4 Ekim 2011 Salı

Zebra kek ve Tekme turşusu.



Merhaba,

Şimdi sizce bu süper bir fikir değil mi??  Altına da Ada 5 yaşındayken v.s yazılıp duvara asılamaz mı yani Teşekkürler Inciminci. Buyrun link;


http://www.inciminci.com/?p=1522

Bir önceki yazımda '' Kakalı Boğa'' başlığını kullanmışım ama açıklamayı unutmuşum.
Cumartesi günü d.gününe gittiğimiz Ada nın arkadaşı Güney, peri elbisesini giyip, sihirli çubuğunu alıyor ve herkesi sihri ile ''kakalı bOğaaa'' yapıyordu. Çok şekerlerdi çok.


Hani geçenlerde bir '' Zebra lı kek'' tarifi vermiştim. İşte onu bizzat ben denedim. Sonuç mu; tat süper ancak şekil meziyet istiyor. Buyrun resimlere bakınız. Hatırlatma için link; ;http://makarnacik.blogcu.com/kekler



Kek hamuru ikiye ayrıldı.

 Kek kalıbı güzelce yağlandı. ( Tariş sızma )



Bir kepçe beyaz kek hamuruuuu, bir kepçe kakaoluuu.


Piştikten sonra. Ortası geç pişti. Son 15 dk 100 derecede geçti.


Dıştan görünüş.

Ve kesilince.

Tadı çok beğenildi. Amma şekil orjinalindeki gibi olmadı. Birtek Ayşegül, kek işte dedi ama oda çok becerikli ben napiim. :-)


Dergi yine süper. Alın ve mutfak kütüphanenize ekleyin derim. Ellerine sağlık.



Kışlık balkon düzenine geçtik. Yani, masa yana çekildi, sandalyeler yatak odasına ( Cem Kızıyoo)
Kızım da boş yer buldu, mutfağı ( sağol Aydan) ddooorrru balkona. Mobilyalarda cam kenarına dizildi, aman bi eğlendi, bi eğlendi. Solda ki de annemin taaaa Kuşadası ndan taşıdığı Melisa. Tutar umarım. 

Gerçi Canan ın kahvaltıya geldiği gün Yaz lık düzene döndük. havalar ısınacakmış öölede kalsın. Ohhh sefam olsun.


Geçen haftalarda birgün, Nurhayat ı ziyare ettik. Yazamadım maalesef. Oysaki değişik birsürü tarifi vardı. Ekmekten, herkatında ayrı bişiy olan bir pasta, mercimekli köfte, kızımın bayıldığı kahveli tiramusu ( Zebra keki yedi ama diyoki, Nurhayat ın pastası  gibi yap annecim) ve tekme turşusu.
Hemen tarifi vereyim, Nurhayat a selam diyelim;

1,5 Lt pet şişe. Evvet pet şişe. İkinci denemede camda yapacağım.
Taze biberleri dilim dilim kesip, şişeye dolduruyorsunuz. Bu kısmı bizde Ada Karal üstlendi.
Şişe dolunca, üstüne bir huni ( daha geçen seneye kadar honi diyordum :-)) ve içine bir yemek kaşığı toz şeker ve bir yemek kaşığı tuz, daha sonra bir yemek kaşığı zeytinyağı ve yine bir yemek kaşığı sirke. Üstünede 5-6 diş ezilmiş sarımsak ve ağzını kapatım, hergün sarsalım. Bir haftaya bilemedim 10 güne hazırmış. haydi bakalım.


Ada kızın elleri tam bu işe göre. Sanmayınki işi sonuna kadar götürdü.


Bööle bişi oldu, gelen giden tekmeliyo. Cem de diyoki, eğer o şişe patlarda , sarımsak kokuları halıya sinerse vay halinize. Ehi..  dedim bende. Bizde titiz olan Cem.

Kalan biberlerde dooru buzluğa. Kışın hem tadı güzel oluyor, hemde pizzalar için hazır oluyor.




Bu kitapta durup duruyordu kütüphanede. Elimde mantar var, tavuk var. 

 Bu tarifi buldum. Bence harika oldu. Biliyorum yeter diyosunuz, e peki bu tarifi sadece isteyenlere göndereceğim o zaman. Ama belirtmeliyimki, adaçaylı, biberiyeli ve daha nelerli tavuk bir harika oldu. Linguini olmadı, Cem sadece çubuk makarna yer. Böyle söyleyince Cem demez mi, önüme LINGUINI koydunda yemedimmi. :-)

Daha sırada mandalinata var yahu. Bi duriim ben.


Hamarat anne Çiğdem







12 yorum:

sezobigo dedi ki...

hamarat ki ne hamarat kek,turşu maşallah:)ayyyy turşunun tekmeliyiş ve üzerinde dönen muhabbete çok güldüm hatta gece 10:30 oğlum uyanır diyede korktum:))
isterim niye olmasın tarifi sen yayınla istemeyen almaz:)

mine dedi ki...

helal olsun hamarat anne... yalnız bayıldım bu tekme turşuya ...
balkon kapalı gibi neden kaldırıyorsun kışın masa ve sandalyeleri ? sofra ve lezzet dergileri her ayın olmazsa olmazları iyi oluyor gözümüz gönlümüz açılıyor anneme hadi bunu da dene demek için fırsat çıkıyor : )))

Oglak Kizlari dedi ki...

Sezobigo,

Bayıldımmm gülmene. Insanları güldürmeyi pek severim.

Oğlun da mutlu mutlu dönmüştür yatağında. Iyiki varlar. İyiki doğurmuşuz.

Tarif yakında gelir o zaman.

Mutlu anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine,

Kıçım kalkar bak.

Bakalım olacakmı turşu.

Balkon kapalı evet ama küçük, Kış güneşinden daha fazla yararlanmak ve oraya kocaman bir rahat koltuk atıp kitap okumak pek keyifli oluyor. Masa ortadayken mümkün diil ööle keyf yapamam.

Lezzet ve Sofra bende bayılıyorum.

Keyf p.. anne Çiğdem

Belgin dedi ki...

Çiğdemim ben tekme turşusundan bir kavanoz yaptımda yedim bitirdim. Benimki 5 günde oldu.Harika oluyor. ben çok sevdim.
Bizdede en çok tekmeyi Cüneyt attı :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Belgin im,

Ne haber.
Görüşemedik.

Demek tekme turşusu cam kavanozda da oluyor. Süper haber. 5 gün ha. Vayyyy vayyy çantaya bak.

Öperim.
Reklamcı anne Çiğdem

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

ya ne güzel fotoğrflar bunlar. zebra keke bayıldım çok güzel anlatmışsın.ellerine sağlık.


Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Oglak Kizlari dedi ki...

Afiyet olsun Leyla'm.
Trabzon, Trabzon...

Şakşakçı anne Çiğdem

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

anam sen hiçmi oturup dinlenmezsin :)

makarna sever olarak merak ettim tarifi :D

asli@b dedi ki...

Linguini tarifini bekliyorum Çiğdem'cim, bir de tabii bu haftanın film yorumunu :) Tekme turşusu bu kadar kısa zamanda olması da süpermiş bu arada, ellerine sağlık...

Oglak Kizlari dedi ki...

Bahar,

Çok mu geziyorum ki.
Sevindim.
Ehi..

Tarif geliyorrrr..

Gezenti anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Aslı m,

Tarif geliyorrrrr.
Yorum da azzz sooonraaa...

Du bakalım tadalım tekme turşusunu da, görelim ne olacak.

Deneysel anne Çiğdem