20 Aralık 2013 Cuma

Dalyan ve fırtına

Sehirde kar yağdığında burada da bir rüzgar başladı. Ama ne rüzgar, güçlü, üşüten ama harika manzaralar sunan bir rüzgar.




Inanılmaz olan, bizim sakin, hErzaman  dümdüz olan kanalımızın dalgalı halini görmekti. O kadar dar bir kanal ki, dalga veya rüzgarla kalkan ve savrulan suyun bir iki metre sonra tekrar suya inmesini ve o anda gökkuşağı oluşturmasını izlemek muhteşemdi, inanılmazdı.




Su, doğa. Kendini gösterdi. Bu üç gün boyunca evi ısıtmak mümkün olmadı. Ancak ilıttık.
Rüzgar heryerden evin içine girdi, anladıkki burası sadece Yaz mevsimi için yapılmış, baca yok yaw.

Biz burayı California'da sandık, bize öyle anlatıldı. Amma , Dalyan Kış ı ve nemi bize merhaba dedi.
Bugün bir haber okudum gazetede; 70 yaşında bir bey,  bu yaşıma kadar ben (-) dereceyi donu ,burada bu kadar şiddetli görmedim demiş. Narenciye ağaçları buz tutmuş. 

Karal lar, Dalyan a geldi açılın.



Bu arada bizim İstanbul da daha ekonomik olarak ısındığımız ve sefahat içinde olduğumuzda tecrübe ile anlaşılmış oldu.  Üstelik tüm ev ısınıyordu, burada sadece oda ısınıyor artı banyo v.s için açtığımız elektrikli, gezgin ısıtıcı hariç. Bakalım elektrik ne kadar gelecek. Tecrübeler, tecrübeler, güzel.



Sehirde giymediğimiz tüm kalın giyecekler burada full time kullanılıyor. Jeffrey in annesinin ördüğü , sadece dağa falan gittiğimde giydiğim kazak ise öff sıcacık.



Bu manzaraya bakarken artık arabanın içindeydik, ara ara sanki bir el arabayı kaldırıp kanala atacak gibi esiyordu rüzgar. Bu araba kaç ton diye sordum Cem e valla.



Ada dan inciler;

Çocukken annem benim odamdaki  çöpü karıştırıyor diye kızardım hep. 
Ben bişey atardım.. aa bir bakardım annem çıkarmış.
Şimdi kızım aynı şeyi yapıyor. Ben de pek akıllı değilim tabi. Ona haber vermeden bazı eşyalarını atıyorum ama onun çöpüne :) buluyor ve hesap soruyor, öyle şekerki.

Geçenlerde, dedimki, hımmmm üst kata bir çöp kovası daha koymalıyız. Bizimki  oradan atladı; Bu kata bir çöp yeter anneeeee zaten onu sen dolduruyorsun, herşeyimi atıyorsun.

Kalın sağlıcakla
Aynı zamanda film seyreden anne.

Not d-smart kesinlikle teledünya servisinden iyi.
Not2 Elif Şafak I'n yeni kitabı beni heyecanlandırdı. Henüz satışa da çıkmadı dimi.


3 yorum:

mine dedi ki...

ist.da ekonomik ısınsanız da dalyanda hava kısa süre soğuk olacak değil mi yani şunun şurası kaç ay yakıta çok para vereceksiniz... sizin doğayla karışık hallerinizi seviyorum aman ha hep böyle kalın diye dua ediyorum öpüldünüz

Karyatid dedi ki...

Kardeşim, evde bissürü kalın kazak var, sanırım ben gelirken kırmızı büyük bavulumla geleceğim:)

Karyatid dedi ki...

Kardeşim, evde öyle çok kalın kazak var ki... Ben sanırım kırmızı bavulla geliciiimmm...