21 Temmuz 2011 Perşembe

Bamya Kızartması







Maldivler, Conrad. Ne diyim ki ben. Buyrun burada yatın desem.
Bi de derler ki, çok para çıkarsa sıkılırsın, ne münasebet efendim.

Ada halleri;

Yine bir öğün; yemek yemiyor.,sinirlenen ben diyorum ki; eh kızım, bi de yemek yesen ne güzel geçinip gideceğiz. Bizimkinin sorusu, nereye gideceğiz. Gezenti kızım benim.

Bugünkü menümüz bamya kızartması. Ege yemeği. sarımsaklı yoğurt ile de yapılıyormuş ama ben domateslisini tercih ediyorum.

Tarif;

Bamyaları temizleyip, kafalarını kesiyorum ve onları kuruttuktan sonra bir güzel kızartıyorum. Bana yarım kilo bamya yetiyor. Sirkeli veya limonlu suda temizlemeden önce birsüre mutlaka bekletiyorum. Bir diğer yanda keyfinize göre - ben 4 domates rendeledim - kaç adet istiyorsanız domatesi rendeleyiniz, içine 5-6 diş sarımsak, bir kesme şeker ve fesleğeni doğrayınız ve kızartma yağından aldığınız yağ ile pişiriniz. Bamyaların üstüne dökünüz ve servis ediniz.
Resim 1,2 ve 3
Fakat ben net te dolaşırken daha şahane bir bamya tarifi buldum bakınız;

http://cahidejibek.wordpress.com/2010/07/29/bamya-kizartmasi/#comment-9910


Birde barbunya yaptım fakat düdüklüde bile 40 dk pişirdim desem inanırmısınız. Görünüşleri süper, fiyat hallice ama pişmiyor. Allahtan leziz oldu da, kendini affettirdi.

Cuma akşamı da balta gecesi yaptık. Lafladık ama gece bitti sözlerimiz bitmedi. Merak ettiğim ve konuşmak, paylaşmak istediğim birsürü şey vardı kaldı. Öyle özlemişimki arkadaşlarımı. Sefil Bayegan a bir tek bu dostluğu sağladığı için teşekkürler.

Şenay ın karnı, hop hop hop altın top. 6 ay olmuş bile. Öyle güzelleşmişki. Eda da beyaz bluzu ile çok hoştu. İyiki varlar. Bostancı-Beer's de toplandık. Bira yı geç getiriyorlar ve bu sıcaklar için yeterince soguk diil. Yemekler kızartma olunca lezzet garanti. Risotta da güzeldi. Hesap ta abartı diil. Alev şehir dışındaydı katılamadı. Kader-kısmet.

Öperim.
Not: Kardeşim şu sıralar Ağrı dağına çıkmak üzere yolda. Iyi şanslar kardeşim.

Şanslı anne Çiğdem

6 yorum:

Unknown dedi ki...

şu bamya kızartmasını hep duyarım ama hiç yapmadım bide bamyayı birşeye bulamadan mı kızartılıyor ki?
birde ben o yatakta üstüne para verseler yatmazdım kırılır diye düşünmekten yatamazdım bu konularda biraz hiç olmayacağı düşünüp kendime zehir edebilirim o güzel görüntüyü o yüzden ki hiiiiiiççç ilgimi çekmedi desem:)

annesiningülü dedi ki...

kızartmaydı, patlıcandı, bamyaydı offf offf... içim gidiyor bilesin :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Sezobigo,

Hoşgelmişen.

Ben bulamadan kızarttım ama verdiğim tarif bulayarak yapmış. En kısa zamanda deneyeceğim.

Benim bamyaları bulamadan yaptığım tarif aynı patates kızartması gibi oluyor.

Valla zevkler desem.

Ben herhalde ne şanslıyım diye hülyalı hülyalı yatardım. Bi de dedimki sex yapılsa kimse görürmüki :-)

Terbiyesiz anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Bahar ım,

kap kızı gel.

Davetkar anne Çiğdem

mine dedi ki...

hıım sondan başlayınca okumaya ağrı şehri değil ağrı dağı olduğunu anlamış bulunuyorum, hayırlısıyla gitsin hayırlısıyla gelsin ...

bamya bağırsaklar için iyi olduğunda biz de çok yapılanlardan hiç kızartmamıştım dur bakayım bir deneyeyim belki fırında yaparım

sevgiler..

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine,

Bak aklıma soktun. Fırında, güveçte bamya güzel olur. Bugün Pazar a gidersem bamya alayım barim.

Ağrı dağı evet. Bu aralar cümlelerim düşük. Yoğunum ya :-)

Yoğun anne Çiğdem