10 Aralık 2010 Cuma

Yağmur ve ev.

İşte kızım ve Heybeliada daki kapılarrr. Baba hadi resmimi çekermisin diyip kırıtıp durdu benim güzel kızım.

Eski resimlerden anlaşılacağı üzere henüz fotograf makinamız yapılmadı. :-(
Kader.

Hava bugün yağmurlu. Saat 05,00 te bir başladı, balkonun camlarını zor kapadım. Saniyede ıslandım bile. Ohh evimiz sıcak, kızım kalkana kadar sporumuda yaptım. Ikimizinde kahvaltısı tamam pilates bekleniyor. Allah evi olmayanlara soğukta kalanlara yardım etsin, kolaylık versin.

Planımız cadde ye gitmekti ama hava böyleyken zor. Hatice hanım da bizde artık bir köşelere sığacağız. Herkes hasta biryerede gidemeyiz. Allahtan meraklı minik dergisinin yeni sayısını aldık, birde dün Ada ya renkli hamurlar yaptım-yaptık. Ada çok eğlendi elleri un ve suya değince, aaaa annne hamur oldu peki su nereye gitti dedi. İkinci yapışımızda hımmm anladım dedi. Kereta.

Tarif veriyorum;

1 bardak un, tuz, yeteri kadar su, su yavaş yavaş eklenecek. Sonra hamur parçalara ayrılacak ve gıda boyası veya parmak boyası ile renklendirilecek. Pek güzel oldu, cam kavanozda saklanırsa bir hafta dayanır sanki. İsteyenler şu siteyide değişik şekil fikirleri için göz atabilir. Aşağıdaki sitedeki hamur tarifini kullanmayın olmuyor. Denenmiştir.

http://www.gulselim.com/evde-oyun-hamuru-nasil-yapilir/

Birde evdekiler karnıbahar yedirdim. Nasıl mı? Buyrunuz tarif;

  • küçük bir karnıbahar
  • 2 yumurta
  • 3 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 2/3 çay bardağı sıvı yağ
  • üzeri için rendelenmiş kaşar peyniri
  • tuz,pulbiber

Karnıbaharı haşlıyorum.Yumurta,yoğurt,un,sıvıyağ,tuz çırpıyorum.Karnıbaharı borcama koyup üzerine sosunu döküyorum.Kaşar rendesini ve pul biberi serpip sıcak fırına veriyorum.Üzeri kızarınca çıkarıyorum.


Kaynak; http://aynurrarslann.blogcu.com/yemek


Pişirirken önce malum koku ama sonra yani son on dakikada kurabiye gibi kokuyor. Mükemmel.


Ada kız yuvaya gitmek istemiyor. Akşamdan babası ile pazarlıklara başlıyor. Oysaki dans dersinde çok eğleniyor. Bakalım kahramanlarımızı neler bekliyor.



Sevgiyle kalın.

Soğuk havayı özlemiş anne Çiğdem



4 yorum:

mine dedi ki...

ne güzel fotoğraflar olmuş, pek tatlı maşallah
evde keyifli bir cuma diliyorum sağlıklı ve güzel bir hafta sonuyla birlikte : )
sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine cim, Sorma yine evde oturmadık biz. Aydan ın kızı alerjik oksuruk sebebi ile okula gitmemis, eh bizi çağırınca teklife atladık. Ben manzaralı guzel kahve içtim, kızlar oynadılar. Aydan ın güzel yemeklerinden yedim oh... ellerine saglık.

Darısı en kısa zamanda senin başına, tez vakit bol sohbetli bir arkadaşlık görüyorum senin falında.

Hadi haber et bana kim bu şanslı.
Iyi dileklerin için sağol.

Fortuneteller mummy Çiğdem

Unknown dedi ki...

kapılar ah kapılar bende bayılıyorumm. kızınızda ne hoş çıkmış ve resimlerin hepsini birleştirmeniz çok güzel olmuş. izmir'den yağmur sevgiler:)

Oglak Kizlari dedi ki...

Sayenizde ben de yazıyı birdaha okudum, ne güzel.

Nostalji anne