17 Ekim 2011 Pazartesi

Çukulatalı Pastaaaaaaaa ve soğuk

Merhaba,

Sabah 06.30 da kalkış. Cem e menemen sonra dooru adım. 35 dk. spor. Sonra duş ve 08.05 te fincanım ve ben kitap okumaya oturdummm o anda sevgili kızım geldi ve günnnaaayydııın.

Sonramı, mercimek yemeği, bulgur pilavı ve tarhana çorbası. Yemek faslı tamam. Gün bizim. Canan geldi, sohbet muhabbet. Ve o gittikten sonra bizde pazara gittik. Evden çıkmadan Ada ya paltosunu, şapkasını ve benim eşarbımı taktım ve kendi kendime dedimki Çiğdem abartıyorsun.

İyiki abartmışım. Dışarısı öyle soğuktuki Ada üşüdüm dedi. Ve pazardan çorap alıp eline geçirdik. Yani eldiveni almadığımıza pişman olduk. Daha iki gün önce süperdi hava yaw. Donduuuuk. hele ben yeni kısa kesilmiş saçlarımla takırdadım. Yani demem o ki hızlıca bir pazar ziyareti oldu. 

Ne mi aldım. Üzüm, 7 kilo. Pekmez yapıcam pekmez. Pekmez toprağınıda İpekhanım çiftliğinden aldım ne habeeerr. :-)

Deneyeceğim ve o zaman tüm çocuk anneleri pekmezlerini benden alabilirler. Gönül rahatlığı ile. İnşallah yapabilirim. Hedef şeker yerine pekmez kullanmak.

Mandalina, kara turp, nar,kereviz ve hoop eve.

Evim, evim güzel ve sıcak evim. Allah olmayanlara, ulaşamayanlara sabır ve güç versin.


 Cem, Ada ya , ''Hello Kitty'' diye bir dergi almış. Tüm sayfalarına daha bakamadık ama tarif sayfasında ki şiş meyveleri Ada yaptı. Adam başı iki şiş yedik afiyetle.


Acaba nasıl yapsam. Şiş başı kaç meyve. ada kız ve babası faliyette. :-)



 Geçen akşam, biryererlerde kalan ve meraklı Minik ten çıkan bir başka faliyet. Kesip biçip ''fotoğraf makinası'' yaptık. Itiraf ediyorum, çok başarılı olamadık. Ama amaca ulaşıldı, kızımla eğlendik. Sonra Ada fotoğraf makinası ile aile resmimizi çekti hemde otomatik olarak. Koydu masanın üstüne ve koşarak geldi kareye katıldı. Sonra da parmağı ile itip ekranda çektiği hayali resimleri gösterdi, iyimi. I pod veya I phone daki gibi. Bu arada ilgili kişiye de rahmet eylesin.


Öneriler üzerine pazardan kara turp aldım ve içine bal koydum. sabaha Ada ya içirebilirsem ne ala. Olmadı ben içerim. Sağolun varolun arkadaşlar. Tarif için teşekkürler hintcevizi http://hintcevizi.wordpress.com/ ve adsız. Yarın sabah hedef içindeki balı içirmek değil mi?? Turpuda ben yerim ehi..


Bugün Ada ya üç kitap okudum.Birincisi; Puss in Boots. ( Çizmeli Kedi )  Cd side var. Bugün Ada onu değil beni dinlemek istedi. Olsun benim telafuzumda dinleye dinleye onlara benziyor. Bu cd Avustralya aksanı. Sağolsun hala Yeşim, Suna Anne ve Zekiye anne.


İkinci kitap, Hereos Gang, Kahramanlar çetesi. Bu kitabı Türkan Saylan Kültür Merkezinde gittiğimiz ücretsiz bir tiyatro etkinliği sonrası yine ücretsiz dağıtmışlardı. Yaşasın Maltepe belediyesi. Yaşasın Sn. Zengin. Kitap sanki Türkçe den İngilizce ye çevrilmiş gibi ama olsun güzel.

Caillou, lunaparkta. Normalde ben Ada ya Türkçe kitap okumuyorum ama istisnalar oluyor tabi. Genel de Türkçe kitapları okuyup daha sonra yapabildiğim kadarı ile çeviriyorum Ingilizce ye. Kelime dağarcığı artıyor fenamı. Bu kitabın, çıkartmalarını içinde unutmuşuz. Ada pek sevindi. Heryere yapıştırıldı tabi çıkartmalar. :-)



Yaprak gelmişti dün akşam. tatlı istedi. Yok. dediki yaw her haftasonu sizin evde olurdu bişeyler. Olurdu ama bu haftasonu tembelliğim üstümdeydi. Aklıma düştü, bari bugün yapayım dedim. Ve aşağıda ki tarifi uyguladım. Süper oldu süper. Tam ağzımızın tadına göre. Belgin im senin yaptığın browni gibim oldu. Kızlar bana geldiğiniz ilk gün bu yapılacak ona göre hatırlatın bu yaşlı kadına.



 Üstten görünüş. Tamam ince bir dilim yedim ama süperdi. tartılma işi yarına kaldı. Rejim 15 gün oldu bakalım kaç kiloyum. Ada bayıldı bu keke.


Tarif bu kitaptan. Bir ara Fisun hanım tv de program yapıyordu ve çok güzeldi. Herşeyi çok basitleştirerek anlatıyordu. Ben evde ekmek yapmaya Fisun hnm dan sonra başladım. yani benim için öncesi ve sonrası var.
Bin kere teşekkürler, tanışmak kısmet olmadı. Kitabı yayınlandığında hemen aldım ama fiyasko. Tarifler çok güzel ama kim hazırladıysa kitabı çok özensiz. Cümle düşüklükleri, tarif eksiklikleri filan. Bence Fisun hnm ı harcamışlar. Ayrıca hemşerim. Malatya lı.
 

İsme bakın isme. Çikolatalı Pasta;



Malzemeler;

4 adet yumurta
1 su bardağı tozşeker
1 su bardapı un
1 su bardağı nişasta
1 paket kabartma tozu
1 çorba kaşığı kakao
1 paket vanilya ( ben öz vanilya kullanıyorum)

Kreması için,

3 adet yumurta
1 çay bardağı toz şeker ( ben yarım su bardağı kullandım)
100 gr bitter çukulata
1 poşet krem şanti ( süt kreması kullandım)
1 çay bardağı süt ( ben biraz az kullandım)

Üzeri İçin;

6 adet bisküvi
1 çay bardağı krema
50 gr bitter çukulata
1 çay kaşığı kako

Üzeriiçin kısmını ben yapmadım.

Hazırlanışı;

Bir fiske tuz ile 4 yumurtayı çırpın. Tozşekerle birlikte iyice kabarıncaya kadar çırpaya devam edin. Un,nişasta, kabartma tozu, vanilya ve kakao ekleyerek yumurtalı karışıma ilave edin ve iyice karıştırın. 25-28 cm çapındaki kalıba dökün ve 170 derecede 45 dk pişirin. Ben borcama yağlı kağıt serdikten sonra karışımı döktüm. Çıkarması kolay oluyor. Kreması için, yumurta ve tozşekerini çırpın, çikolatayı benmari eritin. Kakaolu kremşanti ile ( ki ben kaymak ve süt,kakao yaptım) bir çay bardağı sütü çırpıp yumurtalı malzeme , kremşanti ve çikolatayı bir kapta karıştırın.

Keki çıkarın. Ortadan ikiye kesin ve arasına kremadan sürün veya yayın. kapatın hertarafına kremayı yayın. sonrada yemeyin yanında yatın. Afiyet olsun.

Kendi yaptığı pastayı çok beğenen anne Çiğdem


14 yorum:

sezobigo dedi ki...

öncelikle maşallah nasıl erken kalkabiliyorsun bir türlü kıvıramadım erken kalkmayı paşada benden aşağı kalır yanı yok çıkmıyoruz bu soğuk havalarda yataktan(sanki yazın çıkkıyorduk da:)
ooo menü süper tam kışa yakışır olmuş:)
(bende havayı düşünereek tavuklu şehriye çorbası yaptım sanki tam havaya uygun gibi geldi:)

eşim de bugün 2 kez arayıp dikkat edin çok soğuk deyip durdu sanki bir yere çıkacak lüksüm varda:(
(oğlum küçük evim merkeze uzun vs vs)

pekmeze bizim paşa bayılıyor ama hiç yapmak aklıma gelmedi nedense.imrendim seni .toprak işi belkide hiç aklıma getirmeme sebepti bilmiyorum(buda kılıfım olsun:))

çok şükür ki dediğin gibi sıcak bir ev sağlıklı çocuklarlara sahibiz şanslıyız şanslı:)
pastan da çok güzel görünüyor ama yapmam bilyorum çoğunu ben yiyueceğim çünkü:)
çok uzattım galiba:)

mine dedi ki...

çukulata kelimesini görünce radarlar hemen harekete geçip iz sürüyor sayfada aranıyor bulunuyor e aşkolsun hani bize deniyor sonra günlük sahibine : )P
şimdi çay demlemişim bir güzel yanına ahh ahhh, tamam o zaman ben de dondurucuya attığım kurabiyelerden alırım 10 dakikada tamam : )P
şaka bir yana gene çok şeker bir gün geçirmişsin Ada kızın faaliyetleri de çok keyifli, okula başlarken şakır şakır konuşacak ingilizceyi anlaşılan
ya sorma bütün gün kırıklıkla geçirdim ya yok benim aram soğukla ne olacak bilmem pekmez yaparsan süper olur bir de akçaağaç şurubunu denemek istiyorum şeker yerine öneriliyor her yede neyse metro samsuna geliyor yakında bulabilirim sanırım oralarda hayırlısı...
güzel, keyifli, bol aktiviteli bir hafta dileklerimle...

Ahu dedi ki...

Ne kadar basit görünen bir pasta. Lezzetlidir de bu :) Eline sağlık Çiğdem'cim. Darısı başıma. Bugün ben de yapsam ne güzel olur.,

hintcevizi dedi ki...

Turp tarifi tam olmuş..Turpun biraz sulanması gerekiyor o suyla birlikte bal içiliyor. Faydalı olur umarım. Ada kıza ingilizce kitap okuman da güzel bir düşünce :)

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis tam benlik :)))
ellerine sağlık canım

Oglak Kizlari dedi ki...

Sezobigo,

Süper yorum. Paylaştığın için teşekkür ederim. Benim ev merkeze yakın, bizim için koca bir lüx.

Dur canım, pekmezi daha yapmış diilim. Niyet ettim sadece.:-)

Babalarda iyiki var.

Amin.

Şükreden anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine cim,

Ver bakiim sen adresini bana.
ckcigdem@yahoo.com.

Akçaağaç surubu nasıl yapılır acaba. ah bi Dalyan a gitsem. Sanki oralarda daha kolay olacak. Kendimimi kandırıyorum.

ah keşke yakın olsak da pasta sana da yollasam. süper, süpr.

Bugün dışarı çıkmak yoook.
Bırrrr...

Organik anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Ahu,

Basit,ama el oyalıyor tabi.
Basit.basit.
Yap, hemen yap. eskiden bu kadar çok yumurta olunca yapmazdım ben tarifleri fakat şimdi Ada yumurta yemiyor diye yapıyorum.

Hilekar anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Feride m,

zaten ben ada ile son üç senedir İngilizce konuşuyorum. Biryerlerim çatlıyor ve hersöylediğim doğru gramerli değil ama olsun. Dvd ve tv yi de İngilizce seyrediyor.

Biraz önce içirdim. Anne bunu senin içtim yoksa çok kötü diyor zilli.

Ziili kız annesi Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Hande cim,

Teşekkür ederim.
Sen de yap, çok güzel oldu.

ıslak kek seven anne Çiğdem

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

hem evdesin hem erkek kalkıp birsürü iş yapıyorsun :)
imreniyorum sana ;)

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

harika görünüyor pasta.. meyve şişleri de süper görünüyor..

Oglak Kizlari dedi ki...

Bahar ım,

Imrenme, bidaha kalkamadım. Ehi...

yarın Hatice hnm gelecek mecburen tabi.

Tembel anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Emine,

Tavsiye ederim yap cici ye.
Bayılıyorlar.

Değişiklik seven anne Çiğdem