14 Temmuz 2011 Perşembe

Nar Çiçeği



Merhaba,

Benim kızım var ya benim kızım; botanikçi olacak. :-).

Küçüklüğünden beri Ada ya çevresinde olup bitenlerin farkında olsun diye, bizim gibi olsun diye; sokaklarda hep bak ağaçlar ne güzel, bunun adı Akasya v.s, bak bu da hanımeli v.s diye hep bilgiler veririm. Bu artık rutine oturdu, zaten ben de severim doğayı ve farkında olmayı. Cem cim de zaten öyle. Bu yüzden kızım çam fıstıkları zamanı ( yani şimdi) toplayıp, kırıp yer sokaklarda. Aansı da öyle. Küçükken bende toplardım hatta o alışkanlığım büyürken de sürdü. Annemin dolamalık fıstık rezervi olurdu hep.

Geçenlerde Ada şu çiçeği gördü. ''Acem Borusu'', ve ne dese beğenirsiniz. Annecim bak, Nar çiçeği. Kızım dedim, evet haklısın çok benziyor ama o Nar çiçeği değil, Hayret ettim güzel kızıma. Sevindim emeklerimin boşa gitmediğine. Zaten Ada söz konusu olunca böyle birşey söz konusu diil.
Tüm çocuklar için geçerli bu. Dimağları o kadar açıkki. Resmini de koyayım da. Havada kalmasın yazdıklarım.




Evvelsi gün, Ada kızı okula yüzme dersi için bıraktım. Dönüşte bana komik gelen bir ilan gördüm. Bilmem bilirmisiniz, mahalle emlakçılarının yanında bir de büyük Remax gibi emlakçılar var ve bu adamlar büyük ilanlar yapıştırıp, üzerlerine de kendi resimlerini, telefonlarını v.s ekliyorlar. Ama yürürken bizim bildik tek başına çalışan emlakçı abimizin resmini böyle görünce pek güldüm. Mobilyalı kelimesine de dikkat derim. Paylaşayım dedim.
Resim 2


Mineeeee, limonlu keki ben mi beceremedim. Belgin, limonlu herşeye bayılan arkadaşım, geliyor diye keki yapayım dedim. Olmadı. Küçük olanlar hiç olmadı, büyük olan bir nebze.
Islak kek gibi birşey bekliyorduk, pek kuru bir kek oldu. Üstelik senin tarifteki un miktarından da az un koydum. Ne dersin. Nerede yanlış yaptım. Orjinal tarife bakmak ve beni istedikleri konuda uyarmak isteyenler için buyrun link; http://minetozanlioglu.blogspot.com/
Resim 1

Aysun un güzel sütü ve peyniri geldi, yoğurdu kurdum. Çiğdem ve Ada, cicoş un serin bahçesine kaçar.

Evinin çatısı yapılan mutlu anne Çiğdem

6 yorum:

annesiningülü dedi ki...

Mutluluğuna nazar değmesin Çiğdem anne :)

Deli Anne dedi ki...

Kek burdan güzel görünüyor bu biiiir, canım çekti bu ikiiii.. bu nasıl diyet bu üçççç.. :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Bahar ve kızısı yağmur,

Öncelikle yoruma teşekkür ederim.

Ve mutluluğumuz daim olsun tüm sanal arkadaşlarımada sıçrasın derim.
Bi de öperim.

Nazarsız anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Mümineee,

Böyle günlerde ay diyetteyim demiyorum. Yiyiyorum ama akşamına ya mutlaka ek 35 dk adım yapıyorum ve bir tabak ekmeksiz sebze yiyorum. Böylece kilo verimi devam ediyor.

büyük kek güzel, küçükleri kuru olmuştu.

Az olsun öz olsun diyom.



Kafasına göre diyet bozan anne Çiğdem

mine dedi ki...

üzüldüm kekin olmamasına ya, ıslak kek gibi olmuyor glazürlü gibi daha çok ama sossuz yapıyorum ben hep ve hiç minik minik yapmadım küçük fırında yapıyorum ...
şimdi düşününce ne kadar benziyor borazanla nar çiçeği maşallah çocukların algılama gücüne bayılıyorum maşallah Adakızıma...

Oglak Kizlari dedi ki...

Üzülme Mine cim.

Kek ile ilgili son bir gelişme var. Hiçbirşeyi beğenmeyen anneannem keki beğendi. Tabi hiçbirşeyi beğenmemekte kadının bir suçu yok garibim eski tatları arıyor hep ama maalesef tabi.

Vallahi beğendi.

Ellerine sağlık.