9 Temmuz 2011 Cumartesi

Patlıcanlı Erişte































































Merhaba,

Dün evdeydik. (Cumartesi) O kadar güzel ve esintiliydi ki. Nasılmı anladık, önce eksikleri almak için markete gittik ve sıcaktan kaçarak eve geldik. Sakın yanlış anlaşılmasın, şikayetçi değiliz. Ama eve döndüğümüzde de cennete geldik zannettik.

Patlıcanlı erişte yaptım. Tam yaz yemeği. Bence mükemmel oldu. Cem de beğendi. Balkonda da yiyince, bize yaz geldiii..

Tarif,

2 adet patlıcan
350 gr. erişte
1 diş sarmısak
1'er adet soğan ve sivri biber, kırmızı biber
2 adet domates ( büyük) hadi üç yapın.
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Pul biber
Tuz

Patlıcanları alacalı soyup halka halka dilimleyin, çocuğunuza verin tuzlu suya koysun, sonrada eliyle karıştırsın, pek seviyorlar.

Erişteler kaynarken kızartmış ve kağıt havlu üzerine koyduğunuz patlıcanların kalan yağında soğanları ve sarımsağı kavurunuz ve biberleri ekleyiniz. Kavurduktan sonra patlıcanları ekleyip
altını kapatınız.

Yağlanmış fırın kabına beklettiğiniz ama hamur olmamış eriştenin yarısını koyun, üstüne patlıcanlı harcı ve yine en üstede kalan erişteyi koyunuz, en üsttede rendelenmiş kaşar peynirini serpiniz . 190 derece fırında 30 dakika pişiriniz ve afiyetle yiyiniz. Biz yanında cacık da yedik.

Biraz geç kaldık ama bir kavanoz da bezelye konservesi yaptım. Böyle 4 kavanoz daha yaparsam, Kış ı çıkarırız. Geçen sene de 3 yada 4 kavanoz almıştım, marketten. ne gerek var dimi.

2 kilo bezelye aldım. Cem ayıklamış sağolsun. Tiyatrodan dönünce bana sürpriz oldu doğrusu.
Tuzlu suyu kaynattım. Sonra bezelyeleri atıp 4-5 dk haşladım ve sıcakken kavanoza koydum. Üstüne kavanozun ağız kısmında biraz boşluk kalacak şekilde kaynamış iyi su ve yarım kiloluk kavanoz için yarım kaşık tuz koydum. Ağzını kapattım, ters çevirdim ve 15 dk da bezelyeleri haşladığım suyun içinde kaynattım. 3 gün ters durması lazım ona göre. Sonra düzeltin ve herhangibir seçtiğiniz dolabınıza koyun. Kıs ın açtıktan sonra buzdolabında saklayın ama, çünkü çabuk bozuluyor. Tecrübe ile sabittir. Resim 6

Ada kız dan inciler; ben blog yazarken Ada da büyükannesinin ona hediye ettiği kırmızı Tazmanya canavar figürlü bilgisayarını getirdi. ''Press a button'' diye yineliyor kadın, bizimkinden gelen cevap, ''press a button '' diyorsun ama ben basınca bişey olmuyor. Resim 1

Cumartesi akşam tiyatroya teyzesi ile gitti Ada. Bizde sahilde bir yürüyüş yaptık. Öyle serin ve güzeldiki hava. Ada vapuru bile geçti. Malum Ada seferleri başladı biliyorsunuz. Ohhh artık evin camından kafamı uzattığımda vapur görebiliyorum. Bu beni pek mutlu ediyor. Dönüşte üç kitap aldık. Nermin Bezmen -Şeytanın İflası, yeni çıkmış. Zülfü Livanelli- Seranad. Işık çok methetmişti. Bir de Poua Chello- Elif ( yanlış yazdımsa affola ) bu adamın tüm kitaplarına bayılıyoruz biz. Her kitap sanki ayrı bir yazar tarafından yazılmış gibi. Bezmen in kitabını ise almayacağım demiştim ama dayanamadım. Resim 4 ve 5

Şimdi birşey oldu; kızım yine o küçük bilgisayarın ''müzik'' bölümü ile oynuyor ve beni bir kere çaldığım ''twinkle star'' parçasını çalıyor. İnanamadım. Ahhhh keşkem Yeşim hala sı burada olsaydı. O zaman bize abartıyomuyuz yada Ada nın gerçekten yeteneği var mı bize söyleyebilirdi.
Yeşiiiiiim. Öperiz.

Bugünkü menü, biber,kabak ve patlıcan dolması.

Tarif ,

250 gram et, istediğiniz kadar pirinç, 2 adet domates rendesi, yarım tatlı kaşıgı salça, yarım demet maydanoz, bir orta boy sogan, 2-4 diş sarımsak, biraz zeytinyagı derin bir kaba koyulup karıştırılır ve sonra kabakların, patlıcanların ve yaprakların içine koyulur.

Ben düdüklü tencerede 15 dk. pişiriyorum ve bakınız Resim 3

Geçen haftadan kalan kayısı ise marmelat olacak. Resim 2

Bir gün geriden gelen anne Cigdem







Hiç yorum yok: