15 Mayıs 2015 Cuma

Kızım da kızım

Merhaba,

Annemler ben de biliyorsunuz.

Hem onlara dinlence olsun, hm de bize tatil olsun ddik ve bisiklet turuna çıktık, tam onbeşgün.
İlk başta anlamadık ama biz ebeveyn olarak Ada yı ilk defa bu kadar yalnız, bizsiz bıraktık. Hele ben, Ada yı hiç bırakmamışım. Birkaç günlük Likya yolu yürüyüşlerimi saymassak. 

Bu tüm aile fertlerine çok güzel tecrübeler yaşattı.

Dün, yukarıda ki bizim " ana bilgisayar " dediğimiz, ekranın başına oturunca bir de ne göreyim; oradaki kağıda Ada, anne ve babamı çok özledim, artık gelsinler yazmış. Kuzum, geldik işte.

Gezi boyunca da, ilk başlarda değil ama burnumda tüttü kızım.
Annemleri de hiç üzmemiş.

Dün öğleden sonra İngilizce öğretmeni Faye geldi. Ders bitiminde bir baktım bizimki Faye e bağırıyor. Allah Allah, kızım biraz saygı. Ama anne, bana cüce diyorlar, Faye e baktım, şaka dedi, bizimki oradan bağırdı, şaka değil, bak bana mektup yazmışlar, sevmiyorum, istemiyorum dedi. Ben de başladım, ama kızım, bir kere yaparlar sen söylersin hoşlanmadım dersin, birdaha yapmazlar dedim. Ben söyledim yine yaptılar, istemiyorum dedi bizimki, ama kızım herkesin şaka anlayışı farklıdır dedim, iyi ya dedi. 

Bir süre sonra onu haklı buldum. Evet eşşek şakasıydı bu, aklımdan kızım sen de ona şişko de demek geçti olmaz dedim. Sabah baktım çok üzülüyor, yine aynı hoca ile olan sanat dersine de gitmek istemiyor. Dayanamadım sen de ona biraz tombulsun de dedim. O zaman anlayabilir dedim. Dedim valla. Ki Gülperiyi tombul bulmuyorum ama ne biliyim, kızım ya, üzülüyor ya. Ne cevap verse beğenirsiniz. Ama anne ben de onlar gibi olursam olmaz ki. Peki dedim. Oh benim kızım dedim. Bizim gibi o da dedim. Ben okula gelirim seni alırım o zaman dedim. 

Okula gittim baktım iki kız okuldan çıkıyor, bizimkinin suratı asık. Poyraz ı severken gülüyor ama Gülperi nin tarafına bakarken somurtuyor. Baktım Gülperi çevresinde pervane, bu da biraz ağırdan alıyor. E peki o zaman eve gidelim dedim, o ara Gülperi özürdiledi kuzum, bizimki hemen güldü, beni unutup dondurma almaya gittiler.

Bir darılıp bir barışırlar. Onlar arkadaş, anneler karışmaz. Hayat.



Kalın sağlıcakla

2 yorum:

mine dedi ki...

vay ben de onlar gibi olamam ah Ada kız seviyoruz hepimiz seni

Oglak Kizlari dedi ki...

Ada kızın annesi de seni.

Yalnız olmayan anne