13 Mayıs 2015 Çarşamba

Alman usulü patates salatası

Merhaba,

Bu akşam artık geleneksel hale gelen Alman yemeklerini yapıp yiyeceğimiz v sosyalleşeceğimiz gecemiz var. Edith in vindeyiz. 

Kolay çok vakit almayan birşey olsun istedim ve sabah yan komşum Rozi ye ışınlandım.

Patates salatası yap dediğinde, suratım ekşidi ama tarifi duyduğumda, nedn olmasın dedim.
Değişik tarifi sizinle paylaşayım, tadı da süper oldu, hele et yemeklerinin ve biranın yanına benc muhteşem olur.



Bir kilo patatesi diri aolacak şekilde haşlayalım.
4-5 salatalığa tuz atıp bir tabakta suyunu salmasını bekleyelim
Bir orta boy soğanı, yağda kavuralım içine baharatlar, ben zerdeçal bile attım, kimyon, bol karabiber, bir kaşık kadar da şeker. 
Maydanoz doğrayınız biraz da.
Sirke
Limon
Zeytinyağı

Bu üç sıvıyı derin bir kaba koyunuz, üzerine küp küp doğradığınoz patatesler, maydanoz ve en sonda kavrulmuş soğanlar. Suları ile birlikte salatalıklar daveklensin.



Dolaba koyunuz iki saat beklesin

Mutlaka deneyiniz. Şahane

Kalın sağlıcakla
Davetlerin annesi

1 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Deneyeceğim. Burada Alman komşularım var. Benden davet bekliyorlarmış. Bahçe düzenlemelerimin bitmesini bekliyorum. Yzkında onları bahçemde güller arasında ağırlayacağım. Bizden lezzetlerin yanı sıra bir de onlardan salata olsun.