2 Nisan 2013 Salı

Arkeoloji Müzesi - Müze Kart

Merhaba,

Artık hava durumuna göre yaşıyoruz ve tahminlere çok güveniyoruz.

Cumartesi ( 30 Mart ) hava 20 derece olacak denilince, Yıldız ın yapacağı mercimekli köfteyi unutup, sabahtan yola çıktık.



Kızımız Haydarpaşa da bizim fotoğrafımızı çekti.



O ara aklıma ailemize yeni katılan Altay bebek geldi. Aradım hayırlı olsun dedim, Nazan sordu siz napıyosunuz, ben saf; Topkapı Sarayı na gidiyoruz diye başladım ve toparladım kendimi sonra. Kız bebeği ile eve gidiyor ben rapor veriyorum :-)  Hey Allah ım



Vapura bindik, yine muhteşem. Eski vapur geldi. Sevindik. Ada kız camları büyük diye yenileri seviyor. Bidaaki sefere dedik.

Kadıköy iskelesinin üstünde açılan serginin bir parçası tam köşe cam da pek güzel durmuştu.



Doyumsuz manzara.
Gidince bir duvarı pencere  yapsak, o pencerede bu film oynasa, özleyince seyretsek.


Havuz mükemmel olmuştu.


Kuyruklar.


Kuyruk, bir de Ayasofya nın gişesini mi kapısını mı ne kapatmışlar. Gerçi biz Ayasofya da torpilliyiz, orayı bir haftaarası yapacağızdır.


Kalabalık.


Baba - kız.

Tabi ki tren ve vapur, tramvay üçlemesi ile, hedefimiz Topkapı Sarayı idi. Ada kız ''kaşıkçı elması'' nı merak ediyordu çünkü. Tramway yada metro herneyse bindik ve şaşırdık, nasıl bir kalabalık, nasıl bir turist yoğunluğu. Sultanahmet durağında indik, aşağıya yürüdük, Ayasofya nın önü kıyamet, Topkapı Sarayı yolu beter. Ancak o zaman düştü benim jeton, eh akıllı atla Ada ya gitsene ne işin var müzede hem de Paskalya tatilinde. Unutmuşum işte. Oysa ki boyalı yumurtaları gördüm, üstüne gazetelerde hamursuz bayramı diye okudum ama bağlantı kurmadım.

Ada kız biraz ağladı ama Topkapı ya girmemeye ikna ettik, neyle kandırdık Arkeoloji müzesi ile. Her kandırma böyle olsa dediğinizi duyar gibiyim. Müze kartlarımızı da oradan aldık. Adam başı 30 Tl her müzeye iki kere giriş hakkınız var yıl boyunca. Ada bedeva. İsterseniz bu kartın limitsiz olanına 50 Tl ye alabiliyorsunuz. Öğretmen ve öğrenci 15 Tl. Bir de bu aya mahsus ''Geo'' dergisi Nisan sonuna kadar geçerli olan müze kart veriyor;  dergi fiyatı  10 Tl.




Çeşme, ihtişamından hiçbirşey kaybetmemiş.


Askerler ve manzara.


Sümbüller heryerde ve nasıl güzel kokuyor ortalık. Hülya yı andık.



Oldum olası sevdiğim kapı, hemen girişten solda Aya Irını ve orada dinlediğim muhteşem konserler.
Iyiki kaçırmamışım bu fırsatları.



Laleler, çiçekler ve düzenlemeler çok hoştu. Çok geçmeden Emirgan, Yıldız ve Nezahat Gökyiğit yapmak lazım.



Rüya gibi değil mi. Ben bu müzenin bahçesine her girişimde böyle düşünüyorum.


Kadeş Antlaşması.






Cem de ben de Ada nın milyon sorusuna yanıt verdik.



 Müze gezen kıza fular yakışır dimi.
:-)


ne hoş bir görüntü değilmi.
Diğer binadaki lahit lerede yine yeniden hayran olduk.
Teşekkürler Osman Hamdi bey. Ruhun şad olsun. Vizyonun kızıma geçsin inşallah. Amin.

Oradan Gülhane Parkı na indik, iyiki hayvanat bahçesi değil artık. Çok sefildi hayvanlar yazık.
Fakat küçüklüğümde gezdiğim akvaryum kısmı öyle bir yer etmişki kafamda, geçerken burada akvaryum vardı dedim, Cem ben de hatırlıyorum demez mi. Demekki sefil de olsa pek çok çocuğun aklında yer etmiş o bahçe.













O kadar zamandır geçerim Karaköy den bigün bakmamışım Ziraat bankasının binasına iyi mi!!
O gün heykeller dikkatimi çekti, meğer hikayesi buymuş, gözünü seveyim internetin.

kaynak; http://www.ysahin.com/fotograf/mason-figurleri.html

Masonlar başka yapılarında olduğu gibi Türkiye’de yaptıkları binalara da kendi sembollerini yerleştirdiler. Bunlardan en bilineni 1912 yılında Mithat Paşa’nın kurduğu Karaköy Ziraat Bankası’ndaki heykeldir. Harun Yahya’ya ait Yahudilik ve Masonluk adlı esere göre, Karaköy Ziraat Bankasındaki “elinde mason tokmağı olan heykel” Hiram Usta’ya aitti. Tevrat kaynaklıydı. Muharref Tevrat’da “Ve sağ elini işçilerin tokmağına saldı; ve tokmakla Sisera’yi vurdu, başını ezdi” ayeti vardı. (Tevrat-Hakimler- Bab) Hemen yanındaki kadın heykeli de “Dul Kadın”ı sembolize ediyordu. Türkiye Hür ve Kabul Edilmiş Masonlar Locası’nın resmi web sayfasındaki listeye göre de Mithat Paşa Masondu. Meydana hakim bir noktada inşa edilen Karaköy Ziraat Bankası binasında ayaklarında iki adet yılan olan kartal figürleri, dünyaya sarılmış yılan figürleri ve dünyanın ekvatoru üzerine yerleştirilmiş yedi adet yıldız sembolü var.

Bir de yukarıda ki açıklamayı yalanlayan bu link var.  Acaba hangisi doğru??


Sarayburnu tarafında yanımızda getirdiğimiz sandoları yedik, çayımızı içtik, manzaranın tadını çıkardık, üstümüze üstümüze gelen koca gemileri konuştuk.



 

 

sonra tekrar kapıya yürüyüp ancak 3. tramwaya ancak, zorla binebildik. Oradan ver elini Kadıköy


 

 Tabi ki Ada ya dergi aldık, baksanıza pürdikkat bakıyor dergiye. Ne zaman ben de bu yazıları okuyacağım diye mi düşünüyor acaba.



 ve mutlu son.Dönüş mü, metro ile ev ve aşağıya yürüyüş.

Sağlıcakla kalınız.

Gezerek anne


6 yorum:

gezilecek yerler dedi ki...

Merhabalar; sitenizi yeni keşfettim. Güzel bir dille anlatımınız var, okuyanlara gezi yaptırıyosunuz. Sitenizi listeme ekledim. Gezilecek Yerler hakkında bilgileri paylaştığım siteme de beklerim. İyi günler.

Ra55 dedi ki...

Merhabalar,

Hem fotoğraf kareleri, hem de o güzel yalın anlatımınızla harika bir gezintideydik.

Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

Selam ve dualarımla.

Burcu - Mutfak Camı dedi ki...

Çok güzel bir gezi olmuş Çiğdem, Topkapı'yı,Yerebatan'ı, Ayasofya'yı son zamanlarda ziyaret ettim sık sık ama aslında aklımda Arkeoloji Müzesi var fakat uzun zamandır bir türlü yolumu oraya düşüremedim...

Elifim uyurken dedi ki...

çiğdemcim ne güzel gezmişsiniz.
bravo size valla.
nezahat gökyiğiti bende düşünüyorum bu aralar
acaba aynı güne getirebilirmiyiz?

mine dedi ki...

ağzımın suyunu akıtan bir gün geçirmişsiniz bayıldım en güzeli böyle günleri Ada kızın sevmesi sorular sorması öğrenmesi seviyorum Ada kızı yetiştirmeni ...
bu arada unutmamalı ve ertememeliyim müze kart almayı öptüm

mine.tozanlioglu@yahoo.com.tr dedi ki...

fotolara tekrar baktım çok tatlısınız gene hatırlattım kendime müze kart olayını iyi de milli saraylarda ne diye geçmiyor onların masrafı daha fazla diye mi acaba ?