail Çakırhan'ın bozulan sağlığı nedeniyle doktorların tavsiyesi üzerine 1970'de Akyaka'ya yerleşti. Nail Çakırhan burada geleneksel mimari özelliklerini günümüz şartlarıyla buluşturan ve çevre ve doğayla bütünleştiren bir ev inşaatı gerçekleştirdi. Ardından arkadaşlarından, özel kişilerden ve turizm işletmelerinden benzer evler yapması için teklifler aldı ve alanında bugün Akyaka Evleri diye bilinen ekolü oluşturdu." diye kısa bir bilgi ama Nail Çakırhan Ula'lı yani zaten o eski evlerden doğan kültürden biri ve sadece o kültürü yaşatması dolayısıyla bile çok özel biri benim için :) Bu arada bir gün Muğla'ya giderken Ula'dan geçmenizi de tavsiye ederim.

Karyatid dedi ki...

Kardeşim, Enişteaaa ve Ada Karal , sizi pek çok seviyim biliyi misiniz:) gene geliciiimm:)

öptüm

kardeşinn

emreyle hayat dedi ki...

gerçekten de süper resimler benim de gidesim geldi :) bu arada benim yeni bir blogum var, göz atmak istersen http://ilknurolmez.blogspot.com/ harika pastalarım , akibe alırsan sevinirim :) istersen instagramdan da takip edebilirsin http://instagram.com/pastaandpasta

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

Süpeeeeer