26 Temmuz 2011 Salı

Kendini kaşıtma

Merhaba,

Kızım kendini kaşıtmayı dün itibari ile keşfetti. Dün banyo yaparken annecim sırtım kaşınıyor dedi ama ulaşamıyorum dedi ve başladık. Nasıl bir keyif, suratını görmeliydiniz. Dönüp gözlerimin içine bakarak bir teşekkür ettiki, içimin yağları eridi.

Annelik ne kadar güzel bişey. Ben kendi annemin hakkını nasıl ödeyeceğim.

Kaşınma seansları başladı artık. Dünden bu yana üç yada dört seans yaptık bile.

Havuz da onlara çok güzel taktiklerle yüzme öğretiyorlar. Ada tabi orada olanları çok istememize ve onu, ona çaktırmadan teşvik etmemize rağmen pek anlatmıyor. Yunus sesi çıkartmayı öğretmişler ama bunu kafalarını suyun altına sokarak yapmaları gerekirmiş. Nasıl fikir. Elif Rana suyun üstünde duruyor ama ben korkuyorum diyor. Meleğim.

Bir olayımız daha var; beni çok güldürdü. Yiğit, Ada ya demişki benim babam senin babanı döver. Ben de olurmu kızım senin baban dünyanın en güçlü babası dedim. Akşam sorarız dedim. Sorduk, Cem gülmekten sandalyeden düşüyordu. Bi de diyorki bak sen öğretiyorsun. Ne allaakkkası var dedim . Yiğit in babası megaysa benim ne suçum var. Dedim ki söyle kızım Yiğit e benim babam senin babanı döver de dedim. O zaman Elif Rana ya da söyleyeyim dedi. Muhabbetlere bakarmısınız. Çok hoş. Kızımız büyüyor.








Bu kitabı, ikinci el kitap satan bir kitapçıda bulduk. Aldık çünkü hem bisiklet ilgimizi çeken bir konu hem de bu doping aldığı idda edilen sporcunun hayatını merak ediyorduk. Kitaba başladım ama hastalık ve kanserden bahsedince, güzel de anlatılmasına rağmen bitürlü bitiremedim. Arada Leyla, nermin Bezmen in Sırça Tuzak 2 bitirildi, alamut kalesine başlandı.

Nermin Bezmen in, Sırça Tuzağı fena diil. hemen okunuyor üstelik ara vermek zorunda olsanız bile bir sayfa dahi okumuş olsanız geriye dönmek gerekmiyor. Tam deniz kıyısı kitabı. Her ne kadar birdaha Bezmen in kitabını almayacağım dedimsede, vazgeçemiyorum bu yazardan.
Güzel özlü cümlelerde var arada. kendinden işaretler de veriyor ve sanırım Bezmen leri anlatıyor. gerçi o Vardar lar diyor ama anlaşılıyor. tavsiye ederim.


Bu kitaba da, kuaföre kitapsız gittiğim gün başladım. Bu kitap benim kütüphaneye girer, Mehtap a da başka bir kitap alınır artık. Ben de böyle bir hastalık var. Okuduğum kitap ille kütüphaneme girecek. Hatta bazı kitaplar hem benim hem kardeşimin kütüphanesinde var iyimi. kıl mıyım neyim. Kitap, Bosna li bir kızın inanılmaz serüvenlerini kapalı bir biçimde anlatıyor ama bu bile insanı hayrete düşürmeye ve şükretmeye yöneltiyor. Yüzyılımızda da herşeyin olabileceğini, insanların barbarlıklarının sınır tanımadıpını gösteriyor. Yazık. Bu dönemde ben Ingiltere deydim ve orada ailesini bırakıp U.K kaçmış birçok güzel, gerçek anlamda güzel kızlar vardı. Çok üzülürdük ve onları bir türlü bir an bile olsa mutlu edemezdik.
Tavsiye ederim.


Yine Kadıköy den alınacak ama son anda bizim kütüphanede var bu kitap bilgisi Cem den gelince eve sabırsızca dönüş. Bu arada aklıma gelmişken, Çocuklar ve büyükler için ince ve ekinde Ingilizce cd ler olan ( 5 Tl) kitaplar var ve çok güzel. Ada bu cd leri zevkle dinliyor. Pinokyo favorisi. Alamut Kalesi ni belgin tavsiye etti bana. Ilk 60-100 sayfadayım ve şu ana hikaye gibi, haremler, bahçeler ve diğer yanda savaşçı eğitimleri v.s. akıcı bir dil, tavsiye ederim.

Bu günlük bu kadar.
Kolay gele bu sıcaklarda herkese.

Kitapkurdu anne Çiğdem

11 yorum:

Funny Me dedi ki...

kaşıtmak mı dedi biri benim oğlumunda şu sıralar en sevdiği şey . uyku vakti beraber yatıyoruz ve o uyuyana kadar ben sırtını kaşıyorum. Yoruldum biraz dinleneyim gibi şeylerden anlamıyor sadece "taşıııı" diyor :()

mine dedi ki...

ya kaşınma işi çok tatlı ben sırf bu yüzden o uzun ellerden aldım : ))))
lance armstrong'un hayatı örnek olacak cinsten adam asla yılmıyor ... bayılıyorum ...

bu arada börek muska değil beşi biryerde : )P hepsi birleştiği için uzunlamasına oluyor ve rulo yapınca simit şeklini alıyor... fırına verilmeden önce kesilince de fırından çıkınca dilimler ufak bıçak darbesiyle hazır olmuş oluyor : )

mine dedi ki...

ha ha ha sıcaklara ver olur mu börekle ilgili yorumu yanlış anlamışım : )P olcek olcek o kadar : )

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine,

Sıcaklara verdim. Zaten şimdi ben de yazdığım son yazıyı bir daha okuyunca, imla yanlışları, konudan konuya atlama v.s. Sıcak, sıcak.

Dert etmeee.

Rahat anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Gökçe cim,

Hoşgeldin.

Ankara ya selam olsun.

Çok yoruluyorsundur. Kızım gece yatmadan isterse '' hayır '' diyeyim. Becerebilirsem tabi. :-)

Kaşıtmayı sevmeyen!! anne Çiğdem

asli@b dedi ki...

Çiğdemcim,
Kitaplar süper, ben Elif Şafak'ın İskender'ini aldım, onu bitirebilirsem ne ala.. :)
Bu aradalar kitaptan uzak Aslı

Oglak Kizlari dedi ki...

Aslı cım, ıskender i ben de almak istiyordum ama denk düşmedi.

olur ööle arada. uzak kalınır ama sonra hararetle başlanır.

Ada kız a selam. yola devam.

Kitap kurdu anne Çiğdem

Tijen dedi ki...

Ben de elime kitap alıp uzanmayı düşünüyordum. Tam zamanında görmüşüm yazdıklarını...

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

alamut kalesi çook güzel bir seçim.. başladınız mı nasıl bittiğini anlamayacaksınız.... kolay gelsin.. kızınızı da kocaman öptüm... demek "benim babam senin babanı döver"..çook komik..

Oglak Kizlari dedi ki...

Tijen im,

Hoşgeldin.
Ne güzel işler yapıyorsun, tebrik ederim.
Ve çok güzelsin, sıcaksın, samimisin ekranda.
Başarılar.

Ne mutlu yardımcı olabildimse. Elif Şafak ın İskender inide ekle bence listeye.

Gururlanmış arkadaş, anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Evvet Emine,

Hatta bizim babamız sizin babanızı da döver.

Hoşgeldiniz.

Mutlu anne Çiğdem