30 Kasım 2012 Cuma

Never Let Me Go / Beni asla bırakma - The İsland / Ada Film yorumu

Merhaba,

İzleyici sayım 188, hadi pamuk eller cebe. Aşırın beni şu 200 abonenin üstüne ltf.
Mersi, mersi. ( merci mi yazılır yoksa)

Dün akşam yine şeker gibi bir bilim kurgu film izledik. Bilim Kurgu demeye de binşahit ister ya neyse.

Never Let Me Go Poster

Neden mi böyle tanımlıyorum, çünkü hiç tahmin edemiyorsunuz neler olacağını. Filmin konusunu içeren ''konu'' yu aykırı öğretmen sınıfta çocuklara anlattığında, o çocuklar ne kadar duvara çarpmış gibi oluyorlarsa, sizde onlar kadar hareketsiz ve şaşkın kalıyorsunuz ekran karşısında.

Bir ara o kadar daldım ki, filmin başında biz seyircilere anlatılan  bilim-kurgu hikayesini unutup, eşime;  aman tanrım gerçek mi bu diye bile sordum.   Bilenler bilir, 5. sınıftayken, zengin aile çocuğu olan ben '' sucuk ağaçta mı yetişir '' diye sormuşluğum vardır. Annemin halini ve suratını tahmin edebilirsiniz sanırım.

İngilizler, öyle güzel anlatıyorlarki hikayeleri, o kadar güzel görüntülerle süslüyorlar ki, bence istisnasız hepsi festival filmi. Ve evvet 2011 Iksav da gösterilmiş.

 Başrol oyuncusunu hiç tanımıyorum. Carey Mulligan, bebek yüzlü güzel bir kız.




Carey Mulligan Picture

Yüzü tanıdık gelen diğer oyuncuyu da, Süperman ın son filminden hatırlıyormuşum.
Andrew Garfield. Soyadı dolayısıyla ismini bir daha unutmam herhalde.

Andrew Garfield Picture

Özel bir yatılı okul görüntüleri ile başlıyor film. Herşey yolunda iken yavaş yavaş anlıyorsunuz neden bu insanların özel olarak yetiştirildiğini. Kendilerine çok iyi bakmak durumunda olduklarını. Karekterlerin konu hakkında ki kabullenişleri şaşırtıyor, zaman zaman isyan ettiriyor sizi. Bazan empati yapıp diğer tarafta olsaydım acaba bu kadar kolay yargılayabilirmiydim diyorsunuz.

Filmi seyrederken, bu daha önce seyrettiğimiz bir filme benziyor hatırladın mı dedim Cem e ama hatırlayamadım filmin ismini. Bugün araştırma yaparken gördüm ki aynı hikayeden uyarlanmış 2005 yapımı filmmiş. Konular benzer ama sanki iki ayrı film gibi. Arka arkaya seyredilebilir ve bence süper olur. Biri heyecan ve action ABD yapımı diğeri yumuşak ama konu süper ve vurucu; İngiliz-ABD yapımı.

Uyarlanan kitap; The Remains Of The Day - yazar;  Kazuo Ishiguro 

The Island Poster

Tesadüfe bakın ki, daha sonra Afrika nın ücra köşelerine bile arkadaşları ile giden, National kanal da seyrettiğimiz aktör oynamış filmde. Ewan Mc Gregor. Bir Afrika gezisinde aylardır karısını ve annesi görmeyen aktörün, onlara sarılışı ve söylediği sözler bizi pek sıcak duygulara düşürmüştü o bölümde.


Ewan McGregor Picture 

Scarlet Johansson ise pek tanınmış değildi o zamanlar ama fıstık gibiydi o ayrı. Annesi yahudi, babası Danimarkalı, Nyc doğumlu ve birsürü kardeşli bir kızımız Johansson.

Bizim dün akşam seyrettiğimiz film ise 2010 yapımı ve yönetmeni;  Mark Romanek 

Ada kız hala öksürüyor, kesik kesik sinir bozucu ama burun akıntısı daha iyi. Sınıfta herkes hasta, gelmeyenler var. Hayırlısı.

Kalın sağlıcakla.
Film seyretmeye giden anne.











2 yorum:

mine tozanlıoğlu dedi ki...

kitabında çarpılmıştım filmini de seyrettim bir ara denk gelerek ama sonuna gelmişti gene de irkiliyor insan hüzünleniyor bir sürü şey işte : (

Oglak Kizlari dedi ki...

Aaa Mine, tek yorum senin ki.
Süpersin.

Katılıyorum sana.

Filmsever annne