11 Aralık 2013 Çarşamba

Trabzon hurma soslu sütlaç

Merhaba,

Oralarda, hatta heryerde kar var burada da fırtına var. Eğer rüzgar almayan biryer bulunursa çok keyifli aksi takdirde uçuyorsunuz.

Tarihte enteresan hani. 11.12.13 :-)

Bahçede ki Trabzon hurmaları teker teker oluyorlar. E ne yapacağım, benden başka yiyen yok, geçen yaptığım mandalina soslu sütlaç sevilmişti, haydi hurma soslu yapayım dedim, hem nişasta ve şeker de katmam, Karatay hocaya da saygım devam eder dedim ama bizimkiler burun kıvırdılar.

Ben yedim bayıldım, Şenay yese eminim oda bayılırdı.
Oyle yumuşaklar ki, gönderemem de kıza.

Bir tane de limon düşmüştü ağaçtan, aldım, büyük bir keyifle mutfağa girdim. Dayanamadım fotoğraflarını çektim, e bundan bir yazı çıkar sana dedim ve işte buradayım.



Bir çay bardağı ( bizde pirinci bol seviliyor sütlaç) pirinci suya koydum ve suyu bitene kadar haşladım. Normal pirinç yoktu şu uzun pirinçlerden kullandım


Hurma ları soyup, blender da soso yaptım. Bebek maması gibi. Keşke çevremde bebek olsa ne hoş bir vitamin kaynağı, üstelik dalından yeni kopmuş.


Limon kabuklarını rendeleyip, şekerle karıştırıp saklıyorum. Bir kaşık ondan da ekledim.


4 su bardağı süt, iki çorba kaşığı un, 1 yumurta ekledim ve karıştırdım. Ocağın altınıda kısık olarak açtım.


arada güneşlendim. Poyraz ile sohbet ettim.


Biraz ılıyınca sütlacı bardaklara koydum.


Soğuyunca da sosou paylaştırdım bardaklara. Bence süper oldu, biraz önce Ada da lüfüşledi.
Üstüne de ceviz, fındık filan ohhhh..

Dün çok şeker bir eve gittik burada. Ne kadar hoş ne kadar zevkli insanlar var çevremizde.
Adada, ben de keyifli bir gün geçirdim. Teşekkür ederiz Özden.

Kalın sağlıcakla

Sobayı saniyede yakan anne



5 yorum:

asli@b dedi ki...

Süper olmuş, ellerine sağlık Çiğdem'cim. Ben de annemlerin getirdiği hurmalara hiç dayanamıyorum, geçenlerde çok yumuşamış olanların marmelatını yaptım çok güzel oldu. ( blender'dan geçirdiğin haline, esmer şeker ekledim, kaynattım, kapatınca 1-2 damla limon işlem tamam )

özlemnitta dedi ki...

Bana da geçenlerde teyzem konsantre hurma suyu yapıp yollamış.İçtik afiyetle.Bence hurma harika bir meyve..Sizin tatlılarda çok güzel gözüküyor bu arada:))

Unknown dedi ki...

Çiğdemciğim o samimi güzelliğinizle evimizi neşelendirdiniz her zaman bekleriz

Unknown dedi ki...

Çiğdemciğim o samimi güzelliğinizle evimizi neşelendirdiniz doyamadık size herzaman bekleriz

Karyatid dedi ki...

Sobayı saniyede yakan anne, hohoyt:)

sütlaç harika görünüyor...
burada popomuz donuyor, fullstop.
Bora selam ediyor...

Kardeşin:)