29 Ocak 2014 Çarşamba

Zencefilli, tarçınlı kurabiye, Thcibo harf yazma aparatı ile

Merhaba,

Bu aparatları epeyidir istiyordum. Yaprak sağolsun getirdi. Şimdi indirinde 9.90 koşuuun.
Bence süper bişi, çok eğlenceli ve pratik. Hani neredeyse ben niye daha önce düşünemedim diyorsunuz.


Bir süre çözemedim, hatta kesme işini yanlış anlayıp bir harfi boşa harcadım.
Ama sonuç süper, hem biz hem Ada çok eğlendi.


Önce ters Ada.



Ve sonra diğerleri tamam, gibi :)



Çıkan kartonlardan Ada kız ın yaratıcılığı.


Ah foto patlamış ama Karal ların kurabiyeleri.
Selma sende belki bunları çukulatalar için kullanabilirsin. Ne de olsa sevgililer günü geliyor.



Bu da yağmurdan sonra, yan taraftaki gölümüz. İşte tam bu yüzden o arazide ekim, dikim yapamıyoruz. Yani birtürlü permakültür e giriş yapamıyoruz. Koyduğum, kompost için artıklar bazı yerlerde yüzüyor. Acınası halimiz.

Nermin in zencefilli tarçınlı kurabiye tarifi;

2 adet yumurta, bir su bardağı toz şeker,bir su bardağı istediğiniz bir yağ, ben tereyağ erittim ( gülme Pelin) 2 tatlı kaşığı toz zencefil, 1 tatlı kaşığı tarçın, 1 kabartma tozu, 1 vanilya ve aldığı kadar un.

Yumurta ve şeker çırpılır, içine yağ azar azar eklenir, diğer tarafta 1 bardak una, diğer kuru malzemeler ve istenirse portakal kabuğu rendesi veya ceviz katılabilir, sonra karıştırıp kulak memesi kıvamında bir hamur. Oklava ile açılır ve kalıp yada çay bardağı ile şekillendirilir. Fırın 180 dereceye ayarlanır ve 12-15 dk pişirilir.

Afiyet olsun.
Teşekkürler Nermin.

Neşeli anne



5 yorum:

emreyle hayat dedi ki...

bende harf kaşesi vardı da başka şeyler bakayım dedim ama kaçırmışım sanırım, spor kıyafetleri var bu hafta :(

AdanınAnnesi dedi ki...

merhaba bende bir Ada annesiyim :)
sizi bulduğuma çok sevindim
izlemeye almak istedim ama izleyici gadgetiniz yok
sevgiler....

Ozlemaki dedi ki...

tüh! ki sıkça uğrarım, kaçırmışım demek...online var mıdır acaba? bi bakayım hemen.

bilge ve annesi dedi ki...

Ne kadar keyifli bir bloğunuz var, artık sıkça ziyaretçinizim:))

Asortik Krep dedi ki...

Nerdesin komşum ? :)