20 Aralık 2013 Cuma

Trabzon hurması nasıl kurutulur?

Günaydın,

Sabah, eşimi ve kızımı film kareleri gibi olan bir manzara ile okula gönderiyorum. Okuldan döndüklerinde de aynı manzaralar. Keyiften yarılacağım. Nazar değmesin.

Kocaman bir bahçe, içeriye giren bir araba, arabayı karşılayan bir köpek ve kediler. Maşallah. Şükür.
Bazan onlara katılıyorum bazan, mutfak camından keyif ve şükür duaları içerisinde onları seyrediyorum.

Bazan da yahu çok fazla Amerikan filmi izlemişsin kafana işlemişler güzel olan bu hayat diye diyorum ama bence sakıncası yok. Hayallerimi gerçekleştirebildiğim sürece, umrumda değil.

Bu arada, ayakkabı kutularım boş ama kimene :-)

Bu sabah yine aynı duygularla bahçeye bakarken, ağaçları incelerken gördüm Trabzon Hurmala rını, üzerlerinde çiğ, güneşin altında pırıl pırıl parlıyorlardı. Epeyidir, kimini ben kimini kuşlar yiyordu. Hepsini topladım ve kurutma macerası başladı.


On, onbir tane çıktı.


elma gibi soydum onları. İlaç görmemişer bu da ayrıca süper tabi.


Henüz kompost işini halledemedik ama içim gidiyor bu çöpleri çöpe atarken :-((
Dalyan da bu çöp ayırma işi de halledilmek için sıra bekliyor. Yaz mevsiminde traktör gelip ayırdığımız çöpleri alıyor ama Kış ın gelen giden yok. O kadar alışmışız ki çöpleri ayrıştırmaya şimdi çok rahatsız oluyoruz ve hatta atamıyor biriktiriyoruz.

Geçen hafta bir bey gördüm çöpleri toplayan. Onunla konuştum, adresi vereceğim gelip kapıdan alacak ayrıştırdıklarımız. Süper değil mi?


Tek tek iple bağladım. Pamuk iplik olması gerekiyor ama evde yoktu ben de naylon kullandım.



Kaynayan suda herbirini 10 a kadar sayarak beklettim.
Tıpkı Yaz ın siyah kokulu üzümlere yaptığım gibi. O konuda çok başarılı olduk biliyorsunuz.
Merak edenler için link. 


Cem in de yardımı ile terasa dizdik onları, çok hoş oldular.
Illede güneş görmeleri gerekmiyor ama havadar biryerde olmalılar. Yağmur almamalılar.


Sapı olmayan ipe bağlayamadıklarım da vardı, onları Cem the expert halletti.


File, pamuk ipliktir dedik ve sapı olmayanları file ye birbirine değmeyecek şekilde yerleştirdik.



işte bu kadarrr, şimdi beklemeliyiz. Herkes bu kurutma işini Kasım da yapıyormuş biz geç kaldık ama bakalım sonuç ne olacak. iki - üç ayda kuruyorlarmış. Geldiğin de bu meyveleri seven Şenay ve Tülay ( evsahibi) a da tattırabilirsem ne ala. Sanki Arzu da sever gibi ( Musa)

Orjinal bilgiler ve yazı için Meyvelitepe
Teşekkürler.

Kalın sağlıcakla
Hamarat anne

3 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

kolay gelsin mmm elinize sağlık:)

Adsız dedi ki...

Merhaba. Aynı işlemi kaynar suya batırmaksızın yaptım. Bir sorun olur mu acaba?
Saygılar.

Oglak Kizlari dedi ki...

Bocek gelebilir, curuyebilir.
Ama deneyin, belki hicbisi olmaz

Sevgiler
Gec cevap veren sefil anne