14 Şubat 2012 Salı

Iyi Cüceler - Lego

Merhaba,

Bugün Iyi Cüceler kitapçısında, kitap okuma aktivitemiz vardı.

Sabah kahvaltımızı ettik ve yola çıktık. Otobüs bekledik ama gelmedi biz de dolmuşa bindik. Maltepe - Caddebostan 9,5 Tl verdik. Otobüs kaç Tl. bilmiyoruz. Acaba iki kişi ücreti mi ödedik. Bir de kızım gürültü yapıyor diye bir bey ile kavga ettim ve sonra Caddebostan da dolmuştan indik. Tam zamanında Iyi Cüceler e vardık.

Link;  http://www.iyicuceler.com/

Iyi Cüceler el değiştirmiş; artık Zeynep ve Birand idare ediyorlar kitapevini, daha önce de Mado nun sokağına taşınmışlardı. Her değişiklikte bir hayır vardır. Umarım işleri açık olur, bol para kazanırlar ve haftaarası bol aktivite yaparlar.

Biz bugün kitap okuma aktivitesine katıldık. Kitabın adı '' Bil Bakalım Seni Ne kadar Çok Seviyorum''  Fiyatı 15 Tl. Internet te daha ekonomik bulunabilir. ( 12 Tl civarı)

yani günün anlam ve ehemmiyetine uygun bir kitap. Birand abla da çok güzel ve hareketli okudu kitabı. Okuma sonunda da çocuklar kendilerinden geçerek boyama aktivitesi yaptılar, eller kollar dirseklere kadar boya ama çıkardıkları işler çok güzeldi.

Okunan kitabı ( zorunlu değil) ve iki kitap alarak ve şemsiyemizi orada unutarak çıktık İyi Cüceler den.
Ada orada oyalanır, kitaplara bakarken ben de bayağı bir kendi kitabımı okudum, rahat, küçük berjer koltukta. Ohhhh....

Çıkışta hava bayağı bir soğumuştu, Ada nin şapkası da çantamda zannettim, araba da kalmış, e ne yapacağız. Benim şapkamı ona verdim, ben dondum. Sonra Tchibo da yağmur şapkalarında acaip indirim vardı 6,95 e Ada ya bir şapka aldık. Sonra da çok beğendiği pembe kulaklıkları. Yolumuzun üzerinde ki Lego mağazasına girdik ve Ada epeyi de orada oynadı ve ben de kitap okudum. Ada nın istediği lego daha ithal edilmemiş yada gümrükte bekliyormuş. Yurtdışına çıkacak olanlara duyurulur.

Daha kapıdan girer girmez, takıldı kitaplara.

Hangisine önce baksam.

Kitap okuma bittikten sonra yaptığı aktivite.

Eller, kollar, gömlek, süeter byeee..

Herkes gitti, Ada diğer bölümde.

Bakarmısınız ilgiye, umarım büyüyünce de kitaplardan aldığı haz kaybolmaz, artar.

Ilgili ve sevecen anne Eren.

Eren ve güzel kızı Ege. Ada ile epeyibir oynadılar. Annesine kitabı okutuyor o arada ilgisini çeken başka bir kitap buluyor. Eren soruyor, ne oldu Ege, cevap hazır, onu sen kendine oku, ben bunu buldum.

Umarım tekrar görüşürüz bu sakin anne ve kızı ile.

Ortadaki havuzda lego lara ulaşmaya çalışan kızım.

Kitapkurdu anne Çiğdem. Yanda ki Ada nın yeni şapkası. Yağmurlu günler için.

Lego, tabiki zamana uymuş, bilgisayar oyunlarıda var. Ada keşfetti, hemde bugün yenibir tarz ''mouse'' kullanmayı öğrendi.

Rapunzel kulesi.

Hımmm şimdi ne yapsam acaba.

Rapunzel kulesi 2

Bilgisayar olmadan olmaaazzz..  Burası Lego satan mağazanın üst katı. Geçen ona lego alırken görmüştük. Kaçırırmıyım Ada yı da götürdüm. Epeyi bir vakit geçirdik orada.

Çıktığımızda karnımız acıkmıştı, e .. Cadde de abuk subuk şeyler yiyip, çok ödeme yapmayalım dedik ve ver elini dolmuş ve Bostancı, köfteci Şükrüüüü. Ada kız çok güzel yürüdü benimle maşallah. Kendisine teşekkür ettim.

Köfteleri götürdük. Ada ya yarım ısmarlamıştım, maşallah kızım yarım porsiyon daha götürdü. Dışarıda yemeyi seviyor Ada.

Dururmuyuz, yeni aldığımız yazmayı öğreniyorum adlı kitabımızı açtık. Sadece üstünden geçiyor kalemle ve sonra silip tekrar yapıyor. Bu kitap bir çeşit seri çünkü daha önce çiziyorum, öğreniyorum olanını almıştık . İşbankası yayınları ve fiyatı 12 Tl.

O kadar acıkmıştım ki e saat neredeyse 16,30 du, önce gelen piyaza birmilyonmetreküp tuz atarak yedim. Hepsini değil, o kadar da değil yahu.ne yaptınız beni.

Kitabımızın ve heyecanlı kızımın resmi.

Bu da köftemizin resmi.

Ara ara ketçap a izin var. Kıymetli ketçap ayrı yerde.

Kızım götürüyor, maşallah.

Ketçap da ketçap. izin versem hepsini bitirecek.

Üzerine açık ve limonlu çay. Offf ne gitti. İki tane içtim valla.

Adresi de var. Erken saatte giderseniz nefis ciğeri de var.

Kızım çalışıyor. Aman ketçap yanında.

Hesabı ödedik ve merdivenlerde neredeyse yuvarlanarak indik. Şükrü nün merdivenleri çok dar ve dik. Tehlikeli, dikkatli olunuz.

Tren ile dönelim dedik ve orada burada oyalanan Ada ya, treni kaçırırsak fena dedim. O anda tren in sesini duyduk ve merdivenleri koşarak çıktık, çıkarken anne özür dilerim dedi tatlı kızım, koş kızım özürdilemeyi bıraaak. O ara şapkamız düştü, bir abi şapkayı verirken, akbili bastık ve diğer abi tren in kapısını tuttu ohhh trendeyiz. Bir sonraki tren çok kalabalık olabilirdi.

Sakin sakin yürüyerek ve hafif üşüyerek sıcak evimize vardık. Hava yine soğudu haberiniz olsun.

Yarın mı, yarın Batuvanlara gidiyoruz.
Perşembe yeni tv ve süt günü evdeyiz, akşamına cimnastik var. Cuma programımız yok gözüküyor.
Bakalım.

Bir kitap daha aldık 5 Tl. Bence yararlı, nasıl çizim yapılmasını  gösteren, bence değişik  bir kitap; adı;  Parmak boyası ile sanat etkinlikleri, Çizelim. Yazarı; Reza Hemmatirad. Erdem yayınları. Internette 4,20 Tl  civarı.

Gezenti ve vizyonu açık anne Çiğdem ve kızı Ada.