25 Temmuz 2011 Pazartesi

Su kabağı sıyırma yimeği

Merhaaaabaaa,

Bugün iyi sıcaktı. Sabah spor yaptım terledim. Duş aldıktan sonra bütün gün terlemem durmadı.
Sporyaparken harika bir film buldum. O arada Ayşegül, pazar a gitmek için puseti almaya geldi, arabanın anahtarını aşağıya acele ile sarkıtayım derken, naylon torba ağaca takıldı, çektim ama sadece ip geldi.

Kendini suçlu hisseden ve puset e ihtiyacı olan Ayşegül, koşarak ağaca en yakın komşuyu buldu, arada ben spor yaptım ve film seyrettim. Torba kurtarıldı. Ayşegül ve Vildan pazara gittiler ve muhtemelen eridiler. Ben sporu ve filmi bitirdim. Kabak yimeği ve dereotlu, domatesli pilavımı yaptım. Ada yı almaya gittim. Beko blender i tamire verdim. Astarı yüzünden pahalıya gelecekse tamir etmeyin dedim. 10 tl ymiş yürüyün kim tutar sizi dedim. Dönüşte Pazara gidelim dedi Ada, kızım pusetimiz yok dedim. Sonra amaaannn yerim puseti, Çarşamba pazarına giderim dedim. Zaten çok sıcaktı, bir yardım yaptın b.. çıkarma dedim. Canan a sor bakalım pusetini haftaarası Ayşegül e verebilir mi diye kafamın biryerine not ettim.

Ada tv seyretti, o arada Ayşegül aradı. Bizim karnımız aç, canım kısır çekti, ben yapıp parka geliyorum dedi. Aaaaa dedim, oda esas olay Çarşamba bu benim pisboğazlığım dedi. Ok dedim, balkonda üzerinde çiçekler olan portatif masayı boşalttım, evdeki üç portatif sandalyeyi aldım,paketledim ve arabanın arkasına koydum. Parka araba ile gittik ve en serin en gölge yere konuşlandık. Ben aç diildim ama yinede üç kaşık kısır götürdüm. üstünde meyve, kola v.s.
Sonra çekirdek. Her gelen koca '' ooooo abartsaydınız dedi, siz yakında mangal da yaparsınız burada dedi'' Çocuklar her zamanki gibi çok eğlendiler.

Resimler Ayşegül de.
Benim makina Ağri fetihi kardeşimde. Kardeşimmmm. Severim diğer yarımı. Keşke Ada nın da bir kardeşi olabilseydi.

Akşam eve geliş, yemek yemeyiş, Ada ya köfte, banyo, hikaye. Tam hikaye okurken deprem.
Kabus dakikalar. Marmara, 8 km derinlikte 5 küsur. Allah hepimizi korusun.


Şu ana Limon aromalı Efes Fıçı içiyom, bence bir m... yaramaz. Bugün terbiyesizliğim üstümde.

Anca blog yazılıyor. Bir arkadaşımın getirdiği ''su kabağı'' yarın bu tarife uygun olarak pişirilecek haberiniz ola; kaynak;


http://yemekkeyfi.org/kabak-siyirma-yemegi-tarifi-resimli.html





Tarif;

Malzemeler:
1 kg kabak
2 adet kuru soğan
1 bağ dereotu
1 yemek kaşığı pirinç
1 yemek kaşığı şeker
½ su bardağı zeytinyağı

Yapılışı


1 kg kabak bol su ile yıkanır. Kabağın iki baş kısımları kesildikten sonra salata soyar gibi çekirdekli kısma gelinceye kadar soyulur.

Çekirdekli kısım yemeği sulandırdığı için kullanılmamaktadır. Tüm kabaklar için aynı işlem yapılır. 1 bağ dereotu kalın saplarından ayrılarak bol su ile temizlendikten sonra ince ince doğranır. 2 adet kuru soğan soyulup temizlendikten sonra rendelenir.

1 adet limon sıkılarak bir bardağa alınır. Büyük boy teflon tencereye yarım su bardağı sızma zeytinyağı konularak orta ocak ateşinde rendelenen soğanlar kavrulur. Soğanlar kavrulurken 1 avuç dereotunu ayırıp geri kalanı soğanlara eklenir.

1 kaşık toz şeker kavurma esnasında soğanlı dereotlarına karıştırılır. Çok fazla kavurmadan kabakların kabukları tencereye eklenir. Hiç karıştırılmaması gereken kabukların üzerine 1 yemek kaşığı pirinç eklenir.

Hemen ardından 1 tatlı kaşığı tuz, 1 adet limon suyu ve üzerini yarım santim kadar geçecek kadar soğuk su ilave edilerek kısık ocak ateşinde pişirilir. 25 dakika demlenerek pişmesi gerekmektedir.

Yemeğin özelliği hiç kaşık sokmadan pişmesidir. Pişen kabak sıyırma servis tabağına alınarak daha önceden ayrılan 1 avuç kadar dereotu ile süslenerek servis edilir.

Yemeğimizin yapılış süreci ortalama 40 dakikadır. 6 -8 kişilik servis edilebilir.

Afiyet Olsun.

Kopyacı anne Çiğdem ( kaynak gösterdim amam)

5 yorum:

Unknown dedi ki...

nasıl güzel görünüyor kabak sıyırma merak ettim tadını denerim unutmazsam:)
allahtan evde değildim deprem olduğunda keşke hiç olmasa her seferinde yürekler ağızlarda:(

Oglak Kizlari dedi ki...

Bakalım Sezobigo, bugün deneyeceğim. Sıyırma işi pek kolay olmayacak gibi ama başa gelen çekilir.

Deprem, offf girmeyeyim bu konuya. Büyük depremde de ben yoktum, saroz da çadırdaydım. O gün hava ne sıcaktı, deniz ne kadar ılık ve duruydu anlatamam.

Neyse, elemterefiş kem gözlere şiş :-)

uydurukçu anne Çiğdem

mine dedi ki...

ha ya bak depremi soracaktım kaynadı geçmiş olsun
kabak sıyırmaya da bayıldım aaah karnım aç bir de kabak sıyırma olsaydı pek bir güzel olurdu canım : )
bu terleme işi ne olacak bilmiyorum hiiiçyerimden kalkmak istemiyo öfff
kardeşin ne kadar iyi yapıyor hem de ağrı süper ama çok sıcak değil mi oralar da ...

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine cim,

Deprem salladı geçti. 20 dk sonra 2,7 lik bir tane daha olmuş ama ben değil Cem hisstmiş onu. Kendisine artık ''sismik g...'' diyoruz.

Terbiyesizim dimi?

Kabak sıyırmayı daha yapmadım. Dopalta bekliyor Kbak.

Ağrı, hava güzelmiş ama sıcak diilmiş. Aşağıları sıcaktır ama onlar bugün zirve yapacaklardı.

Terleme, erimeye dönüştü. Ama şikayet yok. Yaz olsun.

Mutlu anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

28 temmuz canan ın d. gününde pişirdim bakalım nasıl olcek.

Kendi kendine yorum bırakan sefil anne Çiğdem