22 Kasım 2012 Perşembe

Ölüm uykusu / Mientras duermes


 Iyi akşamlar,

Aman ne ıslandık bu sabah. Sucuk gibi yada bundan yıllar evvel anneannemin eski alaturka tuvaletinde gördüğüm, cumburlop deliğe atlayan sıçan gibi.

Yağmur yağmaz canım diyerek şemsiye almadan çıktık yürüyüşe. Bir başladı, aman canım geçer dedik, hoop hızlandımı, hemen çantamın altından yağmurluğu çıkardım ve başladı herkes gülmeye, Allah iyiliğini versin, bizde zannettikki kendin için yağmurluk çıkarıyorsun. Dedim ki aaa çantam daha önemli, içinde herşey var. Böylece ilk defa sırt çantamın  yağmurluğu da test edildi ve sınıfı geçti.

12 bin adımımızı tamamladık bugünde. Yarına ayakkabılar kurumaz.
Yolda karşılaştığımız annem şemsiyesini verdi ama onu da küçük kıza verdik. Zaten rüzgar herkesi ıslattı. Annem. Sağolsun.

Öğretmenler günü için hediye işlerinide hallettik. Hazırız.

Ada kızı almaya gittim bugün okuldan, Emine hanm seslendi, Adaaaa hadi kızım annen geldi, içeriden şöyle bir ses geldi '' Ammaaannnnnnn'' . Görücem onu ben seneye, dersler başlayınca.

Geçen akşam yine şaşırtıcı ve hislerimizi donduran bir film seyrettik. Şiddetle tavsiye ediyorum, seyrediniz.

Cesar adında bir kapıcımız var ana noktada, mutsuz bir varlık, mutsuzluğunuda paylaşmak istiyor insanlarla, özellikle mutlu olan insanlarla  !!
Nasıl yani oluyorsunuz ve beyfendinin yöntemleri size acaip ilginç, soğuk, ruhsuz ve hayret uyandırıcı geliyor. Koltuğa mıhlanıp kalıyorsunuz, zaman zaman yok artık diyorsunuz. Diyaloglarda çok güzel ve bence senaryo çok zekice kurgulanmış sıralanmış.


Ölüm Uykusu veya orjinal adıyla Mientras duermes.
2011 İspanyol yapımı,
102 dk mış.
Yönetmen Jaume Balaquero,
Oyuncular; Luis Tosar, Marta Etura, Carlos Lasarte, Tony Corvillo...

 Luis Tosar



Marta Etura


 Carlos Lasarte

Carlos Laserte, filmde beni oynuyordu sanki, haliyle bayıldımm.
Gerçi filmin sonunda kahramandan okkalı bir cevap aldı ve arabası helak oldu o ayrı.

Diyalog şöyleydi;

Şimdi mutlusun değil mi piç kurusu?
Cesar: Aslında değil Henüz değil.....

ve sonra bişey oldu ki, anlatama. Dedim ya seyrediniz ltf.


Senaryo, Alberto Marini




Son aylarda çok güzel İspanyol filmler izliyoruz. Kore filmlerine şaşırdığımız gibi. Yani demem o ki, Ispanyol ve Kore filmleri festivallerde kaçırılmamalı.


Menü mü; Sarma ve tarhana çorbası.

Kalın sağlıcakla

Filmkolik anne Çiğdem

8 yorum:

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Fark yaratmasını bilen ideal bir annesiniz. Sizi tebrik ederim efendim.

Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

ikisatirdokturmelik dedi ki...

İzleyesim geldi, değişik geldi.
En kısa sürede izleyeceğim...tenkyu....svg....

Oglak Kizlari dedi ki...

Merhaba,

Recep bey, beni şımartıyorsunuz. ( Bu da Türk Filminden oldu :-))

Sağolunuz varolunuz.

Sizlerde.

Mutlu anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

İktisat,

Bence çok seveceksin.

Kısaltma seven anne Çiğdem

Grace Happy dedi ki...

bu fılmı ızlemıstım bayıldım adım sayar alacagım bende bu ıs bole olmaz vala :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Grace,
bence alma, ben aldımda ne oldu, bikere kullandım, ha anladım yürüdüğüm yol 12 bin küsur. Tamam işte.

Ha bak, hani şu herşeyi gösteren saatlerden ise almanı tavsiye ederim, ben çok severek kullanıyordum, amma pil değiştirdim, oda beni değiştirdi. :-(

Film güzel ama dimi. İlginç.

Dur sana geleyim diyen anne Çiğdem

mine tozanlıoğlu dedi ki...

ya teyzem vermişti bize adım sayıcı günde ille belli bir sayıda adım atılması lazımmış ben de kullanamadım öyle kaldı geri verdik yani bizim adımlara göre ayar yapamadığımızdan oldu süper bir alet

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine,

Itiraf ediyorum. Kayınpeder im yaptı benimkinin ayarını.

Itirafçı anne